hoogtepunten waar we naar uit kijken (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
04.05.2021 09:21
Rust inn huis na ingrijpende gebeurtenissen. En dan lekker chillen in de zon, wandelen Kayak ken.
Geplaatst door: Ada
, Datum:
04.05.2021 19:19
Genieten van het grandioze uitzicht op de top van Col d' Issoire. En de fijne bergwandelingen in de Queyras!
Geplaatst door: ® Juultje
, Datum:
18.05.2021 12:58
Wat word ik blij van dit topic :-) Wij hebben gisteren het hotel geboekt voor de tussenstop op de heenweg. Alleen dat al is weer een hoogtepuntje. We kijken uit naar de reis, naar het zijn op de camping, de (relatieve) rust, de prachtige omgeving, kanoën langs de kliffen en het struinen op de marktjes. Nu al weer zo'n zin in!
Geplaatst door: Noa
, Datum:
18.05.2021 14:19
Net terug van een paar dagen op een fantastische, haast buitenlands aandoende camping in Drenthe. En ik verheug me nu al op een weekendje Ommen straks in juni, en dan in augustus een week naar zee en 10 dagen naar Limburg. Nee het is geen Frankrijk. Maar wel voor ons onbekende stukjes Nederland. Met natuur en dorpjes en markten om te ontdekken. Met een lekker drankje en hapje bij ons oh zo leuke Caravannetje. BBQtje erbij. We laten alles op z,n beloop. Eten en afwassen kan wel wanneer wij er een keer zin in hebben. Lekker genieten en rustig aan. En hopelijk in goede gezondheid. Dit jaar doen we het zo, volgend jaar hopelijk richting Italië en/of Slovenië. Of toch Frankrijk. Wie weet?
Geplaatst door: ® Nic
, Datum:
18.05.2021 18:20
Op welke camping in Drenthe zijn jullie geweest?
Geplaatst door: Noa
, Datum:
18.05.2021 23:35
@Nic, op Het Horstmannsbos in Gasselte . Ik heb bij Nederland-camoing.nl een mening gezet. Wij vinden het een aanrader, zeker de plekken in de bosstrook
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
19.05.2021 08:12
Geplaatst door: Lotje1985
, Datum:
19.05.2021 15:46
Ik kijk uit naar het moment dat om +/- 3.30 de wekker gaat, laatste spullen in de auto doen, broodjes in de auto en dan rond 4.00 wegrijden. In de Ardennen de zon zien opkomen. Heerlijk! Tegen de tijd dat de ochtend echt begonnen is, zijn we al een heel eind in Frankrijk. Nog ruim 2 maanden af tellen! Na vorig jaar helemaal niet weg geweest te zijn en een hoop ellende gehad te hebben, kijk ik er erg naar uit!
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
27.05.2021 16:42
Inmiddels begonnen met plannen: Als we naar Italië kunnen hoe zit het dan met Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland; kunnen we rustig reizen, moeten we in 1 dag doorgassen of kunnen we nog paar dagen onderweg blijven.
Als dat niet kan, en maar 1 land mogelijk is waar gaan we dan heen in Frankrijk of Duitsland. Als dat niet kan waar moeten we zijn in Belgie ;-) (over thuisblijven willen we nog niet nadenken)
Ik zag een pretpark een PCR test vragen bij ingang of vaccinatiebewijs. Maar nergens gelezen dat campings ook zoiets vragen.. toch?? we gaan graag naar meerdere campings in 1 vakantie. Dus leuk, ik had eerst nog geen zin in plannen en uitzoeken maar dat begint nu toch te komen.
Geplaatst door: Ger
, Datum:
27.05.2021 18:10
Zomer lonkt inderdaad. Wel erg laat dit jaar. Hoe slechter het weer hier, des te meer ik naar La douce France verlang.
Maar waar ik naar uitkijk....uhmmm.
Deur achter me dichttrekken en rijden. Mijn sixties sticky op. De glimlach om bij Maastricht de grens te passeren. Die tent met die grote zak friet voorbij. Meteen slecht wegdek....hoort erbij :)
Tanken in het uiterste puntje van Luxemburg. Bij Toul mijn badge gebruiken. Yesss....het werkt nog (hoop ik). En maar genieten van die eindeloze wegen. Totdat de bestemming in zicht komt. Nerveuze spanning hoe het huisje eruit ziet. Bij aankomst alles uit, biertje pakken en zwembad in. En onder een warm zonnetje alleen maar genieten.
Fijne vakantie allemaal.
Geplaatst door: Car2
, Datum:
27.05.2021 18:21
Geplaatst door: Madelon
, Datum:
27.05.2021 19:58
Ik kijk uit naar alles! Via Luxemburg richting Route de Soleil rijden..de eerste peage tegenkomen (de nostalchie als je met muntgeld kan betalen door deze in het netje te gooien)..de eerste 'krekels' horen tijdens een tussenstop..de oplopende temperaturen onderweg..en dan het voldane gevoel als je aan bent gekomen op de camping en je eerste koude drankje inschenkt. De volgende ochtend wakker worden en niets anders hoeven dan een baquette en pain de chocolade halen.
Door de corona lijkt dit een soort onbereikbare droom te zijn geworden.
Wij vertrekken in principe 12 juni richting Zuid Frankrijk. Eerst afwachten of Frankrijk code geel krijgt voor die tijd.
, Datum:
08.06.2021 12:23
Ik vind het lastig plannen!! Helemaal blij met mn 2de vacc. voor de zomervakantie, is het geen 14 dagen voor vertrek maar 11. Echt zucht. Gaat dat probleem opleveren echt geen idee. Voor Frankrijk vast niet maar Zwitsers zijn volgens mij veel strenger. App klaar? Geel inetentingsboekje gaan zoeken? De wens is Zwitserland - Italie - Zwarte Woud... Nog 7 weken tot vertrek, maar onderhand zin in "voorpret" en al het nieuws bijhouden omtrent corona hoort niet bij voorpret ;-)
Koen hoe ga jij dat doen richting Kroatie??? En ik hoop dat je zoon morgen de M.L. Award binnensleept ;-) Twee jaar geleden werd die uitgereikt met feestelijke avond in de schouwburg tijdens het sportgala, jammer dat t nu via livestream gaat. Maar desalniettemin mooi!
Geplaatst door: koen
, Datum:
08.06.2021 13:23
Mar, Dat is nog eens een prijs die wij in het bijzonder als ouders kunnen waarderen! Over 2 weken speelt hij toernooi in Servie, dat wordt de eerste uitdaging, waarschijnlijk PCR tests voor vertrek in Nederland en ook weer voor vertrek in Servie. Ik heb hetzelfde probleem, overmorgen de eerste spuit, de tweede pas 9 dagen voor vertrek.
Ik heb het nu geparkeerd. Als die aantallen zo snel terug blijven lopen dan denk ik dat we eind juli vrij kunnen reizen zonder testen. begin juli gaan we ons er opnieuw in verdiepen. En als niet kan of te complex wordt wijken we uit naar Frankrijk en evt. Spanje. Naar welke camping/streek gaan jullie in Italie?
Geplaatst door: Mat3tent
, Datum:
08.06.2021 19:35
Voor Italie was mijn voorstel Aosta maar de reisgenoten komen er nu achter dat dat nogal op hoogte is😉 (koude avonden). Maar ook zij erkennen dat de omgeving toch wel heel mooi is.
Mochten we Zwitserland vermijden dan wordt het wellicht Idromeer via Oostenrijk.
Plan B; Frankrijk staat de Vaucluse op de planning maar dat moet nog wel gecombineerd worden met wat anders. (Verdon of ten noorden van Embrun).
Wat gaaf dat hij internationaal ook zijn wedstrijden speelt! Olympische droom over 3 of 7 jaar???
Geplaatst door: Mat3tent
, Datum:
08.06.2021 21:29
Voor Italie was mijn voorstel Aosta maar de reisgenoten komen er nu achter dat dat nogal op hoogte is😉 (koude avonden). Maar ook zij erkennen dat de omgeving toch wel heel mooi is.
Mochten we Zwitserland vermijden dan wordt het wellicht Idromeer via Oostenrijk.
Plan B; Frankrijk staat de Vaucluse op de planning maar dat moet nog wel gecombineerd worden met wat anders. (Verdon of ten noorden van Embrun).
Wat gaaf dat hij internationaal ook zijn wedstrijden speelt! Olympische droom over 3 of 7 jaar???
Geplaatst door: koen
, Datum:
08.06.2021 23:18
gelukkig ook nog de ambitie om te studeren! Onze jongens hebben jouw man een paar honderd keer door de brievenbus gestopt, knap dat die drive er op die leeftijd nog steeds is!
Idromeer/ Aosta, ook mooie bestemmingen. Idromeer een aantal leukere, niet te grote, camping. Aosta, zou je dan naar Gran Combin gaan?
, Datum:
10.06.2021 11:15
Gefeliciteerd Koen, en vooral je zoon!
Ega blijft idd doorrennen, er ligt een NR te behalen, liefst dit jaar nog.
Aosta heeft maar 18 campings, dus t moet niet zo moeilijk kiezen zijn. Ik zou graag naar Val di Rhemes gaan, de allereerste camping waar we met zn twee ooit gingen kamperen. 9,9 op zoover, maar denk niet dat ze in die 20 jaar een zwembad hebben aangelegd... Met een zwembad blijven er nog maar 5 van de 18 over.. Er ligt er 1 aan een meertje : lax lexert, ook camping waar NL outdoororganisatie staat. Maar ligt op 1600 meter hoogte dus dat water lijkt me vooral ook koud.
Monte Bianco la Sorgente lijkt me ook heel relaxt.
We wachten het nog steeds gewoon af wat mogelijk is.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
10.06.2021 11:26
@Noa, waar in Limburg ga je heen (zie nu pas je posting)? We gaan zelf eind volgende week een week naar Zeeland (nabij Sluis) en dan eind augustus 2 weken Drenthe (nabij Appelscha) en 2 weken Zuid-Limburg. De genoemde Landal-parken waar we heen gaan zitten al haast vol.
Geplaatst door: Diana
, Datum:
10.06.2021 18:48
Voor de tent zitten met een wijntje, stokbroodje met kaas, olijven, op een zwoele zomeravond met het geluid van de krekels (en af en toe tieners die langs lopen met hun nieuwe vriendinnetje)
Heerlijk, ik verlang ernaar...