Le Courounba Of toch iets anders? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: KarinA
, Datum:
13.05.2021 14:34
We zijn beide gevaccineerd, er mag weer wat meer dus heerlijk begonnen met zoeken Na altijd een camping gekozen te hebben in de buurt van de zee willen we nu graag iets heel anders. Camping Le Courounba ziet er prachtig uit en heeft ook best mooie verhuur opties. Nu zijn er geen recente reviews te vinden maar wie weet is er op dit forum toch nog iemand daar geweest, desnoods alleen in de omgeving. We zouden graag weten of er genoeg te doen is als er wat slechtere dagen zijn. Hoe ligt deze camping voor wat betreft supermarkten? Sinds wij ooit gekampeerd hebben op 70 km van de dichtstbijzijnde fatsoenlijke supermarkt houden we daar toch wel rekening mee.
Eventuele andere tips zijn natuurlijk altijd welkom. Onze reistijd is juni en we hebben een huurtent,caravan of wat dan ook nodig.
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
13.05.2021 19:15
, Datum:
13.05.2021 21:11
Dank je wel Johan. De regio rondom de Gorges de Verdon zijn geweldig en bij ons bekend. We hebben wel steeds aan de kust gezeten maar er dagen genoeg rond gereden,geraft en bij het lac St Croix genoten. Vandaar dat we nu aan iets anders dachten.
De Ardeche is lang geleden voor ons dus daarom misschien best de moeite waard.
Ik ga me er eens in verdiepen.
Geplaatst door: Koen
, Datum:
13.05.2021 22:51
Wij vonden camping Courounba geweldig. Heerlijk natuurzwembad. De camping ligt in een geweldig dal. Als je het dal uitrijdt kun je prachtig wandelen naar de Glacier Noire of Glacier Blanc. Als je graag wandelt koop het boekje van Noes Lautier, Op de Durance raften e.d., canyoning. Briancon hele leuke stad. Je kunt ook een dagje naar Turijn. De Galibier is de scheidslijn tussen de noordelijke en zuidelijke Alpen. Courounba ligt aan de Zuidelijke kant, dus over het algemeen goed weer. Wij hebben 2 weken prachtig weer gehad, ‘s avonds wel een lange broek en trui, maar dan was het buiten nog goed toeven. Je bent in een half uurtje ook in Embrun. Ik zou deze camping zeker aanbevelen.
Geplaatst door: Koen
, Datum:
13.05.2021 22:53
Supermarkten kan ik me niet goed herinneren, maar volgens mij waren er genoeg mogelijkheden niet ver van de camping. Wij combineren dat ook vaak met een uitstapje.
Geplaatst door: ® Tineke
, Datum:
13.05.2021 22:56
Geplaatst door: DirkV
, Datum:
14.05.2021 08:21
Om te weten waar de supermarkten zich bevinden in een gebied, is google maps een handig hulpmiddel. Inzoomen op het gebied (bijv straal 20km rond de camping) en zoeken op het woord 'supermarche', supermarket, supermarkt, etc. Kan je ook de route nog laten bepalen tot de camping. Werkt prima.
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
14.05.2021 08:31
Geplaatst door: Mar3tent
, Datum:
14.05.2021 14:30
Het hoeft in juni niet perse beter weer te zijn rondom Millau. En wanneer je echt zin hebt in hoge bergen dan zit je bij omgeving Embrun en noordelijk ook beter dan bij Millau.
We hebben in juni ooit gekampeerd nabij les deux alpes. Prima weer en savonds koud. Maar als je op1200 meter hoogte kampeert is het in de zomer ook soms koud. Maar daar kun je op kleden of je neemt lekker een mobile home ipv huurtent of neem kacheltje mee als je huurtent neemt..
Op camping la rochette in guillestre zit je ongeveer in zelfde gebied. Gemeentelijk
Zwembad naast camping, in dorpje dus supermarkt niet ver en ze verhuren er ook. Zou ook idee kunnen zijn.
, Datum:
14.05.2021 18:32
Zo, een dag gewerkt en tussendoor niet kunnen kijken en zoveel reacties. Echt heel fijn, bedankt.
Ik heb een hoop huiswerk te doen!
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
14.05.2021 18:40