Campings voor rustzoekers gezocht (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Hennieee
, Datum:
26.05.2021 17:56
Als het mogelijk is willen we deze zomer (hoogseizoen) graag kamperen in Frankrijk - op 3 tot 4 verschillende campings - en we hopen dat bezoekers van dit forum ons kunnen helpen met onze specifieke wensen.
Wij zoeken campings:
- die geschikt zijn voor rustzoekers, waar het zowel overdag als ‘s nachts rustig is; geen of nauwelijks verkeer te horen, geen bar / restaurant met muziek, geen kinderanimatie etc. zwembad hoeft ook niet.
- die max. ongeveer 25 á 30 plaatsen hebben (maar misschien zijn er ook wel iets grotere campings die verder aan onze wensen voldoen, 40 á 50 plaatsen).
- die bij voorkeur in een bergachtig gebied liggen en wat hoger gelegen zijn, zodat het na een warme dag 's avonds lekker afkoelt (het moet wel goed bereikbaar zijn met een kleine caravan).
- die genoeg ruimte hebben zodat je niet ‘scheerlijn aan scheerlijn’ staat met je buren
- die plaatsen hebben met schaduw.
- die functionerend schoon sanitair hebben (mag eenvoudig zijn) met normale toiletten, met warm water voor afwas en kleding wassen en de mogelijkheid voor het legen van een chemisch toilet.
- die internet bereik of WiFi hebben.
Heel wat wensen dus, maar misschien zijn er lezers die dergelijke campings kennen uit eigen ervaring. Natuurlijk zoeken we ook zelf op deze website, met zoekcriterium campings tot max. 30 plaatsen. Tot 100 plaatsen zijn echt te grote campings voor ons, maar wie weet ‘missen’ we dan net een hele leuke camping die 40 of 50 plaatsen heeft maar verder aan al onze wensen voldoet. We doorzoeken ook het forum en hebben daar al het een en ander gevonden en genoteerd, maar persoonlijke ervaringen horen we graag! Met name in verband met de rust die we heel belangrijk vinden.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
26.05.2021 18:09
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
26.05.2021 18:12
Camping Le Lustou in Vielle Aure
Ligt in de Pyreneeën met zicht op de prachtige grote bergen
Super schoon sanitair
Rustig en heel veel van de mooie omgeving te genieten; bijv, kleine marktjes.
Geplaatst door: Manus
, Datum:
26.05.2021 18:45
, Datum:
26.05.2021 18:45
Geplaatst door: Elfriede
, Datum:
26.05.2021 19:10
Camping Les Armengauds ??
Les Armengauds
11400 - Labecede Lauragais
Wellicht spreekt deze camping jullie aan.
Geplaatst door: Ruud
, Datum:
27.05.2021 08:03
, Datum:
27.05.2021 11:20
Leuk dat er al reacties zijn! Campings zoals Mas de Messier, Le Lustou en De Cadeac spreken me zo op het eerste gezicht het meest aan, ook vanwege de hoogte waarop deze campings liggen. Vooral Cadeac lijkt me erg leuk, heel kleinschalig en ook nog eens zeer vriendelijk geprijsd (€16,60 incl. elektra in 2020). Op de website van Le Lustou kan ik geen tarieven vinden, en om de vakantie een beetje betaalbaar te houden wil ik altijd wel graag weten waar ik aan toe ben voor we ergens heen gaan. Armengaud ligt qua prijs te hoog voor ons (€31,50), het heeft meer faciliteiten zoals een zwembad, maar daar hebben wij geen behoefte aan. Als er maar redelijk sanitair is hebben wij voldoende, meer hebben we niet nodig. Tot zo ver iedereen bedankt die gereageerd heeft!
Geplaatst door: ® Maartje1
, Datum:
27.05.2021 12:56
Wij hebben gisteren besproken op camping domaine de pradines in de cevennes. Heeel veeel ruimte. Heel veel rust en natuur. Op ongeveer 900 meter hoogte. Simpel sanitair.
Staat ook bij rustiek kamperen....
, Datum:
27.05.2021 13:02
Hier is de link stond al jaren op lijstje....
https://www.domaine-de-pradines.com/fr/
Het is een unieke camping volgens mij.
En echt voor rustzoekers
Mas de Messier vond ik indertijd wat klef. Borreluurtjes met alleen Nederlanders. Die al jaren kwamen. En die sociale omgangsvormen van gedag zeggen vergaten als ze je niet kende van het borreluurtje. Zijn nu andere eigenaren. Dus wie weet....
, Datum:
27.05.2021 13:21
, Datum:
27.05.2021 14:11
@tineke. Leuk die Foto's. Krijg er nog meer zin in.
, Datum:
27.05.2021 14:13
@ Maartje1: borreluurtjes met alleen Nederlanders is ook zeker niet iets wat wij zoeken (überhaupt geen borreluurtje trouwens), daar gaan we niet voor naar Frankrijk, dan kunnen we wel in Nederland blijven ;-)
Liever een camping met veel Fransen of een mix van nationaliteiten. De site rustiek kamperen heb ik ook maar even opgeslagen, om later eens rustig te gaan bekijken. Klinkt ook wel als iets voor ons!
Geplaatst door: PetraHM
, Datum:
27.05.2021 16:52
Le Pelly in Sixt Fer à Cheval.
Aan het einde van een klein weggetje naar een prachtig keteldal, met tegen zonsondergang een subliem uitzicht op de watervallen die daar naar beneden komen. Eenvoudige camping die denk ik voldoet aan jullie wensen. Misschien niet alle plekken voldoende schaduwrijk.
Geplaatst door: Lotje1985
, Datum:
27.05.2021 17:12
Geplaatst door: marian
, Datum:
28.05.2021 20:28
Les ripettes is inderdaad een heerlijke rustige camping met mega grote plaatsen en een lekker zwembadje