Binnendoor (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: W.J.van der
, Datum:
09.06.2021 12:06
halo LS wie rijden er binnendoor naar frankrijk.
Wij gaan 17/7 naar zuid frankrijk in de buurt van perpignan wij rijden geen tol wegen ben benieuwd of er meerdere mensen dit doen en zo ja welke route nemen julllie.
Geplaatst door: Rob
, Datum:
10.06.2021 21:29
Als je op een specifieke datum ergens moet zijn, en je neemt niet wat extra dagen voor de heenreis, zou ik gewoon de snelweg nemen.
Als je bezwaar hebt tegen een snelweg waar je voor moet betalen, een tolweg dus, zou je de route over clermond-ferrand en millau kunnen overwegen.
Dat is weliswaar snelweg, maar een werkelijk prachtige route !
Geplaatst door: Freek
, Datum:
10.06.2021 22:05
Een eindeloze serie rotondes en verkeersdrempels om van de files en stoplichten maar niet te spreken. Mijn ding is het niet.
Geplaatst door: jvh
, Datum:
10.06.2021 22:10
Als je de snelweg rijdt van Vierzon naar Brive la Gaillarde , de E 9 of A 20 , over een afstand van ongeveer 200 km , hoef je GEEN Tol te betalen , deze snelweg is ook veel rustiger dan via Lyon , een echte aanrader .
Geplaatst door: jvh
, Datum:
10.06.2021 22:18
In een ver verleden hebben we dat ook eens voor een deel gedaan , geen snelweg rijden , maar t schiet niet op hoor , ik weet dat we na een tijd toch weer de snelweg genomen hebben ; trouwens er lopen veel doorgaande wegen in de buurt van de snelwegen , dus je kunt zo maar weer de snelweg op hoor ..........
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
11.06.2021 08:41
Als je op wilt schieten dan inderdaad beter de snelweg maar...ik vind het heerlijk om binnendoor te rijden. Het ultieme Frankrijk gevoel voor ons. Prachtige routes, langs wijngaarden en door kleine dorpjes waar je bij de plaatselijke boulangerie een stokbroodje koopt. En ook door vreselijke dorpen met drempels en rotondes...Maar wij reserveren niets en reizen met een campertje dus stoppen wanneer we willen en waar het leuk is.
Als je 3 weken op 1 plek staat kan ik me voorstellen dat je er zo snel mogelijk wilt zijn. Zéker met kinderen op de achterbank.
Geplaatst door: Daido
, Datum:
11.06.2021 09:33
Wij gaan al jaren binnendoor. Het duurt inderdaad wat langer. Het is minder slaapverwekkend dan de tolweg, je ziet meer van Frankrijk, het is rustiger, kan goedkoop tanken of iets bij de supermarkt halen en voor ons is het een stuk voordeliger.
Voor het geld wat ik voor de tolweg kwijt zou zijn, rijd ik nu naar ZuidfFrankrijk aan diesel.
Als we onderweg via de archies campings app een camping zien op een mooie plek stopppen we.
Bij je navigatiesysteem stel je tolwegen vermijden in en dan zie je meerdere routes.
De fijnste route binnendoor is via luxemburg Nancy Bescansonen enz.
Als je naar Perpignan gaat zou ik via Clermont Ferrand gaan afhankelijk waarvan je vertrekt uit Nederland.
Geplaatst door: Nanka
, Datum:
11.06.2021 10:46
Mijn man heeft soms de neiging ook voor binnendoor te kiezen, maar ik vind het een ramp , al die rotondes, drempels en dorpjes met stoplichten, vreselijk! En als je het treft een tractor met hooibalen voor je te krijgen, dan ben je helemaal in de aap gelogeerd.
Daar zit je tijdenlang achter en kunt met caravan moeilijk passeren, omdat het 2- baanswegen zijn met veel tegenliggers. Nee, voor mij niet binnendoor....
Geplaatst door: Lia
, Datum:
11.06.2021 13:12
Soms is het fijn om binnendoor te gaan.
Je ziet een hoop die je anders zou missen.
Op de tolweg is het meestal maar een saaie bedoening.
Maar idd.je wordt gek van de rotondes.
Soms krijg je gewoon de slappe lach als de Tom Tom weer eens zegt" na 200 meter rotonde oprijden😱"
We doen het soms als we ergens te vroeg aankomen
Geplaatst door: ® JurgenB
, Datum:
24.06.2021 20:59
Het is even werk maar ik maak altijd vooraf routes met garmin basecamp die ik in onze garmin GPS kan zetten. Daarbij neem ik dan ook de tijd om in te zoomen op de kaart en clusters van rotondes te vermijden. Vaak zijn er veel rotondes op de 'zones industrielles' die rondom de wat grotere plaatsen liggen in Frankrijk. Zonder zo'n GPS kan je ook de rondweg bij zo'n plaats kiezen. Wij vinden het heerlijk om route nationale te rijden en stellen ons daar ook helemaal op in. We nemen de tijd, drinken onderweg een kop koffie, eten bij 'Un adress' een plat du jour, en maken ons niet druk om een tractor of trage vrachtwagen. Zo zie je Frankrijk op z'n mooist. Heb je haast? Doe het dan niet. Kan je een paar dagen meer missen? Probeer het eens en sta open voor de reis die onderdeel is van de bestemming!
Geplaatst door: Marike
, Datum:
24.06.2021 21:48
Er wordt vaak gedaan of je haast hebt en de reis niet als onderdeel van de vakantie ziet als je via de snelweg en tolweg rijdt.
Wij rijden via de snelweg, omdat wij dat veel fijner en gemakkelijker vinden rijden. En nee we hebben geen haast, wij vertrekken zondagmorgen (proberen ervoor te zorgen dat donderdag onze laatste werkdag is, zodat we nog even de tijd hebben met inpakken, laatste inkopen te doen, ernaar toe leven, etc.) op ons gemak rond 09:00uur en doen de rit ook met een overnachting. En voor sommige klinkt het misschien raar maar de tolwegen met al die vakantiegangers en de vele aires(parkeerplaatsen) geeft ons juist het ultieme vakantiegevoel. Wij zien de reis dan ook juist als onderdeel van de vakantie, ik krijg er alweer zin in. Sterker nog voor ons begint de vakantie eigenlijk al als we de caravan uit de stalling halen.
Geplaatst door: Lotje1985
, Datum:
26.06.2021 13:37
Richting Perpignan kun je idd de A75 nemen.
Dan is alleen het Millau viaduct tol.
Mijn ouders reden vroeger nooit tolweg. Tanken bij de supermarche, goedkoper. Wij rijden hoofdzakelijk tol. Al hebben we vorig jaar een heel stuk RN gereden. We hebben toen alleen bij de supermarche getankt en niet aan de tolweg.
Al vraag ik me af of je qua kosten daadwerkelijk goedkoper uit bent. Met steeds optrekken en afremmen... Ik overweeg het wel weer dit jaar.
Geplaatst door: Jan52
, Datum:
26.06.2021 15:54
Wij verdelen het, voorbij Parijs een stuk RN tot Orleans en dan of RN of tol.
Wat het meerverbruik aangaat, ik denk dat het met caravan aan de haak wel meer is dan solo.
Maar dat is voor ons geen belemmering, af en toe wat afwisseling doet wonderen.
En ja, de A20 is heerlijk rijden. Vanaf Vierzon duik je er op tot het zuiden.