Wij overwegen *als het weer kan, om naar domaine de pradines te gaan.
We hebben als tweede optie la Salendrinque bij Anduze
De eerste trekt ons vanwege de ruimte. En natuurlijk.
De tweede trekt ons vanwege de vele mogelijkheden daar .
Maar wie is wel eens op een van deze campings geweest. En kan vertellen wat de ervaring is voor een 15 jarige en kans op ontmoeten leeftijdgenoten.
Door omstandigheden gaat ze alleen mee waar ze normaal met haar oudere zus kon optrekken.
(Voor dat mensen zeggen voor die leeftijd moet je naar ander type camping gaan. Nee ook zij geniet van simpele campings. Zonder toeters en bellen)
Salendrinque leuke camping voor jonge kinderen, niet voor een 15-jarige leeftijd, in mijn herinnering waren die er ook nauwelijks. Andere camping ken ik niet.
Wij hebben Domaine de Pradines ooit bezocht toen we er in de buurt waren, óók met 15-jarige dochter. Prachtig gelegen, wel wat kaal maar enorme plaatsen. Ik herinner me dat er vooral jongere kinderen waren maar dat kan per jaar natuurlijk verschillen. Wij zoeken ook dat soort campings. Simpel, ruimte en grote plekken. Inmiddels gaat onze dochter niet meer mee maar wij hebben een aantal jaren op l' Avelanede in Artignosc sur Verdon gestaan. Zij hebben achter op de gewone camping een grote aire naturelle met enorme plaatsen. Je kunt in je eentje in het bos of op een veldje staan zonder last van de camping te hebben. Er is een plek waar de jeugd elkaar ontmoet, een voetbalveldje en een zwembadje, broodservice én een restaurantje voor simpele gerechten. Fantastische omgeving vlakbij het Lac de Sainte Croix.
Zeer aardige jonge eigenaar.
Wij waren op Salendrinque toen onze meiden ik denk 12 en 14 waren, toen waren er wel wat pubers in hun leeftijd, maar het is wel meer op jongere kinderen gericht. Ik hebbdestijds wel een recensie geschreven. Het is een prachtige camping. Wij stonden aan de rivier, nabij de waterval, niet zo'n groot plekje, wel uniek. Daar hebben ze zich uitstekend vermaakt. Ook was er een pingpongtafel waar ze elkaar 's avonds ontmoetten. Mooie omgeving ook voor vele uitstapjes naar de Cirque de Navacelles, Cascade de Vis, Anduze, Nimes, wielrennen, etc. De markt op maandag is een aanrader! Verder niet veel te doen in het dorpje.