camping le cote d'argent (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: vakantieganger
, Datum:
06.06.2021 13:29
Hallo,
wij zijn een gezin met 4 kinderen, in de leeftijd 6 tot 12 jaar. normaal gaan we met eigen caravan maar nu een huur ding dit jaar.
we zijn hard op zoek naar een camping op loopafstand van de atlantische oceaan, liefst 1000 km rijden van utrecht.
wat zijn jullie ervaringen met camping le cote d'argent of atlantic club montalivet? l'pcean in lacanau ziet er mooi uit maar is vol.
campings rond dune pilat vallen af omdat ik slecht ter been ben en het daar heuvelig is, deze kennis hier opgedaan door te snuffelen.
is arachnon een leuke omgeving? onze kids willen vooral met een bodyboard de golven in.
ik hoor graag jullie ervaringen of tips!
groetjes en alvast fijne vakantie allemaal
Geplaatst door: ® Henk10
, Datum:
06.06.2021 15:55
Zo'n 25 jaar geleden, toen ik 15 jaar was, ben ik op deze camping geweest. Ik heb er toen tijd van mijn leven gehad. Mooi weer en lekker met het bodyboard door de (zeer) hoge golven in zee. Hoe de camping nu is weet ik niet, maar op de foto's is te zien dat de camping wel met de tijd is meegegaan (zwembaden en glijbanen). Dit zijn wel de soort campings die ik nu zelf ook bezoek met onze kinderen (8,10,12 jaar). Ga je voor zon, zee, strand en surfen/bodyboard dan zit je hier prima. Let wel, er zijn erg hoge golven, dat weerhoudt mij ervan om hier heen te gaan met onze kinderen. Ik zou niet rustig op het strand zitten, als de kinderen de zee in gaan. Verder vond ik de omgeving niet uitgesproken mooi, veel naaldbossen en vlak. Hourtin plage was naar mijn idee, meer een surfplaatsje en verder niet erg bijzonder. Hoe het er nu is zou ik niet weten, maar ik dacht ik deel mijn ervaring toch maar, dat houdt het forum wat levendig.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
07.06.2021 19:27
Arcachon is op zich wel leuk (stadje), Dune du Pilat ook mooi (maar lastig bij slecht ter been helaas), verder biedt de omgeving helaas weinig uitstapjes. Wel een mooie uitstap naar de schitterende stad Bordeaux mogelijk! Maakt dat niet zo veel uit (die uitstapjes), dan zit je hier prima. en je kunt dit natuurlijk combineren met Dordogne of Loire-gebied op heen- of terugweg waar wel veel meer aan cultuur en leuke stadjes en kastelen etc te zien zijn.
Wil je toch een kustgebied aan de westkust, maar meer mogelijkheden om uitstapjes te maken: kijk dan 'ns omgeving Royan. Hier mooie zandstranden tussen de rotsen bij Saint Palais sur Mer, ruige lange zandstranden langs de Cote Sauvage bij La Palmyre- La Coubre of er tussen in (Royan zelf of St Georges). Op dit stuk veel campings. Hier meer uitstapjes mogelijk: Ile d'Oleron (niet hier verblijven, beter is die kust bij Royan). Fort Brouage, La Rochelle (!), Saintes, Cognac, wandelen langs rotsen St Palais of Meschers etc.