Tussenstop richting Annecy, liefst met table d'hote en leuk voor kinderen (9 en 12) (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Bonez
, Datum:
02.06.2021 09:08
Hoi,
We hebben een camping geboekt bij Annecy, aankomend op 7 Augustus. Aangezien dat een zwarte zaterdag is, willen we graag 1 of 2 dagen eerder rijden. In Italie hebben we vaak leuke agriturismos geboekt met heerlijk/gezellig eten. We zijn eigenlijk op zoek naar iets soortgelijks in Frankrijk. Ik heb wat zitten zoeken en vind dit soort dingen met namen in het zuiden van Frankrijk, nog niet echt in het gebied richting Annecy. Het hoeft geen kinderspeelpaleis te zijn, maar een klein zwembadje ofzo zou wel leuk zijn.
Iemand hier suggesties? Bij voorbaat dank!
Bonez
Geplaatst door: koen
, Datum:
02.06.2021 09:12
, Datum:
02.06.2021 11:13
Dank je wel Koen,
Ziet er mooi uit!
Ik zie dat het daarna nog 4 uur rijden is naar Annecy; ik heb geen ervaring met 'zwarte zaterdag'. Is heel Frankrijk dan al druk vanaf smorgens vroeg?
Geplaatst door: Cin
, Datum:
02.06.2021 11:35
Ja druk al vroeg. File rijden.
, Datum:
02.06.2021 11:44
Ok, dus beter wat dichter bij Annecy gaan zitten, zodat we grootste deel vrijdag al gereden hebben.
Zat ook te denken evt een stad te bezoeken, bijv. Dijon of Geneve..
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
02.06.2021 12:28
Er zal dit jaar weinig te voorspellen zijn van de drukte. Vorig jaar was het met een soortgelijke situatie (effecten corona) veel rustiger dan de jaren ervoor. De grootste drukte op zaterdag begint overigens, komend vanuit het noorden, vaak voor Lyon tot na Orange. Richting Annecy kunt u er ook voor kiezen om de A39 te nemen (vanaf Dijon), die is doorgaans een stukje rustiger.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
02.06.2021 12:52
Geplaatst door: Ck
, Datum:
02.06.2021 14:40
Inderdaad A39 nemen. Echt veel rustiger!
Geplaatst door: Marike
, Datum:
02.06.2021 18:12
Valt wel mee toch nog 4 uur rijden? Reken een uur extra voor files en een uur extra voor pauzes en als je dan rustig rond 09:00uur na het ontbijt vertrekt ben je optijd op de camping en heb je het ruim gerekend. Vaak kun je niet eerder terecht dan 15:00uur in je accommodatie dus ik zou ook niet te vroeg willen aankomen. En ja het is druk op zaterdagen in Juli en augustus maar dat betekent niet dat het niet te doen is.
Geplaatst door: Wilma
, Datum:
02.06.2021 21:51
Vorig jaar hebben wij gekampeerd bij Annecy.
Tussenstop gemaakt bij Tournus. Overnacht in Village motel.
Erg leuk overnachtingsadres met zwembad voor heel redelijke prijzen.
Er is daar ook een prima restaurant.
Mac-Donalds is op loopafstand.
Vanuit Tournus is het nog 200 km naar Annecy.
http://village-motel.com/en/home_gb/