SI mat (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Mireille
, Datum:
21.04.2021 10:03
Wij willen dit jaar Self inflating matten gaan kopen, in plaats van ons oude vertrouwde luchtbed. Nu ben ik wel benieuwd naar de ervaringen van andere mensen. Hoe veel cm dik moet een matje ongeveer zijn en zijn er merken die aangeraden worden? Slapen jullie op één 2persoonsmat, of toch op twee 1persoons matjes gekoppeld?
We slapen in een tent en nogal eens op rotsgrond, dus daar moet het wel tegen bestand zijn. We zijn beide niet heel slank en houden van een comfortabel bed, bij voorkeur toch wel 160 breed, omdat er nog wel eens een kind bij in bed slaapt.
Prijs maakt niet veel uit.
Geplaatst door: ® irenem
, Datum:
21.04.2021 12:54
wij hebben al jaren tot grote tevredenheid Thermarest matten.
Zij hebben veel optie's.
Ga naar bijvoorbeeld Bever en dan kun je proefliggen.
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
21.04.2021 13:51
Wij blijven trouw aan de onverbeterbare ouderwetse luchtbedden. Op de persoon op wenscomfort af te stellen, minder zwaar en stukken goedkoper. Vandaag de dag met een elektrisch pompje geen nadelige punten meer. Lek raken kunnen ze allemaal, ook de SI-matjes.
Geplaatst door: marian
, Datum:
21.04.2021 18:34
wij hebben sinds 4 jaar de waard matten, 10 cm dik, slaapt heerlijk. Altijd warm en comfortabel. Man had altijd rugklachten op luchtbed. Ik vond een luchtbed koud, ook met wollen deken eronder en slaapzak erop. Slapen nu heerlijk, zoals het bed thuis.
Geplaatst door: irmgard
, Datum:
21.04.2021 21:07
Geplaatst door: svdl
, Datum:
22.04.2021 12:51
Wij hebben een 10 cm dik 63 cm breed matras (NOMAD Allround 10.0). Hij is ook in een maatje breder maar wij vinden dit prima zeker omdat we niet een heel grote slaapcabine hebben. Ik slaap hier heerlijk op. Heb snel last van mijn rug en heb het heel snel koud. De kinderen hebben er ook 1 maar die hebben er 1 van 5 cm.
Grote voordeel vind ik dus dat ze isolerend zijn en door die isolatie lig je niet gelijk op de grond mocht hij lek gaan en die gebuiken we nu als logeermatras voor de vrienden van onze kinderen. Wij hebben deze al een aantal jaren dus ze gaan als het goed is niet snel lek.
Wij slapen ook op van allerlei ondergronden en ik heb nooit last gehad van dat de grond hobbelig voelde
Wij hebben ooit toen onze matrasjes aan eind vakantie wel lek raakten een 2 persoons luchtbed gekocht maar dat vond ik niks. Merkte dan toch meer dat mijn man draaide en vond het veel te koud dus thuis snel twee nieuwe si matrasjes gekocht en het luchtbed op marktplaats. Maar bij ons slapen de kinderen niet vaak bij ons. Wel een keer mijn matrasje gepakt om toen een van de kinderen ziek was op mijn eigen matrasje in de slaapkabine bij haar te liggen
Geplaatst door: Annetv
, Datum:
23.04.2021 00:54
Wij hebben al jaren een tweepersoons Exped megamat van 10 cm dik. Slaapt heerlijk!
Geplaatst door: Saskia4
, Datum:
23.04.2021 13:17
Irmgard, heb je dan met of zonder het opblaasbare veldbed wat je er bij kan kopen?
De mat alleen lijkt me al een goede koop. We hebben nu SI van Thermarest, maar zijn toe aan iets dikkere en hogere mat.
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
23.04.2021 13:56
Wij hebben dat veld Ed, is stevig en bijzonder comfortabel
Geplaatst door: Saskia4
, Datum:
23.04.2021 16:32
Ivo, je hebt het Decathlon veldbed en wat gebruik je er dan op? De al eerder genoemde mat/luchtbed?
Ik word steeds enthousiaster! Binnenkort maar eens even naar de Decathlon.
Geplaatst door: irmgard
, Datum:
23.04.2021 21:07
Saskia, wij gebruiken het zonder veldbed. En twee1 persoons zijn aan elkaar te klikken tot 1 groter matras mocht je dat willen.