Kamperen met zonen van 15 en 17.
We willen geen superdrukte (geen animatie, geen drukke bar,...).
We zijn Zweden gewoon... maar hebben nu maar een weekje en willen niet verder dan 500 km.
Tips?
Misschien goed erbij te zetten waar vandaan. Als ik vanuit mijn woonplaats 500 km reken kom ik zeker niet in Bourgondie (Utrecht).
Alvast een idee: de Jura (overigens vanuit Utrecht ook > 500km). Is een redelijk rustig deel van Frankrijk (neem aan dat je van Zweden houdt vanwege de rust). Heuvels, bossen, meren, paar leuke stadjes (dat helaas wel wat minder dik gezaaid dan rest van Frankrijk), watervallen etc. Er zijn wel enkele hotspots waar het wel druk is, maar dat is natuurlijk overal in de zomer.
Ander idee: Vogezen. Nog iets dichterbij, dus nog beter geschikt wellicht voor een week. Ook hier heuvels, bos, wandelen etc.
En als je het een keer over een hele andere boeg wil gooien: omgeving Dieppe/ Etretat aan de kust in Normandie (vanaf Utrecht plm 600 km). Hier krijtrotsen, strandjes (in de basis wel kiezel en temperatuur water natuurlijk "Nederlands"). Wij vinden die kust heel erg leuk, o.a. ons favoriete plaatsje Varangeville met o.a. 3 botanische tuinen en kerkje dat op rotspunt balanceert. Hoop leuke stadjes en natuurlijk de mooie rotspoort bij Etretat (daar wel drukte). Verder mogelijkheid tot bezoek aan interessante stad Rouen of het mondaine Deauville en het eveneens mondaine (en mooie maar drukke) Honfleur.