Bonnefooi cote d'azur (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Wianda
, Datum:
18.06.2021 08:37
Hallo!
Ik was benieuwd of het nog mogelijk is om op de bonnefooi naar de cote d'azur te gaan met een tentje? Heel veel campings zitten nu al vol. Zijn er nog plekken vrij waar je bijvoorbeeld 3 a 4 nachten kan staan? We zouden de dag van te voren in de ochtend rond kunnen bellen. Maar mijn angst is dat alles dan al vol zit of dat we er maar 1 nacht kunnen staan. We hebben een kleine tent en willen graag dicht bij de zee staan of een zwembad op de camping.
Groet, Wianda
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
18.06.2021 08:43
Jaren geleden daar geprobeerd, alles vol, en uiteindelijk maar op een parkeerplaats overnacht. Die regio vermijden we nu of reserveren we. Ben heel benieuwd of dit anderen wel lukt.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
18.06.2021 09:16
Zowel op camping Camp du Domaine in Bormes les Mimosas, camping Des Mures in (Port) Grimaud en camping Les Tournels in Ramatuelle hadden die keren dat wij er waren (augustus) nog plekken vrij en dit zijn mooie en populaire campings. Het zijn aardig grote campings waardoor er altijd wel een plekje vrij is.
Zelf ook weleens gestaan op een camping in Roquebrune sur Argens en Fréjus en daar zaten de campings toen zo goed als elke dag vol....al denk ik dat ook daar altijd nog wel een plekje voor een tent beschikbaar is.
Kortom je kunt prima in het hoogseizoen op de bonnefooi, maar maak van te voren alvast een lijstje van campings die bijv veel kampeerplekken hebben.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
18.06.2021 10:03
, Datum:
18.06.2021 10:48
Wianda,
op welke campings in Frankrijk hebben jullie eerder gekampeerd of is het de eerste keer dat jullie naar Frankrijk gaan?
Geplaatst door: Michel
, Datum:
18.06.2021 11:25
Met een tentje lijkt me dat geen probleem. Rond Lac St. Croix meerdere campings.
Heb in 25 jaar nog nooit een camping gereserveerd.
Geplaatst door: Tulipa
, Datum:
18.06.2021 11:58
Wij hebben in Frankrijk nog nooit een camping gereserveerd. Ook niet in de drukke toeristische gebieden zoals de Cote d'azur. Het is inderdaad verstandig om een paar geschikte campings op voorhand uit te zoeken. Niet alleen voor het geval een camping toch vol is maar soms valt de camping in het echt tegen. Dan is het fijn om in de buurt een alternatief achter de hand te hebben. Om vrij zeker van een plekje op een populaire camping te zijn, proberen wij ook wel eens om iets voor het middaguur te arriveren. De vertrekkende gasten zijn dan net weg en de grootste groep komt toch vaak in de loop van de middag. Dus mijn advies lekker op de bonnefooi maar wanneer je met jonge kinderen reist kan ik me ook voorstellen dat je iets meer zekerheid wenst.
, Datum:
18.06.2021 12:40
Bedankt allemaal voor de reacties! Veel campings had ik al opgeslagen maar er zaten ook een paar leuke bij die ik nog niet gezien had. Ik denk dat we het dan maar gaan proberen op de bonnefooi. Hebben geen kinderen dus kunnen flexibel rondreizen. We zullen in begin augustus op vakantie gaan, en ben er alleen als kind een aantal keer geweest dus ben benieuwd!
Geplaatst door: Diana
, Datum:
18.06.2021 12:41
https://www.crosdemouton.com/fr/
Op deze camping hebben wij al een paar keer gestaan. Ook op de bonnefooi.
Je zit hier niet vlak aan zee, maar op de heuvel l waardoor je een prachtig uitzicht hebt
Geplaatst door: ® Gerd@
, Datum:
18.06.2021 13:00
, Datum:
18.06.2021 13:03
Bedankt hele mooie camping! Waren jullie er ook in het hoogseizoen? En voor hoeveel nachten zijn de plekken dan beschikbaar?
, Datum:
18.06.2021 13:47
Wij waren er in september ( zie meningen) ook op de bonnefooi en zijn een dag of 5 gebleven .
, Datum:
18.06.2021 13:50
En bij een van de meningen staat dat je in juli en augustus niet kunt reserveren , maar dat er 9 van de 10 keer wel plek is.
, Datum:
18.06.2021 14:16
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
18.06.2021 14:29
Wij kamperen op dit moment op Camping La Source aan het Lac de Sainte Croix en er heeft meerdere keren een bord 'Complet' bij de ingang van de camping gehangen.
Het is dus zeker aan te raden om even van tevoren contact met de camping te hebben om te vragen of er plaats is.