Advies regio noord/midden Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Susanne
, Datum:
10.06.2021 18:45
Hallo,
Komende zomer willen we op vakantie naar noord of midden Frankrijk. We reizen met 2 kinderen (6 en 9 jaar) en houden van een afwisselde omgeving; leuke dorpjes, mooie natuur, bezienswaardigheden en dit alles het liefst redelijk bij elkaar in de buurt. In het verleden hebben we naast vele vakanties in Zuid Frankrijk: Bretagne, Dordogne en de Loire-streek bezocht. Allemaal mooie gebieden, maar nu zijn we op zoek naar iets nieuws. Het liefst op 500-600 km van Eindhoven. Iemand een leuke tip?
Alvast bedankt!
Geplaatst door: ® @ndrea
, Datum:
10.06.2021 19:27
Geplaatst door: Michel
, Datum:
10.06.2021 20:01
Campix als uitgangspunt, een oude steengroeve nu camping.
Geplaatst door: Juultje
, Datum:
10.06.2021 20:36
Hoi, misschien de Auvergne en dan specifiek het gebied de Allier? Dit ligt in het noorden van de Auvergne
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
10.06.2021 22:06
Geplaatst door: Jan56
, Datum:
10.06.2021 22:35
De Vogezen of de Jura.
Ook in Bourgondië zijn wel leuke kindvriendelijke campings.
Geplaatst door: Henny
, Datum:
11.06.2021 08:18
In De Morvan heb je verschillende grote meren, vooral Lac Des Settons heeft veel te bieden ( Lac Panneciere is meer voor de vissers)
Er zijn verschillende mooie campings aan Lac Des Settons. Deze ligt ook vlak bij een Nautisch centrum. Bezoek ook eens Autun, de Mont Beuvray, Vezelay.......er is veel in De Morvan te bekijken.
https://settons-camping.fr/
Geplaatst door: henny
, Datum:
11.06.2021 08:37
P.S. Natuurgebied De Morvan ligt in de Bourgogne tussen Nevers en Dijon in.........
Geplaatst door: Iris
, Datum:
11.06.2021 10:39
Hey, ik weet niet precies wat jullie willen doen, maar een van de mooie plekken in het noorden is Etretat.
Het strand en de falaises zijn echt heel mooi!
Geplaatst door: Susanne
, Datum:
11.06.2021 21:27
Hoi,
Bedankt voor de tips. De Morvan lijkt mij wel iets, vooral het natuurgebied en de bezienswaardigheden. Welke plaats is een goede uitvalbasis om de Morvan te verkennen?
Ook Étretat ziet er heel gaaf uit. Ik ga mij oriënteren op beide mogelijkheden. Tips blijven welkom.
Geplaatst door: Anita
, Datum:
12.06.2021 00:37
Ik lees graag mee. Het gebied Étretat ziet er inderdaad super uit zeg..
Dus tips zijn welkom. Ik zoek juist geen rustige camping maar met wat waterpret. En hopelijk veel jonge lui....
Camping waar veel nederlanders komen geen probleem. Vorig jaar tussen de fransen gezeten en daar werd ik ook na een week niet vrolijk van...
Zou ook fijn zijn. als er avonds een terrasje gepakt kan worden bij de bar.. (Ja ik weet Corona..) maar is toch wel gezellig als je even met iemand kan kletsen...
Geplaatst door: Henny
, Datum:
12.06.2021 09:45
Dag Susanne,
Als jullie op een camping aan het lac Des Settons gaan staan dan zit je zowat in het midden dus kun je alle kanten uit.
Het is wel heuvelachtig met smalle weggetjes dus je bent niet "snel snel' ergens, maar ach...jullie hebben vakantie dus.......
http://www.morvansommetsetgrandslacs.com/nl/lac-des-settons.html
Maar het gebied van Etretat, Dieppe, Baai van de Somme...is óók heel mooi !!!
Zowel in De Morvan als aan die kust zijn we regelmatig geweest en de moeite waard. succes met kiezen.