Advies 3 weken Frankrijk met alles erop en er aan :) (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
07.06.2021 17:31
Hallo,
Nu de berichten over covid nog steeds voor europa niet duidelijk zijn verschuiven wij onze plannen richting Frankrijk.
Wij zijn voornemens om vanaf eind juli 3 weken door Frankrijk te trekken met de caravan. We zijn een gezin met 1 kind van 4 jaar.
Het gekke is, ik weet eigenlijk niet zoveel van Frankrijk. Wel regelmatig geweest in parijs, normandie, grenoble, alpen... een wijn vakantie gedaan in het verleden, maar nooit met de tent of de caravan en ik weet te weinig om een route te plannen... ik heb zo het idee dat jullie mij misschien wel opweg kunnen helpen.
Wat wil ik?
We gaan met de caravan op reis. Vooral de eerste dag een stuk rijden is geen probleem, rond de 1000km om opweg te komen. We willen op elke camping 2 tot 4 nachten staan en dan weer door.
Leuk lijkt mij om de oostkust eens te pakken, maar niet te lang, 1 camping ofzo. Begreep ook dat die streek enorm prijzig is. Verder lijkt het me leuk om wat kasteeltjes te bezoeken, te wandelen, leuke knusse dorpjes, en evt wijn velden.
Mocht je camping advies hebben is een zwembad wel een hele erge pre, want onze zoon is er dol op.
Ik hoop dat jullie wat tips hebben!
Gr
Ivo
Geplaatst door: ® Gerd@
, Datum:
07.06.2021 17:47
Bedoel je met de oostkust de côte d'azur of het stuk kust tussen Argeles en Montpellier ?
Geplaatst door: ® Johan (webmaster)
, Datum:
07.06.2021 17:59
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
07.06.2021 18:29
Zonder gezien te worden als "heb je haar weer" etc. wat tips. Die duizend kilometer per dag met een caravan of wat dan ook in een drukke vakantieperiode is wel hoog gegrepen, zeker met een kind.. Files, werkzaamheden aan de weg, ongevallen of kind dat nu toch eens buiten wil spelen op een aire; wil drinken of naar het toilet moet, zelf even iets willen eten en dan tenslotte moe en warm op een drukke camping aankomen en daar de bekende handelingen van plek opzoeken, pootjes uitdraaien, elektra aansluiten en luifel of zo er aan en misschien het watertappunt zoeken, terwijl je kind wil ZWEMMEN of waar is de glijbaan.
Mocht je een leuke camping voor de hele familie hebben gevonden, blijf dan dan een paar dagen langer wanneer dat kan, want dat verkassen gaat je absoluut opbreken. In de buurt is mogelijk een aquarium, kasteel, mooi meer heel leuke markt etc. en neem de rust al het moois te gaan bekijken (Info op de camping).
Tip: Koop of leen een goed boek over Frankrijk en bekijk eens welke streken ook heel mooi zijn of zwerf met Google. Succes.
Geplaatst door: ® Gerd@
, Datum:
07.06.2021 18:33
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
07.06.2021 19:21
Eens met Digi-Oma. Ik begrijp dat je meerdere plekken wil zien. En dat kan ook zeker wel, maar hou het met een klein beperkt tot minimaal 5 nachten of toch wel 1 week op 1 plek (lijkt mij), behoudens misschien een overnachting. Beter een paar gebieden uitkiezen dan heel Frankrijk willen doorrijden in 3 weken, want dat kan eigenlijk niet.
Voorstel voor een rondje, inclusief stuk middelandse zeekust:
- locatie 1 leuke overnachtingscamping met kinderbadje omgeving Orleans. Evt bezoek aan Orleans (leuke stad)
- locatie 2 Dordogne (1 week). Hier veel campings en ontzettend veel te zien. O.a. leuke camping waar veel mensen enthousiast over zijn Porte de Limeuil. In de omgeving ontzettend veel te zien, o.a. Sarlat, La Roque Gageac, tuinen van Marqueyssac (een must!), veel kastelen, leuke dorpjes zoals Le Bugue (markt!), te veel om op te noemen verder (camping die ik noem aan de rivier met kiezelstrand en stromend water wat kinderen heel leuk vinden, maar ouders moeten er wel bij blijven vanwege de stroming, fantastische ligging)
- locatie 3 1 week kust bij Perpignan (1 week), hier prima zandstranden. ideaal voor kinderen.
- locatie 4 1 week Drome of Vaucluse
- op terugweg 1 overnachting bij Dijon.
Nog relaxter met een klein kind zou ik vinden: 10 dagen Dordogne en nog 1 week kust, maar je geeft aan toch wel te willen rondtrekken.
of locatie 3 kust bij Royan
locatie 4 Loiregebied
als je minder kilometers wil maken.
Gezien je reisperiode is het misschien handig om wel te reserveren.
Geplaatst door: Mamamia
, Datum:
08.06.2021 11:03
Ik denk dat met een kleintje de zuidoost kust wel wat ver is.
Ik zou met zo’n kleintje max 4 campings doen.
Je kunt ook starten of eindigen met een paar dagen Luxemburg.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
08.06.2021 12:44
De Ardèche, Drome, Provence, cote d’Azur en Languedoc vinden wij geweldig en heel goed te rijden met caravan en ideaal met (klein) zoontje. Begin bijv in de Ardèche en ga zo richting het zuiden (zee) en dan weer terug naar de Drome.
Ik kan me voorstellen dat de rit in 1 keer naar de Ardèche net te ver kan zijn, je kan halverwege prima overnachten, op die route namelijk heel veel overnachtingscampings.
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
08.06.2021 16:24
Geplaatst door: ® irenem
, Datum:
08.06.2021 21:58
Zoek eens op Frankrijk Puur Roadtrips
Geplaatst door: Diny de Groot
, Datum:
09.06.2021 12:54
Algemeen: Als je een camping hebt uitgezocht waar je wat langer wil blijven en niet van te voren een plaats hebt gereserveerd, kom dan niet aan het einde van de middag aan, dan zijn de mooie plaatsen al bezet. Dan is het beter om kort voor de middagpauze of direct daarna aan te komen.
Wij spreken nooit af hoeveel kilometer we willen rijden, maar spreken een tijd af. En die tijd is bij ons meestal afhankelijk van het weer. Bij slecht weer rijden we vaak anderhalf uur verder door (of je nou in de caravan zit te wachten tot het etenstijd is, of in je auto rijdt met een lekker muziekje erbij) en als het warm is willen we eerder zwemmen en stoppen we vaak al om 14.30 uur. En als je het lekker vindt om 1000 km op een dag te rijden, moet je dat gewoon doen hoor. Dat moet ieder voor zich bepalen.
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
09.06.2021 20:34
Bedankt voor alle reacties en alle gevraagde en ongevraagde adviezen :)
Ik ga verder puzzelen