Reizen. Voor en naseizoen (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
07.05.2021 21:55
Wij kunnen ervoor kiezen voortaan in het voor of naseizoen te reizen. We gaan hoogseizoen altijd op de bonnefooi, dat zal zeker ook lukken in voor of naseizoen. Ik Kayak veek, we houden van zon warmte stadjes natuur en wandelen. Ik informeer altijd bjj de Kayak bedrijven naar de veiligheid van de routes. Wie kan ons meer vertellen over voor en nadelen, dat het goedkoper is snap ik.
Geplaatst door: Henny
, Datum:
07.05.2021 22:33
Voordeel is dat het véél rustiger is, je hebt meer ruimte om je heen , minder wachttijden als je iets wilt bezoeken .
Nadeel is dat er soms iets op een camping nog niet open is.
Wij gaan altijd voor en naseizoen en zien alleen maar de voordelen ervan!
Gebruiken bovendien altijd de Asci card die korting geeft op de campings die daar bij aangesloten zijn.
Voordeel is ook, voor ons, als Noorwegen en GB liefhebbers, dat de overtocht goedkoper is!
, Datum:
08.05.2021 08:46
Weet je toevallig of de Kayak bedrijven geopend zijn buiten het hoogseizoen?
Geplaatst door: Mascha
, Datum:
08.05.2021 08:52
Ivo, wij gaan altijd in het voorseizoen en de kajak bedrijven zijn dan al open. De meeste zijn vanaf april al open. Voorseizoen is wel fijner dan naseizoen omdat de dagen in het voorseizoen heerlijk lang zijn en je hebt geen condens in de ochtend.
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
08.05.2021 08:54
In het voorseizoen zijn de dagen veel langer. In juni zijn in Zuid-Frankrijk de temperaturen al prima. Pas na 10 juli gaat het echt drukker worden.
Geplaatst door: Henny
, Datum:
08.05.2021 09:48
Geplaatst door: Noa
, Datum:
08.05.2021 10:37
Over kayakken kan ik je niet verder helpen. Voor of naseizoen is beide wat voor te zeggen alhoewel ik meer fan van voorseizoen ben. Iedereen heeft weer goede zin, je voelt je welkom, alles is nog mooi in bloei, lange lichte avonden. In het naseizoen is de zee heerlijk warm en is het overal lekker rustig. Maar zijn ze op veel plaatsen aan het afsluiten wat niet altijd gezellig is
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
08.05.2021 11:10
, Datum:
08.05.2021 12:10
Fijn deze tips, ik denk dat voorseizoen gaat worden, maaar hoop op meer tips
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
08.05.2021 13:39
Geplaatst door: conny
, Datum:
08.05.2021 13:48
Heerlijk in het voorseizoen: natuur op z'n mooist (persoonlijk), rustiger (je kunt gewoon je auto ergens kwijt) , goedkoper (campings, maar ook soms horeca) en meestal (nog) niet zo heet.
Hou er wel rekening mee, dat (populaire) campings vol kunnen zijn (acsi card) en de campings nog bezig kunnen zijn met het klaarmaken voor het hoogseizoen.
Geplaatst door: PetraHM
, Datum:
08.05.2021 21:50
Zoals al meer opgemerkt: in het voorjaar heb je het voordeel van lang daglicht. Alles is nog fris (natuur, veel bloeiende bloemen), campings hebben er zin in (tegen einde zomer toch vaak stoffige plekken, uitgebloeide natuur, 20:00-20:30 donker).
De kanorivieren hebben nog volop water. Geen idee wat jouw niveau is. Wij hebben in het verleden veel wildwater gevaren. In het voorjaar heb je meer keuze dan in het najaar, met name in het zuiden. Smeltwaterrivieren hebben in de zomer nog wel een prima niveau, soms moet je wachten tot de middag. Bij regenrivieren zoals de Ardèche, Gard kan het vrij laag staan.
Leuke rivier met veel mogelijkheden is de Allier (het gedeelte tussen Monistrol en Brioude). Fijne standplaats is Langeac. Kloofje Monistrol-Prades leuk wildwater tot niveau IV. Daarna afname van moeilijkheden, WW I-II. Het gedeelte boven Monistrol WW II-III(IV) heeft in de zomer over het algemeen te weinig water.
Heb je eigen materiaal of moet je huren? Voor het seizoen kan het nog wel eens lastig zijn om een bepaald traject te doen als je op verhuur bent aangewezen. 2017 hadden we nog geen eigen canadees en wilden we op de Dordogne een trektocht maken vanaf Argentat. Volgens de verhuur stond het water nog te hoog en waren ze niet bereid ons daarheen te brengen. We konden starten vanaf Vayrac. Dat we de rivier al vrij goed kenden en vaker hadden gevaren maakte geen indruk.
2 jaar later hebben we alsnog het traject Argentat-Vayrac gevaren met onze eigen boot.
Geplaatst door: PetraHM
, Datum:
08.05.2021 22:03
Wat betreft varen op rivieren is er wel een logistieke uitdaging als je met je eigen boot vaart. Naar het beginpunt rijden: boot afladen, auto naar het eindpunt rijden, terug naar het beginpunt (met een 2e auto, fiets of liften). Dan varen. Aan het einde de boot weer op de auto en de 2e auto of fiets weer ophalen aan het beginpunt.
Wij proberen het vaak zo uit te kienen dat we een camping hebben waar vandaan we 2 trajecten kunnen varen. Op de Dordogne stonden we in Beaulieu. Voor het varen van het traject onder de camping brachten we eerst de auto naar Vayrac, waarna we op de fiets terug reden. Vervolgens in de kano.
Voor het bovenste traject reden we met de auto naar Argentat, stapten in de kano tot de camping in Beaulieu, waarna we op de fiets de auto zijn gaan halen (met 40 graden niet heel comfortabel....)
, Datum:
09.05.2021 08:36
Transport is ooit een punt, mijn echtgenoot kayakt niet. Mijn Kayak kan IV aan, maar ik ben voorzichtig, ooit onder een boom vast kmen te zitten waarbij ik heel diep in het water lag, uiteindelijk na zeer angstige tijd nnog dieper gegaan en er uit gekomen. Ik Kayak dus jgraag als ik een beetje weet wat er te wachten staat en als eer anderen op de rivier zijn, niet helemaal alleen. Maar ik kan overwegen voorseizoen enn hoogseizoen te gaan
Geplaatst door: Lotje1985
, Datum:
09.05.2021 09:03
Toen we nog geen kind hadden en ze nog heel jong was, ook wel in voorseizoen gekampeerd. Kozen daar bewust voor ivm mooiere natuur, langere dagen, voor mijn gevoel beter weer en daarnaast ook de ervaring met overstromingen in september, zeker een risico als je vlak aan een rivier kampeert.
Geplaatst door: ® Wil B.
, Datum:
09.05.2021 11:18
Camping le Paradis in St. Leon-sur-Vézère (in de Dordogne) met een aanlegplaats voor kajaks. Verhuurt zelf ook kajaks met ophaal-, cq brengservice. Rivier de Vézère is vrij rustig.
https://camping-le-paradis.nl/
Groeten, Wil B.