Bijzettent(je)? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Linda88
, Datum:
24.04.2021 20:09
Wanneer is een tent een bijzettent?
Wij hebben een vouwwagen van ruim 7 meter bij 7 meter. Dit is exclusief de dissel en de scheerlijnen.
In de toekomst wil ik misschien een bijzettent met het vis-à-vis model voor de kinderen kopen. Dit is een tentje met 2 slaapcabines met daartussen een ( kleine) leefruimte. De tent die mij wel leek heeft als buiten maat 620 cm bij 230 cm. Zou dit problemen opleveren als we dit als bijzettent willen gebruiken? Er komen geen kastjes of zoiets in. Ook niets om te koken en dergelijken. Alleen een (ruime) plek voor de kinderen om te slapen en eventueel zich even terug te kunnen trekken met een boek ofzo.
Geplaatst door: J
, Datum:
24.04.2021 20:43
Denk dat dit per camping verschillend is.
Soms staat er een maximale oppervlakte voor, bv 5 m2
Klein bijzettentje is dat, echt alleen om te slapen.
Sommige campings accepteren twee tenten per plaats.
Handig om vooraf even op de website van een camping te bekijken. Of gewoon een mailtje sturen naar de camping.
Geplaatst door: Anne
, Datum:
24.04.2021 23:00
Het lijkt mij erg groot om op je plek erbij te zetten.
(Het is de afmeting van een caravan zonder tent/luifel)
Wij hebben voor onze kinderen 3 Decathlon tentjes van 1.30 bij 2.10 . Wij moeten altijd wel voor 3 bijzettenten betalen. Maar voordeel is dat de kinderen hun eigen tent/ruimte hebben en we makkelijker de ruimte van de plek kunnen benutten.
Geplaatst door: Den
, Datum:
25.04.2021 09:43
Ik denk niet dat het wettelijk is vastgesteld dat iets wel of geen bijtentJE meer is, maar als ik snel kijk dan komen jullie al snel op 90 vierkante meter tent (dat is als ik maar een meter voor lijnen/dissel meenemen) Voor diverse campings kan dit sowieso al moeilijk worden omdat plaatjes nog wel es onder de 90m2 zijn. Waar moet je dan nog buiten zitten? Dat betekent dat je eigenlijk altijd aanwezen bent op campings met 100+ plekken of veel groter (wetende dat 10m2 eigenlijk ook maar 3x3,3 meter is...). Anders is je gehele plek 1 grote tent. Voor ons is de charme toch ook een beetje buiten leven in de vakantie. Ons bijzettentje is overigens 2.10 x 1.80 meter.
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
25.04.2021 10:13
Een tent van 620x230 cm is niet echt klein meer. Ik verwacht dat de meeste campings voor zo'n grote tent wel extra gaan rekenen. Ik zou het zeker van te voren melden om discussies later te voorkomen. De vouwwagen is overigens ook erg groot, dus de combinatie van de twee neemt wel heel veel ruimte in beslag.
Geplaatst door: ® @ndrea
, Datum:
25.04.2021 10:13
Dit lijkt me toch wel iets te groot om als bijzettent gezien te worden, onze familietent is bijna dezelfde grootte... Daarnaast kun je hem ook lastiger kwijt.
Wij hebben een paar jaar geleden gekozen voor de vis à vis Obelink Salou van 350 x 230 cm. Het was vaak al lastig om een goede vlakke plek in de schaduw hiervoor te vinden, daarom hebben wij deze afgelopen jaar ingeruild voor twee pop-up tentjes van Decathlon. Daarnee ben je net even wat flexibeler in het indelen van de plaats. Ter overweging :)
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
25.04.2021 11:54
Een vouwwagen van 7 bij 7 (excl. dissel en lijnen lijkt mij al aan de grote kant, maar oké. De maten van de bijzettent die wordt genoemd zijn die van een 6 persoons. Ik kan mij goed voorstellen dat dat zal worden gezien als een volwaardige reguliere tent. Mijn kinderen sliepen tot afgelopen jaar ook in een katoenen vis-a-vis. Die was (circa) 3,5 bij 2,5 (incl. lijnen). Dat was ruim voldoende en in de praktijk werd deze heel zelden overdag gebruikt. Mogelijk komt dat ook omdat wij altijd in het (warmere) zuiden van Frankrijk verblijven en het daardoor overdag aangenamer is buiten de tent dan erin. Komend jaar, we gaan er vooralsnog vanuit dat we (kunnen) gaan, gaan zij elk in hun nieuwe 2 persoons Fresh&Black popup tentjes. Ben benieuwd...
Hoe dan ook, als de vouwwagen al zo groot is en dus veel ruimte biedt, waarom zou de bijzettent ook zo enorm moeten zijn (zonder oordeel vraag ik mij dat oprecht af)?
Geplaatst door: Saskia4
, Datum:
25.04.2021 12:20
Weet iemand waarom je op sommige campings voor een bijzettentje extra betaald? Je betaald voor de plaats en het aantal personen. Nu slapen we met ons 4en in een grote stormtent. Maar willen de jongens een eigen tentje dan kost dat extra. Ik snap niet waarom, weet iemand het? Wat zie ik over het hoofd?
Geplaatst door: Manus
, Datum:
25.04.2021 12:29
Dat is afhankelijk van de camping, bij de ene camping mag je gratis een bijzettentje hebben, bij een ander betaal je hiervoor.
De reden? Verdienmodel.
, Datum:
25.04.2021 14:03
Andere mogelijkheid is, wanneer je echt twee grote tenten / vouwwagen wil plaatsen.
Twee plekken naast elkaar nemen. Dat hebben we, toen onze kinderen wat ouder werden, heel vaak gedaan.
Enige extra kosten is de plaats. Aantal personen blijft gelijk en stroom heb je dan ook niet extra nodig. Tentlampje op batterijen is voldoende.
Kinderen vonden het superleuk om op een eigen plaats te staan.
Het hangt natuurlijk wel van de leeftijd van je kinderen af.
Geplaatst door: Elfriede
, Datum:
25.04.2021 14:03
Soms is het de moeite waard om een rekensommetje te maken, afhankelijk van de tariefopbouw, die een camping hanteert.
Als de camping een forfait berekend van een emplacement inclusief 2 personen en je voor ieder bijkomend persoon en soms tentje ( fors) moet bij betalen, loont het de moeite om twee emplacement te reserveren, meer ruimte en meer comfort.
Geplaatst door: Lisette K.
, Datum:
25.04.2021 14:10
https://www.wehkamp.nl/vrijbuiter-outdoor-aloha-duo-dlx-t-c-koepeltent-vis-a-vis-518515/
Wij hebben deze, iedere puber een eigen slaapcabine en een klein stukje in het midden voor de bagage. Is de helft van de oppervlakte die jij voorstelt. Kinderen slapen er al jaren in en vinden het nog steeds prima. Ik vraag me wel af waarom je zo'n grote tent denkt nodig te hebben voor de kinderen als je ook zo'n grote vouwwagen hebt. Wij hebben ook een vouwwagen met voortent. De kinderen kiezen uit hun tas wat ze aan willen en als ze zich niet liggend willen aankleden doen ze dat bij ons in de tent.
Extra betalen voor een bijzettent is misschien een verdienmodel maar ik denk dat het ook zit in de slijtage van het gras. 1 tent per plaats is meestal dezelfde plek die slijt, bijzettentjes staan overal om die tent heen en dan slijt het gras overal. Voor het nieuwe seizoen moet dat gras er wel weer strak uitzien.
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
25.04.2021 15:02
Blijft een vervelend verdienmodel. Wij gingen graag met kleine tentjes, maar ivm campings diie per tent rekenen hadden we toch maar1 grote. Raar systeem.
, Datum:
25.04.2021 16:02
Misschien heeft het ook te maken met het feit dat niet alle campings de hele standplaats volgebouwd willen hebben maar er rekening mee houden dat er voldoende groen en ruimte overblijft.?
Een heel volgebouwde camping nodigt niet uit om gezellig te kamperen.
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
25.04.2021 17:13
Zou kunnen, alleen een grote tent heeft evenveel oppervlak als 3 kleintjesof meer zelfs. 7bij7 is 49 vierkante meter. Klein tentje van 4 vierkante meter keer 3 is 12.
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
25.04.2021 19:02
misschien heeft linda88 wel 6 kinderen. Prima tent zeg ik dan ;-)
Onze vouwwagen is 545x4 meter, als ik aan de plekken van afgelopen jaren terugdenk zou ik niet weten waar ik die tent van 6,20x230 had moeten laten.
Tenminste als ik ook nog buiten de tent had willen zitten. En de auto ook nog ergens moet. (en zeker niet te vergeten mijn wasrekje, de opblaasboot, de opblaasbanden, en bvk nog hangmat-> maar die laatste schiet er regelmatig bij in bij gebrek aan goeie boom).
Als ik mijn pubers tijdens de vakantie nog wil zien moet ik ze niet een te riante tent geven ;-). Als ze bij jou jonger zijn dan zijn ze toch amper in die enorme tent te vinden overdag? En als het regent zitten we ook bij elkaar in de vouwwagen voor een spel ofzo.
Voor de kinderen hebben we dus een decathlon opgooi tent een 3 en een twee persoons. In de drie persoon slapen ze met zn twee, nog genoeg ruimte voor bagage dan en het heeft een klein "voor portaaltje" waar de schoenen droog maar buiten slaapgedeelte kunnen staan. Eentje slaapt alleen, maar zodra ik mijn hielen licht in de vouwwagen gaat hij in dat bed liggen....
Overigens beeld doet best wat, als je die tent in je huiskamer uitlegt met kranten dan zie je dat het wellicht wat veel is (behalve als je 6 kinderen hebt)
Geplaatst door: Linda88
, Datum:
25.04.2021 20:52
Het is inderdaad een vrij forse bijzettent. En we hebben ook ( nog😉) geen 6 kinderen. Mijn gedachte was dat deze tent ook te gebruiken is voor alleen een overnachting onderweg. Dat we de vouwwagen niet gebruiken die nacht.
Samen met de vouwwagen ( Trigano Olympe met gastencabine en luifel) kan dat inderdaad best een uitdaging worden op 1 plek. Daarom ben ik ook blij met jullie reacties! We hebben nog maar 1 keer met deze vouwwagen op een camping gestaan. Dat ging heel goed. Ruimte zat.
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
25.04.2021 21:51
@Linda, nu met onze vouwwagen hebben we een snelklapper dus eenvoudig voor onderweg. Toen we hiervoor een grote tent hadden, en die braken we bv een dag voor vertrek af dan sliepen we met ons 5 in twee decathlontentjes. wij als ouders met de kleinste en de andere twee samen. Ging prima voor 1 nacht. Alle bagage zat al in de auto/aanhanger en wij alleen de slaapzakken en matjes en vaak hadden we ook de tafel en stoelen nog niet ingepakt. Zodoende ook een driepersoon en tweepersoontentje. Soms hebben we die ook gebruikt voor overnachting onderweg (maar toen we nog een tent hadden sliepen we ook vaak in een hotel op weg naar..)
Met zn drie in 1 tent is meestal geruzie, maar ik wil soms nog wel eens voor de laatste nacht ze alle drie in 1 tent laten slapen, zodat het tweede tentje ook al opgeruimd is. Wij slapen dan in de vouwwagen, en soms slapen er twee in het tentje en nog 1 in de vouwwagen erbij voor die laatste nacht. Met die kleine tentjes kunnen we ook wat makkelijker schuiven, soms verplaatsen we het nog en dat is sneller gedaan met die dingen.
Overigens passen al onze spullen altijd prima op de plek, maar zón grote tent erbij zou wel probleempje zijn denk ik. Er is geen loos hoekje mee te vullen, je hebt echt wat ruimte nodig.
Geplaatst door: DickP
, Datum:
26.04.2021 07:52
Wij hebben ooit ook een vis a vis tentje gekocht toen de kids nog jong waren (8/6/3). Twee in de bijzettent en de jongste bij ons in de familietent. Idee was dat ze bij slecht weer in het middengedeelte hun eigen speelplek hadden. De tent bleek uiteindelijk veel te groot, waardoor je afhankelijk bent van campings met enorm grote plaatsen (150m2+). Daarnaast speelden ze er vrijwel nooit in. Na twee zomers gauw weer weg gedaan. Nu een kleine vouwwagen met pop up tentje. Daarnaast nemen we nog een of twee extra pop up tentjes mee voor de laatste nacht. Zo heb je je wagen altijd droog ingepakt en ben je de volgende ochtend op tijd weer weg. Als we op de heenreis willen overnachten dan boeken we meestal twee kamers in een goedkoop hotel. Dat is verbazingwekkend goedkoop. De stap van een hele grote tent met een viv a vis erbij naar een kleine vouwwagen met pop up tentje is ons uitstekend bevallen. Maar dat kan voor iedereen anders zijn natuurlijk.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
26.04.2021 10:20
Ik zie, dat een aantal van jullie nog niet eerder een mening geplaatst hebben over de campings, waar jullie gekampeerd hebben.
Willen zo vriendelijk zijn alsnog een mening te plaatsen op de volgende link?
https://www.camping-frankrijk.nl/meningplaatsen.aspx
Alvast bedankt!