Michelin atlas (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Lotje1985
, Datum:
23.05.2021 13:38
We hebben nu een papieren Michelin atlas die enkele jaren oud is en gebruiken die eigenlijk vooral om over mooie wegen dagtrips te maken en bijzondere plekken op te zoeken. Nu vraag ik me af: bestaat er een digitale variant voor Frankrijk. Want het is best wel een flink boekwerk. Zijn door onze kleine auto best beperkt in wat we kunnen meenemen en hij is natuurlijk ook best kwetsbaar.
Andere ideeën zijn ook welkom. De route van thuis naar de camping doen we gewoon op de telefoon navigeren. Daarnaast heb ik een e-reader mee.
Geplaatst door: Manus
, Datum:
23.05.2021 14:06
Geplaatst door: Rob
, Datum:
23.05.2021 15:26
Ik heb osmand op mijn tablet staan, met de kaarten van west europa offline gedownload. Osmand is een navigatiepakket, maar ik gebruik de navigatiefunctie dus niet. De offline kaarten nemen wel wat ruimte in op de tablet (bij mij ongeveer 5Gb), maar mijn tablet heeft dan geen internet verbinding nodig.
Alleen de landkaart functie, zoals je bij de michelingids ook deed.
Een ander alternatief dat ik ook gebruik is de campingapp van archies waarbij ik daar de landkaarten ook offline download. Een echte aanrader !
Op deze manier heb ik alle campings in frankrijk, plus een gedetailleerde landkaart, zonder wifi of internet. Wel zorgen voor een opgeladen tablet. Een tablet is echter een perfect formaat om landkaarten te bekijken.
Geplaatst door: Henny
, Datum:
23.05.2021 16:29
Koop van het gebied waar je dán bent een hele gedetailleerde kaart, daar staan die weggetjes met groen lijntje ernaast ook veel duidelijker op. Je hoeft dan niet héél Frankrijk ( je atlas ) mee te nemen !
Geplaatst door: ® Nick
, Datum:
23.05.2021 18:22
Geplaatst door: ® freekvo
, Datum:
24.05.2021 08:22
Ook wij gebruiken naast de navigaties op smartphone en die in de auto nog steeds een Michelin-atlas van een aantal jaren geleden. Vooral omdat dat toch nog steeds makkelijker is om even snel te kijken voor een alternatieve route onderweg. Wij willen nog wel eens afwijken van de vooraf geplande route en dan leest een papieren detailkaart veel makkelijker dan welke online/digitale kaart dan ook. Voor leuke routes of bezienswaardigheden ter plekke gebruiken wie de papieren kaart veel minder; dan is Google Maps veel handiger.
In plaats van een losse Michelinkaart van de omgeving waar je verblijft (soms heb je er meer dan één nodig), heb ik ook wel eens de betreffende bladzijden uit de Michelin-atlas gescheurd. Dat klinkt misschien een beetje cru maar die atlas ga je toch niet je hele leven bewaren. En inderdaad: het scheelt dan weer een heel boekwerk om mee te nemen.
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
24.05.2021 08:34