Cote d'Azur in Augustus, zijn er plekken die te doen zijn qua drukte? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Bonez
, Datum:
02.06.2021 09:12
Hoi,
Naast 1 week Annecy (camping L'ideal) willen we nog 1 week in het zuiden. Ardeche zijn we vorig jaar geweest (L'Ardechois) en is super bevallen.
Ik zit steeds te denken aan de Cote d'Azur, maar ik ben bang dat het daar idioot druk is. Ik lees vooral over drukte rondom St Tropez/Frejus. Zijn er andere plekken aan de kust waar het beter is?
Als alternatief zitten we te denken aan het gebied rond Nîmes / Avignon, camping Le Massereau of La Sousta. Is er van hieruit een leuk strand goed bereikbaar voor 1 dagje?
Bij voorbaat dank!
Bonez
Geplaatst door: Anouk
, Datum:
02.06.2021 09:19
Hi,
Ik heb vorig jaar anderhalve week aan de kust gestaan op camping Le paradis des campeurs. De drukte viel ons reuze mee, maar dit kwam ook doordat veel mensen niet op vakantie gingen vanwege corona. Ook heb ik 5 jaar lang op La Sousta in Remoullins gestaan, mooie camping met ruime plekken. Als we dan naar zee wilde gingen we naar het plaatsje Saintes-maries-de-la-mer, dat is een uurtje rijden en een heeft meerdere strandjes.
Geplaatst door: Cin
, Datum:
02.06.2021 09:28
Wij staan op een camping in portiragnes.
Rustige plaats en toch dichtbij valras agde beziers enz.
Het strand van portiragnes is heerlijk rustig . Dat is niet toeristisch.
We rijden vanaf de camping nog geen 5 minuutjes naar het strand en er is altijd plek om te parkeren! Dat hadden we nog nooit meegemaakt.
Sommige mensen lopen het vanaf de camping maar dat vinden wij te warm met 3 kinderen.
Het is zelfs zo goed bevallen dat we dit jaar weer gaan.
Het strand is kort dus je hoeft niet ver te lopen naar de zee. Er is een tentje waar je drinken ijsje kan halen of de waterfiets met glijbaan kan huren.
Ook kan je een jetski huren of sup board.
Geplaatst door: Kimgeilings
, Datum:
02.06.2021 09:29
En camping Domaine de Noguiere van RCN zou misschien ook een alternatief zijn als ik zo jullie lijstje bekijk in Le Muy.
Geplaatst door: Diana
, Datum:
02.06.2021 11:52
Als wij naar de cote d azur gaan, gaan we standaard naar camping Cros de Mouton in Cavelaire sur Mer.
Omdat die camping niet vlak aan zee ligt, maar bovenop een berg. Hier is het qua drukte goed te doen. Wij gaan meestal eind augustus op de bonnefooi.
En het uitzicht vanaf de camping en vanuit het zwembad is echt prachtig
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
02.06.2021 13:58
, Datum:
02.06.2021 14:15
Geplaatst door: ® Ineke
, Datum:
02.06.2021 23:12
Vanaf La Sousta en le Masserau kan je prima naar de stranden van la Grande Motte,la Grau du roi en Palavas als je bijtijds vertrekt is parkeren daar ook geen probleem . Het is ongeveer een uur rijden.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
02.06.2021 23:36
Wij zijn al een aantal keren naar de cote d’Azur geweest in augustus en ik vind het heel erg meevallen met de drukte, zelfs rond Fréjus/ st Tropez. Ik ken veel drukkere plekken zoals Gardameer in Italië, Adriatische kust van Italië, Costa Brava in Spanje.
Sterker nog het westelijk deel van de cote d’Azur (meer richting Hyeres) is het zelfs rustig!
Het enige is dat er maar 1 weg vanuit st Maxime naar st Tropez is waardoor het op die weg wat druk kan zijn op sommige momenten. Zo is het op dinsdagochtend heel erg druk richting St Tropez, omdat er dan daar markt is. Ga je een andere dag in de middag kun je er prima met de auto heen en zijn er voldoende parkeerplaatsen.
, Datum:
03.06.2021 09:27
, Datum:
03.06.2021 09:59
Geplaatst door: ® Maartje1
, Datum:
03.06.2021 15:30
Wij hebben twee jaar geleden op camping domaine st madeleine gestaan. Omgeving Sospel en Menton. Sospel is echt een oud dorpje. Menton is half uurtje rijden. En dan sta je ook echt aan de kust. Ik weet niet wat voor type camping je zoekt. Maar dit was echt niet afgeladen. Zwembad was er. En verder gewoon rustig. Ruime plaatsen. En schaduw. De avonden waren lekker. Geen zweet nachten. En Menton is ook echt een leuk plaatsje . Google maar eens. ook kan je van daaruit met auto of trein mooi naar Nice. En zijn we in Monaco geweest. Tegelijkertijd kan je ook de Mercantour bezoeken. En zit je op grens met Italië met de bloemen riviera.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
03.06.2021 18:14
Sospel en omgeving erg leuk! Maar Cote d'Azur westelijker ook te doen, maar misschien is juli nog wel beter dan augustus. Reden: de Fransen hebben voornamelijk in augustus vakantie. Ik denk zelf dat er dit jaar nog steeds minder buitenlandse toeristen in Frankrijk zullen zijn. Daarom (als je kunt) misschien juli beter, maar misschien zit je al vast aan augustus. Wij zijn alleen maar in juli aan de Cote d'Azur geweest, o.a. Agay (bij Frejus) en Ramatuelle. Ok, het is er een heel stuk drukker dan in de Auvergne bijvoorbeeld maar toch ging het nog wel. Want je weet het van te voren. Wij gingen destijds naar de markt in Antibes en waren van te voren gewaarschuwd voor files. Al met al waren we 20 minuten langer bezig (vooral zoeken naar parkeerplaats) dan zonder file. Vergeet niet dat we in NL heel wat gewend zijn qua files (normaal dan). Ook destijds gewoon naar het centrum van Nice gereden. Ook redelijk te doen. Niet drukker dan dagje grote stad op kust in NL. Maar in juli dus!
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
03.06.2021 18:16
Oh ja, de druke bij St Tropez valt inderdaad omheen te werken door niet op marktdagen te gaan en later in de middag te gaan (of juist extreem vroeg) bijvoorbeeld. En van tevoren bedenken: het zal wel druk zijn. En dan is dat ook zo en valt het mee.
Geplaatst door: Herma
, Datum:
03.06.2021 19:41
@maartje, Domaine Madeleine is een hele fijne camping en vooral dichtbij de Mercantour. Nadeel vonden wij toch echt steeds die berg af om aan zee te komen. Ook aan de kust was het goed toeven.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
03.06.2021 20:27
Helemaal eens Hans, soms even goed plannen. Wij gingen juist in de middag rond 14:00uur naar st Tropez. Het was dan wel warm, maar niet druk!! En wij zijn er nu een aantal keren geweest en altijd begin en midden augustus en deze omgeving zeker niet als druk ervaren.
Hier wordt trouwens vaak nog genoemd dat de Fransen in Augustus vakantie hebben, maar afgelopen jaar spraken wij Fransen en het schijnt dat het echt wat achterhaald is. Kinderen in Frankrijk hebben namelijk Juli en Augustus vakantie dus vele gaan ook al in Juli, het schijnt veel meer opgeschoven te zijn dan alleen de eerste 2 weken van augustus.
Geplaatst door: Johan
, Datum:
04.06.2021 13:27
De cote d’azur is fantastisch. Ik ben jaren in een huis in La croix Valmer geweest. De dorpen langs de route van Gigaro tot en met Bormes les Mimosas zijn super. De stranden van Gigaro zijn als een van de mooiste van Frankrijk bekend. Op genoemde route/kustlijn zijn heel veel campings te vinden. Naar St Tropez is het ook erg leuk om op zaterdagavond te gaan. De weg tussen St Tropez en St Maxim tot en met Frejus is drama. Een lange file. Die kant gaan wij dan ook nooit meer op in het hoog seizoen. Hoop dat je er wat aan hebt!
Geplaatst door: Michel
, Datum:
04.06.2021 14:14
In Avignon zit je zo ongeloofelijk centraal. Mt. Ventoux, Bedoin, Nimes, Pont du Gard etc, alles op een uurtje rijden.
Avignon zelf is ook prachtig, of de stad in of picknick langs de Rhone met uitzicht op het pauselijk paleis.
Qua drukte goed te doen in augustus, gezellig druk maar dat kan nu iets minder druk zijn.