Kun je zonder eerst camping te boeken naar regio van Annecy gaan? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Eveline
, Datum:
18.06.2021 10:27
Hallo,
Wij zijn van plan om in Augustus naar de regio van Annecy te gaan,
Vroeger gingen we daar ook vaak naartoe, zonder eerst te boeken.
Mijn vraag is kun je daar nog naartoe gaan zonder eerst te bboeken, of als je bijvoorbeeld 2 dagen van te voren boekt?
Wij zijn niet van plan om een hele week op de camping te blijven, het gaat ons om 2 nachtjes of zo.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
18.06.2021 11:07
Geplaatst door: Willem
, Datum:
18.06.2021 16:01
Dat gaat zeker wel lukken. Ook in het hoogseizoen. Fijne vakantie!
Geplaatst door: Michel
, Datum:
18.06.2021 16:23
Niet piekeren, gewoon gaan met die banaan.
Geplaatst door: Franken
, Datum:
18.06.2021 16:55
Een camping direct aan het meer van Annecy gaat niet lukken. Die waren vorig jaar allemaal vol.
Geplaatst door: wilma
, Datum:
18.06.2021 17:16
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
19.06.2021 10:44
In een normale zomer is dat Lac D'Anncecy heel erg druk. Of deze zomer normaal wordt weet ik natuurlijk niet. Weet wel dat er meer leuke meren zijn die een stukje rustiger zijn. Zo zaten wij een paar jaar geleden in de omgeving van Thonon les Bains (Lac Leman, meer van Geneve). Het viel ons op dat hier veel minder drukte was (op bepaalde plekken wel hoor) dan Annecy. En ook hier leuke plaatsjes zoals o.a. Evian, Thonon en Excenevex, stad Geneve en als achterland het grappige plaatsje Morzine (waar in de zomer ontzettend veel activiteiten te doen zijn zoals rodelbanen etc), tripjes naar watervallen etc. In Thonon een zeer leuk gemeentelijk zwembad aan het meer en ten oosten daarvan een soort recreatiegebied/ bos met allemaal kleine (kiezel)strandjes aan het meer (je moet wel een stukje lopen). Wij zaten daar steeds alleen of nog met 1 ander stel op zo'n "prive"strandje (er zijn ook mensen die dat niks vinden natuurlijk). Voordeel dat het bos tot tegen het water aan loopt, dus mogelijkheden voor schaduw (je gaat niet 15 minuten lopen vanaf je auto met een parasol). Daar zagen we dus heel weinig mensen, wel heel fris water dat Lac Leman (maar was 30 graden en daardoor nog net te doen voor een verfrissend stukje zwemmen). Ik kan je alleen niet aan een camping helpen, want wij zaten daar in een "wintersport"chalet op ongeveer 15 km ten zuiden van het meer. Bij het schitterende plaatsje Excenevex (hoop dat ik het goed spel) wel enkele campings aan het water, maar het plaatsje is een toeristenmagneet (terecht) en daardoor hier drukker dan misschien 15-20 km het binnenland in of andere plek.
Maar, Annecy is ook heel erg leuk!!
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
19.06.2021 10:50
Sorry die concentratie van campings aan het meer (Lac Leman) zijn bij Excenevex, maar dat middeleeuwse stadje dat zeer de moeite waard is heet Yvoire.