Waarom Frankrijk nog niet op geel?? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Madelon
, Datum:
04.06.2021 13:00
Wat denken jullie? Waarom is Frankrijk nog niet op code geel gezet?
Op verschillende sites las ik dat een land op geel gaat bij 14 dagen lang minder dan 150 besmettingen per 100 000 inwoners. Op frankrijk.nl lees ik dat een paar dagen terug het gemiddelde al 93 per 100 000 in Frankrijk was. En de afgelopen dagen afgenomen.
Dan zou je toch verwachten dat Frankrijk heel snel op geel moet gaan!
Hebben ze er gewoon niet zo'n haast mee, omdat coronapaspoort in zicht is? Of omdat de meeste mensen toch nog geen vakantie hebben?
Ik zit een beetje op hete kolen..willen de 12de vertrekken en geen mogelijkheid op werk om de vakantie te verzetten.
Zie het niet zitten om weer mijn vakantie in NL door te brengen...terwijl volgende maand iedereen gezellig vakantie viert in Europa.
Geplaatst door: magel
, Datum:
04.06.2021 13:03
Ik denk inderdaad dat Nederland geen haast heeft. Ze willen de pijlen richten op het coronapaspoort, tot die tijd nemen ze het zekeren van het onzekere. Zodra het coronapaspoort actief is in Europa zal alles op geel gaan. Ik vertrek de 11e richting Frankrijk.
Geplaatst door: Manus
, Datum:
04.06.2021 13:05
Zoals je zelf al schrijft moet een land 14 dagen lang minder dan 150 besmettingen per 100.000 inwoners hebben. Deze 14 dagen zijn nog niet voorbij, dus Frankrijk kan nog niet op geel. Zal dus volgende week of zo wel gebeuren. Daarom gaan wij op 9 juni gewoon op vakantie. Er is dan geen test meer nodig, omdat wij beiden volledig zijn gevaccineerd, de avondklok gaat weer later in, de restaurants gaan weer open, enz. enz. Dan heeft het m.i. zin om naar Frankrijk te gaan.
Geplaatst door: Madelon
, Datum:
04.06.2021 13:19
@ Manus, laten we hopen dat je gelijk hebt!
Vanwege mijn werk in de zorg moet het code geel zijn om te mogen vertrekken (regelement van het ziekenhuis). Anders zou ik net als jullie hoe dan ook vertrekken. Ben ook al volledig gevaccineerd, dus heel fijn dat je daarmee vanaf 9 juni het land in mag.
Vanaf 9 juni is er inderdaad weer een hele hoop mogelijk in Frankrijk. Alvast een fijne vakantie!
Geplaatst door: J
, Datum:
04.06.2021 15:56
Alleen Corsica is op geel gezet. De rest van Frankrijk niet.
Het aantal besmettingen is niet in heel Frankrijk laag.
In elk geval nog een heel stuk hoger dan in juni 2020.
Geplaatst door: Lenn
, Datum:
04.06.2021 16:24
Afgelopen najaar ging het beetje bij beetje van geel naar oranje. Zouden ze nu wachten om alles in 1x naar geel te laten gaan?
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
04.06.2021 18:49
De reden is hetzelfde politieke machtspelletje zoals vorig jaar. NL zet FR nog niet op geel omdat FR NL nog niet op geel heeft gezet en vice versa. Dan gaan Rutte en Macron via een of andere minister allebei in de media de vermoorde onschuld spelen: "Nee, het ligt niet aan ons..." en dan prompt twee dagen later laten ze aan diezelfde media lekken dat het wel zeer waarschijnlijk is dat volgende week er een aantal landen weer op geel worden gezet. En toevallig zit daar dan NL / FR bij... Zucht... zo moe- en misselijkmakend. Daar gaat dan ons belastinggeld, inclusief het Europese deel, aan op.
NL kan allang op geel staan, m.u.v. enkele grote steden en zeker 2/3 e van FR ook.