Luxemburg (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Kea
, Datum:
06.05.2021 18:57
Voor we naar Frankrijk gaan willen we nu eerst uitproberen hoe het gaat met de coronaregels.
Even een week wennen in Luxemburg. Wie weet een leuke camping in Luxemburg van waaruit mooie uitstapjes te maken zijn.Of weet iemand of er ook een Luxemburg forum is.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
06.05.2021 19:23
Geplaatst door: conny
, Datum:
06.05.2021 19:27
Wij gingen een paar jaar geleden op weg naar Frankrijk via Luxemburg; we ziijn er bijna 4 weken gebleven (camping Ettelbruck). We hadden het er prima naar ons zin.
Ook de stad Luxemburg is met de trein goed te bereiken.
Geplaatst door: Manus
, Datum:
06.05.2021 19:57
Geplaatst door: martijnseverin
, Datum:
07.05.2021 09:52
Camping kohnenhof erg mooi
Geplaatst door: Louis
, Datum:
08.05.2021 20:39
Wij staan elk jaar wel een paar dagen of week in Luxemburg, meestal Camping Du Barrage in Rosport of camping Clerveaux.
Beiden goed. Meestal is het in Rosport iets warmer. Daar goed fietsen en even lopend over de brug voor een lekkere en goedkope maaltijd.
Geplaatst door: kea
, Datum:
08.05.2021 22:32
Bedankt voor alle tips. Maar ik ben er nog niet uit, we houden niet van zwemmen en zoeken een camping zonder zwembad.
Normaal overnachten we in Kockelscheuer, maar we willen nu wat meer van Luxemburg zien. De camping moet wat centraler liggen
in Luxemburg.
Geplaatst door: Toon
, Datum:
08.05.2021 22:40
Camping Krounebierg in Mersch is onze "overnachtingscamping" maar we vonden het ook de moeite waard er enkele dagen te blijven. Maar we zijn ook fietsliefhebbers, dus van hieruit naar Luxemburg stad fietsen of naar het noorden.
Nette, schone camping. Mooi toilletgebouw. Nederlandstalige receptie en restaurant.
Geplaatst door: Wilma82
, Datum:
08.05.2021 22:57
Camping de la sure in Diekirch is bij ons favoriet.
Lopend over de brug naar het stadje met leuke terrasjes.
Veel fiets en wandel mogelijkheden
Geplaatst door: gerhei
, Datum:
13.05.2021 12:02
Wij zijn een aantal jaar geleden op camping Kautenbach geweest. Dat was een fijne, rustige camping en met de trein ben je zo in Luxemburg-stad.
Geplaatst door: Manus
, Datum:
13.05.2021 12:36
Wij hebben een aantal jaren geleden op camping La Pinede in Consdorf gestaan. Toendertijd een rustige, mooie camping. Grote plaatsen, prima sanitair, en in een fantastische omgeving. Destijd geen zwembad. Het is ons toen prima bevallen, maar dit is inmiddels 6 of 7 jaar terug.
Geplaatst door: Kea
, Datum:
13.05.2021 16:02
Ik heb aan de hand van jullie reacties een paar campings genoteerd. 2 met stip. In Luxemburg kun je nu kamperen, met enkele corona maatregelen. België mag je doorreizen en mijn man heeft 25 mei de laatste prik. Ik heb er al twee gehad. Eind mei dus vertrekken en we zien dan wel wanneer we doorreizen naar Frankrijk. Bedankt voor de tips.
Geplaatst door: Wilma
, Datum:
14.05.2021 00:27
Camping "Du Nord" in Goebelsmuhle. Prachtig gelegen aan de rivier De Sauer. Goebelsmuhle stelt niks voor. Een paar huizen maar wel een treinstation. Je reist (volgens mij nu zelfs gratis) zo wel makkelijk door Luxemburg. Een supermarkt was wel even rijden. Een minuut of 20 wel denk ik. Maar de camping was prima. Midden in de schitterende natuur. Mooie wandelroutes direct vanaf de camping.
Geplaatst door: Nika
, Datum:
14.05.2021 21:09
Mee eens, camping du Nord is prachtig, reserveer een plek aan de rivier, buiten hoogseizoen, dan is het erg druk en rumoerig. zonnig en vrij uitzicht. In Luxemburg kan je idd gratis reizen met ov. Vanhier een dagje stad Luxemburg een aanrader met trein. Maar ook vele leuke stadjes op nabije afstand, Bourscheid en Vianden aanrader. En in Petit Suize moet je gewandeld hebben!