Camping La Sousta - Gard of L'Hippocampe in de Drome? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Bonez
, Datum:
07.06.2021 16:34
Hoi
Ik heb na een paar dagen research toch maar besloten om in Augustus niet naar de drukke cote d'azur te gaan. Ik had eigenlijk mijn peilen gericht nu op camping La Sousta in de Gard. Ziet er leuk uit en veel te doen in de omgeving.
Wij reizen met 2 kinderen van 12 en bijna 10. Voor zover ik kan zien is de camping wel geschikt voor deze leeftijd.
Vraagje: hoe is het zwembad bij la sousta? ik kan er weinig volledige fotos van vinden.
Alternatief zou nog zijn L'Hippocampe in de Drome. Mooie camping ook lijkt me, ik denk alleen dat in de Gard misschien net iets afwisselender is (kan het helemaal mis hebben hoor :-))
Iemand die zijn/haar mening wil geven?
Bij voorbaat dank!
Bonez
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
07.06.2021 16:41
Geplaatst door: DirkV
, Datum:
07.06.2021 20:26
L'Hippocampe ligt in de Alpes de Haute Provence (Volonne).
, Datum:
07.06.2021 21:02
Geplaatst door: Marike
, Datum:
07.06.2021 23:14
De omgeving van Volonne is fantastisch, vooral de natuur! Alleen zijn er niet zoveel van die gezellige/ toeristische dorpjes in vergelijking met de cote d’Azur, maar ze zijn er wel hoor!
L’Hippocamp is een mooie camping en ook erg leuk voor tieners.
Geplaatst door: Jan56
, Datum:
08.06.2021 09:09
De Drome is een schitterend gebied en kijk eens naar de campings aan de rivier de Drome. Met kinderen ideale omgeving net als de Ardeche. Zwemmogelijkheden in Volonne zijn wel beperkt. Er is in Sisteron wel een zwemvijver.
De Gard is ook mooi maar bij Sommieres niet de mooie bergen zoals in de Drome en Ardeche. De Cevennes omgeving Anduze en st Jean du Gard liggen ook in de Gard en is wel erg mooi.
Bij Sommieres meer mogelijkheden om naar de stranden bij Grande Motte te gaan.
, Datum:
08.06.2021 10:34
Dank je wel allemaal voor de reacties!!
Ik had me op de reserve lijst laten zetten bij L'Arche in Anduze en kreeg vanmorgen een mail dat er een annulering was. Dus ik denk dat ik die optie toch maar ga nemen. Lijkt me mooie omgeving, genoeg te doen. Nimes niet te ver weg, dagje strand wel wat verder rijden maar niet onmogelijk. Al met al denk niet slecht. Het valt me op dat er 2 weken geleden nog alle keuze was en er nu al heel veel vol zit.
Bedankt allemaal voor het mee denken, en misschien volgende keer de Drome :-)
, Datum:
08.06.2021 12:31
Goede keus gemaakt.
Mail me maar even voor de beste route naar de mooie stranden.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
08.06.2021 16:39
, Datum:
09.06.2021 10:03
Hoi,
Wij gaan van 14-21 Augustus. Plaats, geen idee, we hebben een mobile home.
Dank voor alle info!
, Datum:
09.06.2021 10:52
Jan,
Kan je die route evt hier ook delen? Anders moet ik nog even een account aanmaken zie ik (ook geen probleem hoor).
Ik zie dat L'Arche wel wat verder van zee en Montpellier af ligt; Domaine Massereau is in dat opzicht een betere locatie. Ik heb het idee dat L'Arche qua camping iets levendiger is, iemand ervaring mee?
Geplaatst door: ® Henk
, Datum:
09.06.2021 11:07
Volgens mij heeft webmaster Tineke de routes naar de stranden er al bij gezet.....
, Datum:
09.06.2021 13:51
Vanuit Anduze ga je op de T splitsing in Madeleine rechtsaf. Vervolgens linksaf borden Quissac aanhouden. In Quissac volg je Sommieres en in Sommieres volg je Lunel. In Lunel volg je de borden Grande Motte en dan Plages.