Frankrijk bijna naar geel (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Marielle
, Datum:
19.06.2021 06:17
Dat bericht had ik gelezen. Omdat t ook lijkt alsof je leest, dat ze de pcr testen alleen gratis willen maken voor mensen die de kans niet hebben gehad om zich te laten vaccineren, of niet volledig gevaccineerd zijn. En mensen die er (nu) niet voor kiezen om zich te laten vaccineren, er voor moeten betalen. Vandaar mijn twijfel erover.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
19.06.2021 10:34
Precies wat ik voorspelde (en misschien ook wel hoopte): rond begin vakanties (1 juli) alle omringende landen op geel en minder obstakels om er heen te reizen. Natuurlijk omdat het weer kan qua situatie, maar ook omdat men het wil om de toeristen zo veel mogelijk binnen te harken. Wij gaan in augustus. Mijn voorspelling dat er dan helemaal nergens meer naar wordt gevraagd.
, Datum:
19.06.2021 13:39
Dat zal toch helemaal mooi zijn, dat straks begin augustus nergens meer naar gevraagd wordt..ik vind t prima om een test te doen, mits t betaalbaar is. Hopelijk wordt één en ander snel duidelijk!
Geplaatst door: Tinne
, Datum:
20.06.2021 00:38
, Datum:
20.06.2021 00:46
Citaat hieruit : Gratis testen zijn primair bedoeld voor reizigers die nog niet de kans hebben gehad zich (tijdig) te laten vaccineren. Gelet op de urgentie, de uitvoeringspraktijk en de juridische kaders wordt als definitie gehanteerd : “Alle uitgaande reizigers die een testbewijs wensen om naar het buitenland te reizen”. Dit betekent dat ook reizigers die wel de kans hebben gehad zich te laten vaccineren en niet EU- ingezeten in aanmerking kunnen komen voor een gratis test.
, Datum:
20.06.2021 08:02
Tinne, dat is heel mooi..zo had ik t nog niet gelezen. Dus we kunnen nu met een gerust hart een reis boeken, dat durfden we nog steeds niet aan. Nu nog iets zien te vinden wat nog niet vol is;)
Geplaatst door: ® Fam dierckx
, Datum:
20.06.2021 09:46
Probleem, ook in België PCR test gratis. Maar geen ruimte meer in de labo's in de regio om de test uit te voeren. Ik heb nog een afspraak kunnen bemachtigen, mijn man kan ten vroegste 7 juli - en we vertrekken 5 juli. Is de antigeentest hetzelfde als een zelftest die we gewoon bij de apotheek kunnen kopen? Of iemand een idee hoe we dit in orde kunnen maken?
, Datum:
20.06.2021 21:57
Fam Dierckx , de sneltest is niet hetzelfde als de thuistest . Bij de sneltest krijg je een reiscertificaat op naam en die heb je nodig om Frankrijk in te reizen . Deze kan op een app of op papier , Als ik u was zou ik uw man gewoon meenemen als u gaat naar de teststraat . Niet geprobeerd is altijd mis .
Geplaatst door: Nanka
, Datum:
21.06.2021 17:41
Zijn er ook mensen zonder geel paspoort, maar alleen met het inentingsbewijs van de GGD naar Frankrijk gereisd? Dat is geen officieel bewijs, dat weet ik wel, mijn vraag is of er mensen zijn die toch die gok gewaagd hebben.
Geplaatst door: ® Cor1956
, Datum:
21.06.2021 17:53
@Nanka
Ja, die mensen zijn er. Wij zijn beiden twee keer gevaccineerd en zijn op 13 juni met het bewijs daarvan naar Frankrijk afgereisd. Inmiddels zijn we op de derde camping.
Tot op heden is er nog op geen enkele manier naar bewijs van vaccinatie gevraagd.
Geplaatst door: Mascha
, Datum:
21.06.2021 19:24
Hier ook nog steeds nergens maar dan ook nergens vragen of controleren ze op die tests. Mondkapjes zie je bijna ook niet meer buiten, alleen nog in de winkels net als in Nederland.
Geplaatst door: MAB
, Datum:
21.06.2021 19:28
https://nl.ambafrance.org/Covid-19-Reizen-naar-Frankrijk
Let wel: het vaccinatieboekje alias "gele boekje" wordt door Frankrijk erkend. Dit geldt ook voor de verklaring die door de Nederlandse autoriteiten wordt afgegeven na toediening van het vaccin. Deze documenten gelden als officieel vaccinatiebewijs, waarmee de gevaccineerde persoon naar Frankrijk kan reizen zonder zich aan een Covidtest te hoeven onderwerpen.
Geplaatst door: Monique9
, Datum:
21.06.2021 19:58
Maar ook met vaccinatie bewijs en/of gele boekje moet je nog steeds 10 dagen in quarantaine bij terug komst uit Frankrijk toch?
Geplaatst door: ® Cor1956
, Datum:
21.06.2021 20:15
Dat laatste klopt. Wij hebben de gok genomen dat Frankrijk de komende week op geel wordt gezet. Zo niet, dan inderdaad eerst quarantaine en na vijf dagen een test doen.
Geplaatst door: Lomb
, Datum:
22.06.2021 12:12
De mondkapjesplicht buiten is (bijna overal) vervallen en ook is de avondklok inmiddels afgeschaft.
Het begint er weer een beetje op te lijken zoals we het afgelopen zomer ook hadden in Frankrijk. Nu nog even wachten tot Frankrijk op 'geel' gaat maar ik geloof echt niet dat ze bij de grens de moeite zullen nemen om iedereen te controleren.
Geplaatst door: ® Toon
, Datum:
23.06.2021 09:02
En vanaf morgen 24 juni is ook Frankrijk eindelijk geel.
Geplaatst door: Ikke76
, Datum:
23.06.2021 09:04
@Toon, waar heb je dat gelezen?
Nou dacht ik net op het nieuws (radio) ineens iets te horen over wijziging van kleurcode van Frankrijk........ maar ving het maar half half op....... (samen met nog paar andere landen)....... maar kan op nu.nl of nos.nl nog niets vinden........ ook op wijsopreis.nl e.d. staat nog niets....
Wens is de vader van de gedachte - heb ik het gedroomd of .....
Geplaatst door: Jack
, Datum:
23.06.2021 09:05
Geplaatst door: Ikke76
, Datum:
23.06.2021 09:13
Vakantiereizen naar Frankrijk zijn vanaf morgen weer mogelijk. Het reisadvies voor het populaire vakantieland gaat van oranje naar geel, laat het ministerie van Buitenlandse Zaken weten. Daardoor zijn ook niet-noodzakelijke reizen weer toegestaan en hoeven mensen bij terugkeer naar Nederland niet meer in quarantaine of zich te laten testen.
Wel hanteert Frankrijk nog een aantal inreisbeperkingen. Wie ernaartoe op vakantie wil, moet of volledig gevaccineerd zijn, of een recente negatieve PCR-test kunnen laten zien.
Naast Frankrijk gaan ook België (behalve het Brusselse Gewest), Estland, Litouwen, Griekenland (behalve Athene), de regio rond de Kroatische hoofdstad Zagreb en Slovenië van oranje naar geel.
Geplaatst door: MAB
, Datum:
24.06.2021 11:22