Tips mooie vakantie (rondreis) Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: familievakantie
, Datum:
02.06.2021 22:01
Goedenavond,
Wij zijn van plan om in de vakantie naar Frankrijk op vakantie te gaan. Ongeveer 6-8 dagen. We zijn een familie met twee tiener dochters en gaan meestal naar andere plekken op vakantie, maar dit jaar willen we toch graag een keer naar Frankrijk.
We zijn niet van plan om een hele week op een bepaalde camping te zitten, we doen graag rondreizen. We zijn op zoek naar tips van regio's/plekken/routes voor onze trip! Het liefst niet verder dan 1000Km vanaf Eindhoven.
Alle tips/ ervaringen zijn welkom!
Geplaatst door: Lotje1985
, Datum:
03.06.2021 19:30
Jura, mooie meren, lieflijk gebergte. Vanuit de Jura naar de Alpen. Vanuit de Alpen richting Mont Ventoux. Daar zou je bijv aantal dagen je kunnen vermaken (Ardèche, Pont du Gard, Lavendel route rijden, dagje Middellandse Zee, Camarque, Aigue Morte) en dan terug noordelijk via de Bourgogne.
Je zou een week Normandië kunnen doen. De oorlogsstranden bekend van D-day. La petite swuisse, ste mère eglise.
Week Bretagne: st. Malo, Mont Saint Michel, carnac, cap frehel, schiereiland quiberon.
Ik denk persoonlijk wel dat als je maar 6-8 dagen hebt, het enorm kort is!
Geplaatst door: Familievakantie
, Datum:
04.06.2021 17:14
Bedankt @lotje1985!
6-8 dagen is inderdaad niet zo lang, misschien gaan we wel wat langer.
De eerste route lijkt me heel mooi, ik ga wat meer erover opzoeken
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
04.06.2021 18:37
6-8 dagen is wel erg kort. Dan zou ik het bij 3 locaties houden, zelfs als je van rondreizen houdt. Voorstel: eerste halte Dijon (700 km). Je kunt dan deze stad bekijken. Is leuk en voldoende te zien voor 1 dag (2 nachten). Daarna de natuur in, bijvoorbeeld de Jura omgeving Lac de Chalain/ Lac de Vouglans. Hier zou je de watervallen van Herisson kunnen bekijken. En dan eindigen in de Elzas, omgeving Colmar. Wijngebied en allemaal leuke stadjes en dorpjes.
Geplaatst door: familievakantie
, Datum:
07.06.2021 21:38
Nog meer tips zijn altijd welkom
Geplaatst door: koen
, Datum:
08.06.2021 00:04
waar houd je van? Bergen, zee, authentieke plaatsen, grote steden, cultuur, natuur etc. Je zult wast specifieker moeten worden. Voor een dergelijk korte vakantie zou ik niet te ver gaan. Meer van Annecy, daar zou je je al prima een week kunnen vermaken. Of de hoek Anduze, daar heb je ook een grote verscheidenheid van activiteiten. Anduze is wel wat verder en goed aan te rijden.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
08.06.2021 08:04
Rondreis door de Provence en dan begin je bijv in de Drome en ga je ook nog richting de Verdon. Echt fantastisch mooie omgeving en vooral in de Provence voel je het echte gezellige Franse leven. En niet onbelangrijk in die omgeving is het eigenlijk altijd mooi weer.