camper kopen en hoe op te gaan ? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: cees
, Datum:
29.05.2021 08:23
na jaren met kinderen op vakantie te zijn gegaan met caravan!(verkocht)
Komt nu de fase hoe gaan de oudtjes op vakantie😉
ga ik vliegen naar een warm land en zitten op industrie terein van hotels en pensions
of huur ik een camper!
als ik met de camper ga hoe vul ik dat in bv blijf ik 2 wkn staan hoe doe ik het met de boodschappen
of moet ik echt gaan trekken door het land van camping naar camping
dus als koelkast leeg is volgende camping en tussendoor ff vlug de koelkast in laden onderweg
wie heeft er tips .
Geplaatst door: Toon
, Datum:
29.05.2021 09:39
Ik denk dat je het beste naar een warm land kunt vliegen en daar op een industrie terrein gaan zitten nadenken.
Geplaatst door: koen
, Datum:
29.05.2021 10:00
het is een mooi dilemma, maar die keuze zul je toch echt zelf moeten maken. Als je niet wilt trekken had je beter die caravan kunnen houden. Al je gaat vliegen zul je ook moeten reizen om dingen te kunnen zien.
Het beste van 2 werelden: vliegen en een camper huren (Canada, Australie .... genoeg mooie bestemmingen)
Geplaatst door: Manus
, Datum:
29.05.2021 10:10
Het had inderdaad beter geweest als je eerder hierover had nagedacht, voordat je de caravan verkocht. Het op vakantie gaan met camper, caravan of vliegtuig zijn niet met elkaar te vergelijken, heel andere manier van vakantie. Alle 3 met voordelen, maar ook nadelen. Ik heb ook alle 3 de vakantie gedaan, maar mijn voorkeur was toch de caravan. Al je eigen spullen bij je, de mogelijkheid om langer op één plaats te blijven staan, en dan toch een auto beschikbaar om boodschappen te doen of dingen te bezoeken. Probeer het anders eens, ga eens vliegen en lekker in een hotel zitten , huur een camper en ga daar een tijdje mee rondtrekken. Caravan ken je. Daarna beslissen wat het beste bij jullie past.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
29.05.2021 11:31
@Cees, waarom heb je de caravan verkocht?
Geplaatst door: J
, Datum:
29.05.2021 11:56
Je kunt alles een keer uitproberen en daarna een beslissing nemen.
Dat kan een ander niet voor je doen.
Als je lang op een vaste plek wil blijven is een camper niet handig. Dan heb je meer aan een caravan. Wil je veel rondtrekken dan is een camper handig.
En eens naar een warm land vliegen, dat kun je altijd tussendoor eens proberen.
Geplaatst door: Henny
, Datum:
29.05.2021 12:53
Hoe heb je het caravannen ervaren ? Je zult wel een reden hebben gehad om de caravan te verkopen.
.En je zult vast op de camping mensen met een camper hebben gezien, sommige bleven misschien 1 dag...andere 2 weken en losten het boodschappen doen op met een fiets, lopend of naar de campingwinkel.
Maar vrijwel altijd is een camper om er meer mee rond te trekken .
Gewoon een camper huren en voelen hoe dat is.
Geplaatst door: Cess
, Datum:
29.05.2021 19:07
Antw aan toont
Jij gaat natuurlijk altijd in hotel zitten
Zoals in Lara
Geplaatst door: Mascha
, Datum:
30.05.2021 01:46
Ik begrijp de vraag denk ik wel. Als je van plan bent meerdere dagen op een camping te blijven staan met de camper dan kan het handig zijn om in ieder geval fietsen mee te nemen. Ik kan mij voorstellen dat je niet voor elke boodschap of als je het misschien nabij gelegen dorp wilt bezoeken dan met je hele camper moet gaan. Je luifel inklappen etc. Fietsen bij je hebben lijkt me handig.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
30.05.2021 08:10
Als je van plan bent om langer op 1 plek te blijven en/of rond te trekken maar wel steeds een aantal dagen ergens te verblijven zal ik sowieso voor een caravan gaan ipv een camper. Grote voordeel van een caravan is dat je je auto hebt waardoor je op de plaats van bestemming overal heen kunt waar je met de camper niet kan of durft te komen. Daarnaast is een caravan een stuk goedkoper. Je kunt daardoor voor een bepaald budget voor veel meer luxe gaan en je kiest er dan misschien ook eerder voor om tussendoor nog eens voor een andere soort vakantie te gaan (vliegen naar een verder gelegen land). Het is dus maar net hoe je vakantie wil vieren en wat je belangrijk vindt.
Succes met de keuze!
Geplaatst door: Toon
, Datum:
30.05.2021 08:11
@Ces Ik zit nu met onze caravan in de omgeving van Domburg en had de indruk dat de vragensteller het zelf wel wist.
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
30.05.2021 09:07
Na 3 jaar vouw/bouw wagen 14 jaar caravan 15 jaar een camper gehad en nu volgende week
Weer met een auto en caravan op pad,, omdat voor ons de lol door de huidige campergeneratie
Te veel te druk , liefst tegen je aan staan en geen respect voor wet en regelgeving niet meer beviel
De camper reist makkelijker , alles in een en je zit hoger
Rijd alles binnendoor veel makkelijker als een combi
Sta je op een camping en wil daar langer blijven ,en je wilt boodschappen doen
Dan doe jje dat , het in nl eenvervoermiddel ,een automobiel ,met als voordeel
Kom je de winkel uit ruim je alles gelijk op en in de koelkast
En je kan ook nog op je gemak op je eigen plee pot gaan plassen
Wil je trouwens CAMPER INFO !! Moet je hier zijn ! www.camperforum.nl
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
30.05.2021 09:36
Edit
Weet je het nog niet HUUR er een
Verder voor € 25 a 30.000 koop je een pracht caravan nieuw
Nog eens dat bedrag voor een goede trekker zit je op 50a60 duizend
Voor klasse spul
Bij een €amper , kan je voor dat bedrag niet eens meer instappen bij een nieuwe
wel een goede gebruikte,
Maar moet je er ook nog bv 5000 bijtellen voor een kleine leuke auto voor thuis
Boven dien betaal je dan ook nog 2 x belasting/verzekering
En houd rekening met hogere onderhouds kosten
Niet voor niets schijf je het met een €amper😉
, en zeker in stedelijk gebied waar schijnlijk
Toch nog een stalling noodzakelijk ivm de APV parkeer regels
Maar wil jet graag ? Gewoon doen
Te veel gingen je voor🙄
Geplaatst door: Mamamia
, Datum:
04.06.2021 22:57
Ik heb geen ervaring met een camper maar we hebben wel een boot. Bij veel jachthavens heb je ook camperplaatsen. Wat mij altijd opvalt is dat iedereen zo “op een rijtje” staat. Een camping lijkt me fijner. Als je een plekje reserveert kun je natuurlijk met je camper boodschappen doen.
Maar trekken is ook heerlijk. Het reizen is je vakantie. Maak de dagen niet te lang. Ontbijtje, douche en dan weer verder. Onderweg langs de supermarkt, lekker stoppen voor de lunch, ergens iets bekijken en rond 16:00 je campertje weer op een andere plek.
Geplaatst door: Sailorwim 1
, Datum:
05.06.2021 08:17
24 jaar lang voor de ijtunnel1 een ex heen en weer uit 1938 mogen zorgen, België en Noord Frankrijk van Parijs tot Straatsburg bevaren.
Dus maanden lange rustige reizen zijn het geweest.
Een oude caravan vanaf 2016 naast de boot als test. En sinds 2018 schip en zorgeloos en een nieuw gekochte caravan in bezit. Als reizen het doel op zich is dan zou ik een voor een camper kiezen.
Ik houd het