Gevaccineerden mogen deze zomer zonder testen en quarantaine reizen binnen EU (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Ikke76
, Datum:
11.06.2021 13:15
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
11.06.2021 13:23
VOLLEDIG gevaccineerden...
Geplaatst door: Theo
, Datum:
11.06.2021 13:29
Ook als een land Oranje is
Geplaatst door: roelm
, Datum:
11.06.2021 14:20
Wat ik vooral fijn vind is dat er ook rekening gehouden wordt met kinderen vanaf 12 jaar met 2 gevaccineerde ouders.
Die kinderen hoeven geen test als ouders gevaccineerd zijn en de twee landen op groen staan.
Geplaatst door: ® Pepita
, Datum:
11.06.2021 14:25
Nee dat staat er niet . Er staat dat ze niet in quarantaine hoeven bij gevaccineerde ouders.
Testen moet nog wel, behalve als het land op groen staat.
Reizigers vanaf 12 jaar die niet volledig zijn ingeënt, zullen wel getest moeten worden. Dat hoeft alleen niet als er wordt gereisd tussen twee zogenoemde 'groene landen', oftewel landen waar de corona-uitbraak volledig onder controle is.
Ook zijn er afspraken gemaakt over minderjarigen met twee volledig gevaccineerde ouders. Die hoeven onder de nieuwe regels niet in quarantaine omdat hun ouders gevaccineerd zijn.
Geplaatst door: Theo
, Datum:
11.06.2021 14:33
Dus als je gevaccineerd bent en naar Frankrijk gaat,wat nu nog oranje is geen quarantaine bij thuiskomst
Of lees ik het fout
Geplaatst door: Daido
, Datum:
11.06.2021 15:16
Beetje vreemd. Gevaccineerden worden zelf wat minder ziek als ze covid op lopen, maar kunnen anderen nog steeds besmetten. In ieder geval 40 tot 50% en er zijn nu al onderzoeken die wijzen dat gevaccineerden nog besmettelijker zijn.
Een gevaar is dat gevaccineerden minder voorzichtig zijn en met daardoor het risico dat ze anderen besmetten.
Het doen van sneltesten en pcr testen is ook onzinnig, omdat ze zeer onbetrouwbaar zijn, zeker als er weinig mensen met covid besmet zijn.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
11.06.2021 15:22
Het is allemáál nogal onzinnig en vreemd @Daido.
En nu hebben we het zoveelste topic hierover...😣
, Datum:
11.06.2021 16:11
Ik heb vroeger in een ziekenhuis voor tropische ziekten gewerkt waar malaria, typhus, open tuberculose en de eerste aidspatienten kwamen, maar zelfs daar werd er minder hectisch omgegaan dan nu met Corona.
Ik zie hier in Frankrijk veel mensen met van die blauwe mondmaskers op straat rondlopen die ze al 10x gebruikt hebben terwijl het helemaal niet druk is en vervolgens zitten ze op een terras bovenop elkaar zonder masker.
Het moet zelfs daar toch langzamerhand bekend zijn dat je in de buitenlucht nauwelijks kans loopt om besmet te worden. Net als die onzinnige maatregel je handen stuk wassen.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
11.06.2021 16:20
@Daido, ik weet niet wat je leest maar de eerste onderzoeken geven weer dat de besmettelijkheid juist veel minder is. Zelfs eerste conclusie's OMT wijzen daarop. En als veel mensen gevaccineerd zijn, maakt het niet uit of je wel of niet besmettelijk bent. Het virus kan dan nauwelijks meer iets doen bij de andere gevaccineerden. Alleen de niet-gevaccineerden worden dan nog ziek. En als dat een kleine groep is, heb je daar weinig last van.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
11.06.2021 16:54
Bron: VRT:
Europees coronapaspoort nu officieel goedgekeurd door lidstaten
Het is nu officieel: wie volledig gevaccineerd is of genezen van corona, kan vanaf 1 juli zonder bijkomende test of quarantaine reizen in de Europese Unie. De Europese landen zijn het erover eens geraakt om het fameuze coronapaspoort (officieel: coronacertificaat) goed te keuren, en hun reisregels op elkaar af te stemmen. Je zal met een coronacertificaat ook vrij kunnen reizen als je een negatieve test aflegt. De afspraak is niet juridisch afdwingbaar en landen kunnen wel nog altijd zelf reisrestricties opleggen (als ze plots rode zone zouden worden, bijvoorbeeld).
Minderjarigen van wie de ouders volledig gevaccineerd zijn en met een coronapaspoort reizen, moeten niet in quarantaine. Reizigers vanaf 12 die niet volledig gevaccineerd zijn, zullen getest moeten worden tenzij ze uit een groene zone komen.
Er zullen deze zomer ook meer zones groen kleuren, want de drempelwaarden die bepalen welke kleur een land krijgt, worden aangepast. Het aantal besmettingen daalt ook fors in de hele EU.
---
Dus landen kunnen sneller groen worden maar in 1e alinea staat ook dat landen nog zelf restricties mogen opleggen indien nodig.
Geplaatst door: ® Fammeij
, Datum:
11.06.2021 17:13
Volledig gevaccineerd, waarbij de laatste vaccinatie minimaal 2 weken oud is.
, Datum:
11.06.2021 17:43
@Martwout Het OMT kun je toch nauwelijks meer serieus nemen. Ik had een heel stuk geschreven over wantoestanden en nevenbelangen van OMT leden, maar ik laat dat maar achterwege. Het is wel grappig dat een sociaal geograaf er meer kijk op heeft gehad dan het hele omt samen.
Je kan er urenlang over praten, maar dat heeft weinig zin. Over een paar jaar verder weten we pas echt hoe alles heeft uitgepakt. Neem niet alles klakkeloos aan wat overheden, een beperkte groep 'deskundigen' zeggen of wat op facebook staat,maar ga zelf op onderzoek uit als je dat wilt.
Iedereen fijne vakantie!
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
11.06.2021 17:51
🎉🎉🎉 nog 6 weekjes en we mogen weer naar 🇫🇷 Over 2 weken krijgt manlief 2e vaccinatie. Ik Janssen 2 weken geleden gehad en geen kindjes meer mee op vakantie. Komt helemaal goed 🤗
Geplaatst door: Cin
, Datum:
11.06.2021 18:07
Ik begrijp niet zo goed waarom heel Nederland weg loopt met een vaccin waar mensen aan gestorven zijn en nog in zijn test face zit tot 2023.
Trots vertellen tegen iedereen die het maar wilt horen dat je gevaccineerd bent.
Men weet niet wat dit met u lichaam doet op korte Termijn of lange termijn.
Eigenlijk ben ik teleurgesteld in de mensheid. Hoe men als makke schapen de overheid klakkeloos volgt zonder vragen te stellen of op onderzoek uit te gaan.
Zijn jullie kinderen dan niet belangrijk voor jullie?
Dat jullie ze als proefkonijnen gebruiken? Jezelf als proefkonijn laat gebruiken.
Normaal zou je hier geld voor moeten krijgen wisten jullie dat.
Wij zijn gezond 3 Corona golven overleeft..wauw.. op vakantie geweest vorig jaar en drukke markten bezocht en niks aan het handje jongens.
Blijf jullie verstand gebruiken.
Maar wij en onze puberkinderen gaan echt niet gevaccineerd worden want wat als..
Misschien worden ze wel onvruchtbaar of erger komen ze te overlijden net als in Israël die kinderen met ontstekingen aan het hart .. je zou het maar op je geweten hebben.
Geplaatst door: Nora
, Datum:
11.06.2021 18:11
Geplaatst door: Car2
, Datum:
11.06.2021 18:27
@cin
Je neemt je kinderen wel mee in de auto naar Frankrijk en laat ze hun gang gaan op de camping?
Weet je wel aan welke risico's je kinderen blootstelt?
Auto-ongeluk, teken, beten van slangen of insecten, voedselvergiftiging, verdrinking, vul maar aan.
, Datum:
11.06.2021 18:33
@car
Ik heb waarschijnlijk een gevoelige snaar geraakt bij u :-)
Daar ben ik blij om..heeft u wat om over na te denken.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
11.06.2021 18:49
@cin...ik ben het 100% met je eens.
Alleen het wordt je zo moeilijk gemaakt als je je niet laat enten.
Bijv.dus vakantie...wat je allemaal moet doen om op vakantie te kunnen.
Vooral als niet gevaccineerden,test zus en zo...
Ik zie nu al door de bomen het bos niet eens meer.
En je moet een dikke portemonnee hebben.
Dus laat ik me maar enten,om van al dat gedoe af te zijn.
Maar normaal is het niet!
, Datum:
11.06.2021 18:57
@ lia
In september gaat alles weer naar normaal.
Mondkapjes weg 1.5 meter weg.
En dan vragen ze niet meer om een vaccin of test bewijs want dan is er geen pandemie meer.
Nu willen ze dat zo nog rechtvaardigen maar dat gaat straks niet meer.
Iedereen moet het uiteindelijk zelf weten maar begrijpen met mijn volle verstand..nee..