Route naar Royan (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Brendar
, Datum:
30.05.2021 12:09
We hopen deze zomer weer naar Frankrijk te gaan en dan richting Royan. Normaal gaan we meer richting de Ardeche, Drome, Cote d'Azur, maar we wilden een keertje de westkust proberen. De weg er naar toe is dus nieuw voor ons en volgens de routebeschrijving zouden we dan via Parijs rijden. Maar dat is wel een beetje mijn schrikbeeld. Wat is een goede route om dat te omzeilen?
Geplaatst door: Henny
, Datum:
30.05.2021 12:36
Je kunt verder naar het westen ook de autoroute volgen , Amiens, Rouen en zo afzakken. Het is wel wat "om" dwz méér km maar een mooie route om te rijden . Bovendien fijn te rijden als je niet rond Parijs wilt gaan ( je komt niet door Parijs hoor) .
Haal eens de routekaart bij de ANWB ( gratis voor leden) of kijk eens op een andere kaart, niet afgaan op 1 route die je navigatie aangeeft.
Geplaatst door: ® lisbeth
, Datum:
30.05.2021 12:45
Wij gaan gewoon door Parijs met aanhangwagen en fietsen erop. Max 1 uur vertraging gehad al die keren... Andere route is veel langer...wij gaan op 3 juli ook weer naar camping le nauzan ( en dan even over en weer met vliegtuig voor 2de prik weekje later) .. ik kijk er naar uit .
Geplaatst door: scg
, Datum:
30.05.2021 14:35
Geplaatst door: J
, Datum:
30.05.2021 16:37
Via Rouen is echt de fijnste route.
Rustig, mooie route, prima wegen en goede overnachtingscampings. Veel minder druk dan via Parijs.
Geplaatst door: ® Brendar
, Datum:
08.06.2021 20:39
Mijn vriend wil toch gewoon Parijs aanhouden met rijden, maar dan zo veel mogelijk de buitenkant aanhouden. De route via Rouen vindt hij teveel om. Ik heb al nachtmerries dat we straks langs Versailles rijden met de vouwwagen!!! Maargoed hij rijdt, dus tja ....
Weet iemand een leuke overnachtingscamping na Parijs? Na zo'n 10 uur rijden is het wel op voor die dag.
Geplaatst door: Willem
, Datum:
08.06.2021 21:15
Afhankelijk van de drukte om Parijs heen of er doorheen. Wij laten ons altijd leiden door Google Maps. Rijden we nachts dan er altijd doorheen. Fijne reis.
Geplaatst door: Cin
, Datum:
08.06.2021 21:18
Brenda mag ik vragen waarom je daar nachtmerries van krijgt ? Vouwwagen en Versailles?
Geplaatst door: Marike
, Datum:
08.06.2021 22:42
Via Parijs gaat prima hoor. Ja het is druk rond Parijs, maar wel te doen dus ik zou er ook niet heel veel voor omrijden. Wij rijden zelf met caravan en nemen dan de A86. Als we via Parijs gaan (bijv als we naar Dordogne gaan) komen we er wel vaak zondags rond 14:00uur langs en dan valt het altijd mee met de drukte.
Voorkeur gaat wel echt uit naar de route via de Ardennen- Luxemburg- Metz- Dijon- Lyon, veel fijner rijden en ook een leukere route alleen met deze route kom je niet bij de westkust;)
Geplaatst door: ® rickert
, Datum:
08.06.2021 23:33
We gaan al 12 jaar richting Royan. De eerste 9 jaar door Parijs met de caravan. Je kan geluk hebben en zo doorrijden via de a86 of pech hebben en vast staan. We hebben beide al vaker meegemaakt. 3 jaar geleden zijn we via Rouen gereden. Wat is dat fijn rijden. De omgeving is ook zoveel mooier. En de rust op de weg. We hebben nooit vast gestaan op deze route. Wel meegemaakt dat we een kwartier reden voordat we werden ingehaald zo rustig kan het zijn. Een nadeel is dat het 100 km om is. Er zijn minder benzinepompen. Vooral toen we een kleinere benzinetank hadden was het wel goed opletten. Dit jaar gaan we voor het eerst zonder caravan. Die hebben we vorig jaar op de camping gestald. Maar ik ga wederom via Rouen.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
09.06.2021 18:28
Via Rouen. Natuurlijk is het een stukje om, maar mensen vergeten dat je bij Parijs ook een omweg maaakt (zeg maar een 'bocht') als je via de A86 rijdt (maar zeker als je via de Francilienne rijdt, de A104). Parijs vinden wij altijd irritant rijden. Veel tunnels (A86), viezig, vaak file en niet altijd het fijnste volk qua rijgedrag op de weg. Via Rouen rij je weliswaar even langs de stad daar, maar verder kun je ook op de andere stukken veel meer snelheid maken dan via Parijs. Zo'n A28 is vele malen rustiger dan de A1 tussen Lille en Parijs. Ook bij Orleans regelmatig druk. Bij Parijs geldt eigenlijk dat je 40 km voor Parijs al veel verkeer krijgt tot ruim 20-30 km daaronder.
Via Rouen heeft ook als voordeel dat je meer mogelijkheden hebt om te overnachten in een leuk gebied. De route is ook veel mooier.
Als je op zeer gunstige tijden via Parijs rijdt (niet tussen 07.00 en 10.00 uur en tussen 15.30 uur en 19.00 uur), dan valt het met genoemde nadelen overigens wel te doen. Oh ja, ga ruim voor Parijs stoppen voor geval je in de file komt. En de laatste parkeerplaats voor Parijs is niet de fijnste. Ook op een zondagmiddag nooit richting Parijs rijden (dan gaat half Parijs terug vanuit het zomerhuisje richting de stad).
Geplaatst door: J
, Datum:
09.06.2021 20:30
De route via Parijs is qua kilometers korter maar via Rouen rijdt je sneller dus naast mooie rustige route ook nog tijdwinst.