Vakantieperiode half augustus (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Ingridski
, Datum:
20.05.2021 21:07
Wij overwegen om dit jaar niet in Frankrijk te gaan kamperen omdat we in het zuiden van Nederland pas laat vakantie hebben. Hoe is het eind augustus gesteld met de drukte op de camping? Leegloop eind augustus? Iemand zelfde gedachten?
Geplaatst door: cin
, Datum:
20.05.2021 21:39
Wij hebben het 1x gehad enkele jaren geleden, een familie camping in de ardeche.
Het werd de laatste week inderdaad een stuk rustiger maar leeg nee.
geen badmeesters meer in die laatste week wat ontzettend vreemd was want er werd veel kapot gemaakt in het zwembad en stoelen in het zwembad gegooid door de franse kinderen.
Toch gaan we dit jaar weer voor de laatste 3 weken omdat het anders niet te betalen is.
Vervelen zullen we ons niet, we gaan met 3 dochtertjes en dus hebben ze ook altijd elkaar.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
20.05.2021 21:49
Vakanties vallen sowieso voor iedereen dit jaar wat later, daardoor zal de leegloop ook wat later zijn. Bouwvakvakanties Midden beginnen 31 juli en van zuid zelfs pas op 7aug. Wij kamperen de laatste jaren juist vaker vanaf eind juli/ begin augustus tot midden/ eind augustus en altijd op campings gestaan waar er veel Nederlanders waren en de campings gewoon ‘vol’ stonden. Mijn ervaring is juist dat het nu begin juli extreem rustig is. Grijze golf is dan weg en de vakanties van veel regio’s zijn dan nog niet begonnen.
Ik kan mij wel voorstellen dat de campings wellicht nu in het algemeen wat rustiger zijn t.o.v. eerdere jaren vanwege Corona.
Wij gaan dit jaar zelf vanaf 01-08 t/m 22-08
Geplaatst door: Lotje1985
, Datum:
21.05.2021 06:58
Wij kunnen behoorlijk flexibel zijn qua vertrekken dit jaar. Ik twijfel nog of we rond de 27-7 vertrekken of toch net na 1-8... Ben juist beetje bang voor meer drukte na 1-8. Onze dochter word half augustus 10 en die wil graag haar verjaardag op de camping vieren. Dus misschien toch 3 of 4 vertrekken. Wij boeken niet. Camping van 1e keus is geen probleem. Maar wat als we uitwijken naar ander gebied.... Uiteindelijk vinden we altijd wel een plekje.
Geplaatst door: ® roelm
, Datum:
21.05.2021 07:29
Je moet goed navragen of er nog wat te doen is.
We hebben 1 x gehad dat we ook als laatste vakantie hadden. De animatie was afgelopen.
En de laatste dag zei de ober dat hij nog 1 salade en 1 biefstuk had.....
Maar er zullen ook campings zijn waar alles wat langer door loopt.
Geplaatst door: Kimgeilings
, Datum:
21.05.2021 11:23
Wij komen ook uit zuiden en gaan 5-30 Aug op vakantie, normaliter wordt het na half augustus wel wat rustiger maar vakanties vallen nu laat, 1e schoolvakantie is pas 9 juli. Ik heb zelf wel gelet bij de campings en nagevraagd tot hoe lang bv de animatie blijft en bij die van ons ( La vallee verte en Camp redon, onze laatste week) beiden 28 Augustus.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
21.05.2021 11:27
Misschien ook goed om te weten voor dit jaar. Periode 15-08 tot 22-08 heeft heel NL nog vakantie. Periode 22-08 tot 29-08 hebben nog 2 v/d 3 regio’s vakantie en alleen de laatste week (29-08 tot 04-05) heeft nog 1 regio vakantie. Het wordt dus pas rustiger na het weekend van 22 augustus. Ik denk dus dat alleen de laatste week (vanaf weekend 28/29 augustus) echt wat rustiger is, maar kan misschien ook juist fijn zijn als je erop instelt? Daarnaast kan het misschien in het algemeen wat rustiger zijn ivm Corona.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
21.05.2021 15:19
Geplaatst door: Diana
, Datum:
30.05.2021 21:42
Ik denk dat het ook aan de regio ligt. Wij gaan de laatste jaren altijd pas rond 20 augustus weg, op de bonnefooi. Altijd plek gehad, en vaak nog volle campings. Bv regio st tropez, en ardeche is altijd nog druk. En twee jaar geleden waren we eind augustus op la Sousta bij Pont du Gard en daar was het echt nog gezellig druk, met live muziek etc
Geplaatst door: Roelm
, Datum:
31.05.2021 07:11
@kimgeilings zie nu je berichtje pas .... we zitten tegelijkertijd op Camp Redon !
, Datum:
31.05.2021 10:39
@Roel, wat leuk!! In ieder geval andere campinggasten :-) fijn om te horen!!
Geplaatst door: ® Juultje
, Datum:
31.05.2021 12:35
Zeker, er zijn meer campinggasten in die periode op Camp Redon ;-}
, Datum:
31.05.2021 20:23
Wat leuk!!! Aftellen maar!!!