Prijs antigeen testen frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Lisbeth
, Datum:
16.06.2021 20:45
Hallo,
Zijn er al mensen die een antigeentest hebben laten afnemen? Ik heb gebeld met een apotheek in onze vakantiebestemming, en zij wisten nog niet of het gratis was voor buitenlanders of 30 euro per persoon....
Groetjes, lisbeth
Geplaatst door: Lia
, Datum:
16.06.2021 21:18
PCR-test doen in Frankrijk voor de terugreis naar Nederland?
PCR-testen zijn gratis in Frankrijk, ook voor buitenlandse reizigers. Je kunt ze zonder afspraak doen in de publieke testcentra (met ID gewoon in de rij gaan staan, maar over het algemeen strak geregeld/weinig wachttijd). De uitslag ontvang je binnen 24-48 uur per sms en e-mail met een code. Let bij het opgeven van je naam en je mailadres/tel.nummer wel goed op of de Franse baliemedewerk(st)er je goed verstaan heeft (dubbelcheck spelling!). Met de code die je ontvangt kun je een pdf met de uitslag (op naam) downloaden. Deze interactieve kaart van de Franse overheid laat zien waar publieke testcentra zijn per departement en hun openingstijden.
, Datum:
16.06.2021 21:28
, Datum:
16.06.2021 21:31
Bedankt Lia, maar mijn vraag gaat enkel over antigeentesten.... Om naar Spanje te gaan vanuit Frankrijk... Ik vraag me ook af, stel Frankrijk is groen, ( en ik zit al z weken in Frankrijk in juli) en Spanje ook. Dan mag je normaal zonder testen reizen. Maar kijken ze naar mijn nationaliteit of naar mijn reële locatie? Want als mijn eigen land België dan niet groen is, kan dat problemen geven...
, Datum:
16.06.2021 21:37
Ah, je kan ook selecteren op antigeentest. Bedankt!
, Datum:
17.06.2021 07:43
Geplaatst door: TV
, Datum:
20.06.2021 08:48
Zijn al die locaties die in dat overzicht worden genoemd gratis? Ik heb er een aantal uitgeprobeerd, maar de meesten vragen om een doktersverwijzing of het nummer van je (Franse) ziektekostenverzekering lijkt het. Aangezien alles alleen maar in het Frans is vind ik het een beetje onduidelijk. Zijn er mensen die al ervaring hebben met dit systeem?