Frankrijk bijna naar geel (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Theo
, Datum:
09.06.2021 10:29
Vandaag een aantal landen naar geel toe,fijn hoor..
Denk dat Frankrijk ook niet lang meer zal duren toch,las dat er gekeken word dat er onder de 150 besmettingen per 100.000 inwoners moet zijn om een land naar geel te zetten
Las dit gisteren in de Volkskrant Nederland 88 per 100.000 inwoners en Frankrijk 72 per 100.000 inwoners
Dus kwestie van tijd!!!
Geplaatst door: Madelon
, Datum:
09.06.2021 10:34
Ja dat denk ik ook! Frankrijk staat al sinds 2 weken gemiddeld onder de 150, dus verwacht uiterlijk volgende week code geel.
Wij vertrekken dit weekend in ieder geval. Op terugreis zal het wel geel zijn. En als er al controle is bij NL grens, dan zeggen we dat we vakantie hebben gehad in Luxemburg dat vanaf morgen ook geel is.
Geplaatst door: jos
, Datum:
09.06.2021 13:06
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat Frankrijs "expres" nog op oranje staat. Dit vanwege omboekingen van vakanties. De cijfers in Frankrijk zijn gemiddeld al weken beter dan hier dus dat argument slaat kant nog wal. Ook als je nu terugkomt vertel je gewoon dat je in Luxemburg bent geweest. Regels zijn er om nageleefd te worden maar dit slaat helemaal nergens op! Gewoon op vakantie naar Frankrijk dus!
Geplaatst door: ® Johan (webmaster)
, Datum:
09.06.2021 13:25
Wij zijn 29 mei naar Frankrijk vertrokken en zijn niet gecontroleerd bij de grens.
We hadden alle benodigde papieren bij ons (vaccinatie-bewijs en een PCR-test) maar zijn niet gecontroleerd.
Op 6 juni werden we bij de tol bij Grenoble gecontroleerd door een zeer onvriendelijke vrouwelijke douanebeambte. Ik denk dat een baan als Meesteres bij een SM-club haar beter zou passen. Ze wilde van alles weten, waar ik naar toe ging, waar ik vandaan kwam, en waar ik daarvoor vandaan kwam en daar voor. Hoe lang ik in Frankrijk blijf, of ik geld had? Natuurlijk had ik geld, toen wilde ze weten hoeveel. Nou op de bank genoeg. Maar ze wilde weten hoeveel geld ik bij mij had, of ik meer dan 10.000,- euro bij me had? Nou betaal ik bijna alles met de creditcard, dus zoveel cash heb ik niet bij me. Mevrouw wilde vervolgens weten of ik alcohol bij mij had. Ja ik heb één fles wijn. Of ik niet een grote hoeveelheid bij me had? Nou ja, ik zei al één fles wijn, dat is toch geen grote hoeveelheid. Wat ik in de caravan had? Ik antwoordde "kampeerspullen". Vervolgens wilde mevrouw nog weten of ik veel sigaretten bij mij had. Het antwoord was ontkennend: ik rook niet. Uit welk land ik kwam. Toen ik "Hollande" antwoordde mocht ik uiteindelijk doorrijden. Geen woord over Covid-19 en PCR-test. Dat vond ik toch wel teleurstellend! ??
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
09.06.2021 14:19
Het meest bijzondere aan dit verhaal vind ik nog wel dat ze (pas) aan het eind vraagt uit welk land je komt... Dat betekent dus dat die dame als douanebeambte niet eens kentekens kan aflezen op nationaliteit. Ik vermoed ook dat de instructies naar het handhavende apparaat in Frankrijk zijn om vooral niet te beginnen aan/over Corona gerelateerde zaken zoals test- en vaccinatiebewijzen.
Geplaatst door: Jack
, Datum:
13.06.2021 16:28
Geplaatst door: Daido
, Datum:
13.06.2021 19:46
Geplaatst door: croissantje12
, Datum:
15.06.2021 06:45
Nu Frankrijk nog altijd niet geel is, weet iemand hoe het werkt om je te laten testen in Frankrijk voor de terugreis naar Nederland?
Geplaatst door: ® Freek
, Datum:
15.06.2021 09:50
Frankrijk gaat zeer waarschijnlijk binnenkort op geel, dan is de test niet meer nodig. Mocht je teruggaan terwijl Frankrijk nog code oranje heeft, dan ben je toch in Luxemburg wezen kamperen? Dan hoef je geen PCR-test te laten zien bij een eventuele controle (nog niet gehoord van mensen die met de auto de grens met Nederland over gingen dat ze gecontroleerd zijn op de PCT-test. Het is natuurlijk een beetje flauwekul dat ze deze verplichting op 1 juni hebben ingevoerd, terwijl de besmettingen juist sterk dalen!)
Geplaatst door: Daido
, Datum:
15.06.2021 10:47
Ik heb in Frankrijk bij apotheken partytenten zien staan waar ze mensen testen.
Dus ik neem aan dat je je daar gratis kan laten testen.
Ik weet niet of het pcr testen zijn.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
16.06.2021 09:53
Ook deze week komt Frankrijk niet op geel..
Geplaatst door: croissantje12
, Datum:
16.06.2021 11:04
Belachelijk dat Frankrijk nog steeds niet geel is maar een testafspraak is inmiddels gelukt via doctolib.fr (via app afspraak gemaakt). We hebben genoten in Frankrijk en reizen zaterdag terug.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
18.06.2021 12:26
Geplaatst door: Lomb
, Datum:
18.06.2021 19:43
Dat 'geel' worden van Frankrijk zou zomaar voor half juli een feit kunnen zijn.
Vraagt Frankrijk dan nog om een negatieve test voor tieners? (die zijn niet ingeënt)
Geplaatst door: CR
, Datum:
18.06.2021 19:46
Reizigers die in juli of augustus naar het buitenland willen reizen kunnen zich gratis laten testen, als ze nog niet (volledig) gevaccineerd zijn.
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
18.06.2021 19:49
Hoe en waar is dat testen, wie weet daar meer van?
Geplaatst door: marian
, Datum:
18.06.2021 20:05
Jammer per 1 juli gratis, als je 2de helft juni vakantie krijgt.....Complete vaccinatie ook niet gelukt......ivm trage start vaccins en te weinig voor de zorg beschikbaar....
Geplaatst door: tinne
, Datum:
18.06.2021 22:20
Geplaatst door: Marielle
, Datum:
18.06.2021 22:56
Zijn deze testen nu wel of niet gratis voor mensen die zich niet hebben laten vaccineren? Dat is mij nog steeds niet duidelijk. Misschien wordt dat pas in de loop vd komende weken duidelijker!
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
19.06.2021 00:06