Grens Spanje frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® lisbeth
, Datum:
09.06.2021 14:34
Hallo allen, wij gaan begin juli naar royan dan, dan naar palamos in Spanje en dan naar de drome. Veel testen dus aangezien we nog niet volledig gevaccineerd zijn. Mijn man en ik gaan ook nog eens apart vanuit Frankrijk en Spanje over en weer voor onze 2de prik. (Met het vliegtuig dus weer testen)
Ik zou graag nieuws hebben van mensen die van Spanje naar Frankrijk over de grens rijden omdat ik overweeg om ons dan niet te laten testen. Als we gecontroleerd worden aan de grens uiteraard wel. We kunnen altijd zeggen dat we al heel de tijd in Frankrijk zitten bij een controle onderweg in Frankrijk... Alle info is welkom! Groetjes lisbeth
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
09.06.2021 19:34
Geplaatst door: Cin
, Datum:
09.06.2021 19:51
Je bent heel eerlijk in je verhaal :-)
Op de Facebook groepen waar Nederlanders in zitten die in Frankrijk wonen komen deze vragen ook regelmatig voor.
Aan de grens met Frankrijk en Spanje word meer gecontroleerd dan aan de grens België Frankrijk bijvoorbeeld.
Het zal je niet helpen om dan te zeggen dat je al enige tijd in Frankrijk verbleef. Ze willen alsnog je bewijs van test zien . Eigenlijk zou je dat bewijs heel je vakantie in je auto hebben moeten liggen.
Het is wel een heel eind om dan weer terug naar huis gestuurd te moeten worden.
, Datum:
09.06.2021 20:32
Tja liegen, inderdaad, ik ga ervan uit dat als ik al 3 keer Negatief getest word op 14 dagen en 2 keer geprikt ben ( maar geen 14 dagen maar slechts 10 er op heb zitten na mijn 2de prik) , ik niet ineens positief ben omdat ik een grens oversteek... Gezond verstand en absurditeit van regels in sommige gevallen .. maar als er risico is om getest te worden aan de grens, laat ik me wel testen hoor. Maar stel dat je vanuit Frankrijk een halve dag naar Spanje gaat, of omgekeerd, heb je dus ook een test nodig. Dat vind ik er zo jammer aan... Elke spontaniteit en het echt vrij reizen is gewoon niet mogelijk dit jaar....
Geplaatst door: Daido
, Datum:
09.06.2021 20:46
Zoek een rustige grensovergang uit. In juli zijn de besmettingen misschien al zo ver gedaald dat er helemaal niet gecontroleerd wordt.
Geplaatst door: pleun
, Datum:
09.06.2021 21:15
Vraag over reizen naar Frankrijk. Niet gevaccineerd betekent een test mee van niet ouder dan 72 uur.
Betekent het dat je elke 72 uur weer opnieuw een pcr test moet doen?
Zijn er mensen die wonen in Frankrijk en meer weten over eventuele controles en op welke manier er wordt gecontroleerd?
Daarnaast nog een vraag. De Pyreneeën gebied Cazenave Serres en Allens, iemand bekend hier? Zit je in dit gebied wel bij de ruige gebergten van de Pyreneen?
Ik hoor graag!
, Datum:
09.06.2021 21:56
Het is onmogelijk en absurd om elke 72 uur een nieuwe test te doen. Gezond verstand. Eens je binnen bent, ben je binnen en telt je test die je af laten nemen Hebt bij het begin als bewijs.
Geplaatst door: Anna
, Datum:
09.06.2021 22:12
Laten we hopen dat de besmettingen hier nog meer afnemen en dat we komende zomer ook zonder testen naar bestemmingen kunnen. Het wijzigt zo dikwijls...
Geplaatst door: Lisbeth
, Datum:
01.07.2021 20:49
Zijn er ondertussen al mensen die van Spanje naar Frankrijk gereisd zijn en hun ervaring ivm controles willen delen?
Geplaatst door: Mirjam
, Datum:
02.07.2021 09:11
Wij hadden een soortgelijke constructie als jij Lisbeth. Frankrijk-Spanje-Frankrijk. Deze week de beslissing genomen om Spanje om te zetten naar Zuid-Frankrijk, dus het worden 3 campings in Frankrijk. Wij zijn nl. ook nog niet volledig gevaccineerd dus vinden het teveel gedoe. Het viel overigens niet mee om nog een camping voor een week in Zuid-Frankrijk te boeken, maar uiteindelijk wel gelukt.
Geplaatst door: Lisbeth
, Datum:
07.07.2021 16:03
Op dit moment mogen wij als Belgen zonder test sp binnen. Maar ik denk dat dit na 11 juli zal veranderen omdat de cijfers in b terug stijgen. Antigeen testen in fr ( waar we nu zijn) kosten 25 e en zijn makkelijk te verkrijgen. Terug naar Frankrijk wrsch dan opnieuw testen, kost in sp rond de 30 euro. Voor ons gezin dus 220 euro om van land te veranderen , hebben we er nog net voor over denk ik... Nog nieuws over controle bij grens sp - fr?
Geplaatst door: Cin
, Datum:
07.07.2021 16:44