Frankrijk en glutenvrij eten (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Ilja
, Datum:
03.05.2021 12:33
Goedemiddag,
Ik heb even getwijfeld te posten want het heeft niet echt met kamperen te maken, maar wie weet :-)
Hopelijk kunnen we van de zomer dan toch echt eindelijk naar Camping Les Rivages bij Millau. We kijken er enorm naar uit in ieder geval!
We zouden het leuk vinden om een keertje uit eten te kunnen. Mijn dochter heeft coeliakie en vorige ervaringen in Frankrijk zijn niet zo best. Toch gaan we graag op vakantie naar Frankrijk. Er zijn enorm veel zoek mogelijkheden naar glutenvrije restaurants, maar ik kan niet echt iets vinden. Ik dacht mogelijk is hier iemand met ervaring met restaurants in de omgeving van Millau. Er zullen ongetwijfeld bezoekers van dit forum zijn met coeliakie.
En vinden we niets, ook geen probleem, de eigen bbq aan is net zo’n feestje maar we reizen met familie die ongetwijfeld een paar keer uit eten willen. Dan zou het leuk zijn om ook eens mee te kunnen. Ik hoop dat er tips zijn!
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
03.05.2021 13:35
, Datum:
05.05.2021 13:52
Dank je wel Tineke. Ga op mijn gemak eens lezen. Belangrijkste nu is überhaupt kunnen gaan!
Geplaatst door: martijnseverin
, Datum:
05.05.2021 13:57
Beetje omslachtig maar meestal wel compleet. Je kan via TripAdvisor zoeken op plaats en bijvoorbeeld restaurants. Dan kan je daar vaak ook menu's zien dus vaak ook of ze glutenvrij hebben.
, Datum:
05.05.2021 14:01
, Datum:
05.05.2021 14:04
, Datum:
05.05.2021 14:05
Wilde de pagina met filters delen helaas niet gelukt dus zelf ff zoeken
Geplaatst door: ® User14421
, Datum:
06.05.2021 11:53
Onze ervaring is (dochter en vrouw coeliakie) dat het wel mogelijk is maar dat het wel wat planning vergt, ad hoc besluiten om uit eten te gaan gaat gewoon niet werken dat is ook in Nederland een behoorlijke uitdaging. De meeste camping restaurants die wij tegenkomen willen wel rekening houden met de dieet wensen mits je deze van te voren even doorspreekt en bv aangeeft vroeg (als eerste) te willen eten. Vaak moet je nog wel het een en ander uitleggen over kruisbesmetting maar met een vertaalapp of in het Engels lukt dat meestal wel. Op die manier maak je het planbaar en zo eenvoudig mogelijk voor het restaurant. Op dezelfde manier zou je het kunnen proberen bij restaurants buiten de camping maar dat is gewoon wat lastiger.
, Datum:
06.05.2021 12:54
Link die ik deelde zijn naar restaurants van millau. Maar in TripAdvisor kan je elke plaats invullen dan restaurants selecteren en dan kan je selecteren op glutenvrij menu. Best handig en snel
, Datum:
11.07.2021 09:08
Sorry, was even uit de lucht. Heel hartelijk bedankt voor jullie uitgebreide reacties, daar kan ik wel wat mee. Ik ga even zoeken via trip advisor en we heb een een dieet pas van de NCV. Daar staat ook kruis besmetting in vertaald. We gaan het beleven !
Geplaatst door: esther
, Datum:
14.01.2022 17:57
Ben benieuwd hoe jullie ervaring was...
Geplaatst door: KPL
, Datum:
16.01.2022 17:09
Hoi Ilja,
We kennen het probleem spijtig genoeg.
Wij gaan al jaren naar het zuiden van Frankrijk en uit eten met coeliakie (dochter en vrouw) is inderdaad geen sinecure. Regio Millau zijn we nog niet geweest...
Voor mijn vrouw is een salade met geitenkaas bv al goed genoeg maar de dochter van 10j is hier (natuurlijk) geen fan van.
Vandaar dat we ook meestal aan onze accomodatie blijven eten.
Je kan het zelf ook gezellig maken natuurlijk maar ik snap goed genoeg dat je de gehele familie niet thuis wil houden hiervoor...
Moesten er toevallig ook mensen tips weten in de buurt van Anduze, hoor ik het ook graag :-) .
Groeten KPL
Geplaatst door: ® Malijansen
, Datum:
14.07.2022 16:46
Ik ben benieuwd of er nog reacties binnenkomen op Anduze.
Wij zijn vorig jaar in Bize Minervois geweest en hebben daar goede ervaringen met café du midi. Fantastisch goed eten. De 1e keer hebben ze voor mijn zoontje wat gemaakt zonder gluten. Daarna gelijk nog een nieuwe reservering gemaakt en toen hebben ze speciaal voor hem nog glutenvrij brood erbij gehaald.
Bij de intermarche verkochten ze genius brood en dit hebben ze zelfs voor ons besteld.
Jaar daarvoor geweest op Camping la grand terre in Ruoms. Lokale super had dagelijks vers brood. In camping restaurant vlees met patat glutenvrij bereid. Verder weinig uit eten ivm Corona etc.
Ik vind wel Italië veel beter. Daar heb je een speciale app en ook campings met heerlijke glutenvrije pizza’s.
Geplaatst door: Monique9
, Datum:
14.07.2022 18:07
Wij waren vorig jaar in Anduze bij de supermarkten best veel keuze glutenvrij producten en in restaurants zijn ze ook best behulpzaam.
Geplaatst door: Mermaid
, Datum:
14.07.2022 20:51
McDonald's... Nee, dat is natuurlijk niks.
Mijn moeder heeft ook coeliakie en zij nam dr eigen eten mee naar t terras en betaalde wat fooi. Liever dat dan een hele nacht op de plee. Zijn kon ook niet tegen de minimaalste denkbare besmetting.
In de winkels is echt wel vanalles te koop tegenwoordig.
Geplaatst door: Wima
, Datum:
14.07.2022 20:57
Misschien vooraf thuis een informatiekaart in het Frans maken, zodat je het kunt laten lezen...
Er is vast een goede uitleg te vinden op internet die je kunt (laten) vertalen.
Geplaatst door: Monique9
, Datum:
14.07.2022 22:22
Mijn schoondochter heeft een kaartje waar in meerdere talen op staat dat ze een gluten allergie heet. Zal eens vragen waar ze dat vandaan heeft.
, Datum:
20.07.2022 12:37
Ik zie nu pas dat er nog meer reacties zijn binnen gekomen. Wij zijn uiteindelijk niet uit eten geweest.
De dieetpas hebben wij inderdaad in verschillende talen, is heel handig!
Het blijft lastig en vervelend en weinig spontaan….
Dit jaar zijn wij daarom eens naar Spanje. Morgen gaan we uit eten in Barcelona, hier hebben ze volledig glutenvrije restaurants.
En sinds kort heb ik de app Find me Glutenfree. Kennen jullie die al? Superhandig! Ik zal eens kijken voor Anduze.
, Datum:
20.07.2022 12:41
Als ik zoek op Anduze vind ik alleen een bakkerij. (Bakert en cakes)
Au Petit Bonheur, 68 Grand Rue, Saint Jean du Gard