op de bonnefooi naar de westkust met kinderen van 17, 14 en 8 jaar (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Carine
, Datum:
06.04.2021 16:09
Hallo,
Wij zijn een gezin met 3 kinderen. We hopen deze zomer samen op reis te kunnen met het ganse gezin, voor de eerste keer naar de West-kust. Daar de leeftijdscategorieën nogal uit elkaar liggen zijn de wensen divers.
Onze 17-jarige zoon wil graag met zijn surfboard de golven in (weinig surfervaring), onze zoon van 14 wil graag skimboarden en ons meisje van 8 kijkt uit naar een zwembad liefst met een glijbaan. Wij als ouders houden van groene camping met ruimte.
Ik heb al eens zitten kijken, maar ik vind het moeilijk om een geschikte camping te vinden. Wij gaan normaal altijd op de bonnefooi, en schrijven dan een aantal campings op en bekijken dan of er nog plaats is.
Kan iemand ons helpen om een aantal campings toe te voegen op dat lijstje.
Geplaatst door: Henny
, Datum:
06.04.2021 16:55
De westkust is héél lang......waar ongeveer ?? Dan zijn we iets verder in tips geven!
Onze zoon ging , echt jaren geleden, naar de omgeving van St Jean de Luz, tegen Spaanse grens aan . Flink surf gebied!
Zelf zijn wij liefhebbers van Normandie/ Bretagne. Maar vroeger met de kinderen ook weleens in de Vendee geweest.
Geplaatst door: Nika
, Datum:
06.04.2021 18:32
Idd de westkust is heeeel lang. Als je voor de eerste keer gaat, zou ik nog niet les Landes adviseren, daar zijn de golven zeer sterk/groot/ruig.
Charente maritime is beter geschikt voor al jullie kids. Kies dan wel een strand met bewaking, ook daar is de stroming erg sterk.
Al eerder aangegeven in ander topic, Logis du breuil is een leuke camping met prachtig mooi nieuw zwembad met glijbanen. Op max. 10 auto minuten van zee.
Geplaatst door: Nika
, Datum:
06.04.2021 18:34
Geplaatst door: Carine
, Datum:
07.04.2021 12:21
Hallo,
De west-kust is idd lang. Vandaar waarschijnlijk de moeilijke zoektocht. Ik maak altijd een lijstje en dan wachten we het weer af. Het weer is de bepalende factor. Is het in normandië mooi weer, dan starten we daar en gaan zo verder, we hoeven niet persé tot in de landes. De West-kust lijkt ons zeer mooi!
De genoemde camping staat alvast op mijn lijstje! Echt mooi en voor elk wat wils.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
07.04.2021 12:47
Geplaatst door: Elfriede
, Datum:
07.04.2021 13:09
Kijk eens naar de campings in les Mathes, dep. Charente Maritime.
Dichtbij zee, campings in soorten en maten, mss zit er iets bij.
Geplaatst door: J
, Datum:
07.04.2021 13:24
Hoe de situatie dit jaar zal zijn, dat weten we natuurlijk niet.
Normaal gesproken zijn de campings aan de westkust die bij of dichtbij het strand liggen volledig volgeboekt in de maanden juli en augustus. Zonder reserveren kun je er meestal maar enkele dagen terecht maar zeker niet voor langere tijd.
Misschien handig om ruim vooraf te informeren naar de bezetting van campings die je zou willen bezoeken.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
09.04.2021 18:35
Let wel even op aan de westkust waar je gaat zitten qua golven. Ik bedoel vooral dat er vaak hele hoge golven zijn (niet overal). Stukken met echte surfgolven zijn o.a. bij Hourtin/ Arcachon, maar je schrijft juist dat je zoon nog niet zo heel veel ervaring heeft. Misschien dat dan een stuk met lagere golven beter is. Ik denk bij La Palmyre (zuidkust) dat het te doen is, maar de westkant juist niet (Cote Sauvage). Misschien dat iemand nog recente ervaringen kan delen, want je wil niet bij een gevaarlijk stuk komen te zitten.
Geplaatst door: Esther B
, Datum:
10.04.2021 17:05
Wij zijn vorig jaar op Domaine de Laguneaussan in de Medoc geweest, ruime, groene camping met minder dan 40 plaatsen, zwembadje (geen glijbaan) op een half uur rijden heb je veel verschillende stranden (Met verschillende golfhoogten) waar je overal kunt skimboarden (stranden waren heel rustig) en waar op de meesten ook surfscholen zijn. Waren ook oudere kinderen op de camping en er is een wifi-spot, waar ze verzamelen. Prima corona maatregels ook, wij gaan dit jaar weer.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
11.04.2021 17:24
Een paar opmerkingen:
De Franse westkust is inderdaad lang, maar naar mate je meer naar het zuiden komt zul je meer surfscholen tegenkomen. Zo hebben onze kinderen als tiener ook lessen gevolgd. De instructeurs zijn vaak jonge mensen, die in ieder geval op hun vakgebied wel wat Engels spreken. Die kunnen je oudste de fijne kneepjes van de sport leren en weten bovendien wanneer je waar wel of niet moet zijn.
Vermoedelijk zul je bij veel van die scholen ook met je skimboard wel terecht kunnen. Houd er in ieder geval bij dat Franse strandwachten zelfs een simpel bodyboard al als een surfplank beschouwen en je resoluut uit het gedeelte voor zwemmers zullen sturen. Dan zit je dus buiten het bewaakte gedeelte.
En wat betreft campings met zwembad: die zijn er te over. Op de kaart van camping-frankrijk (deze site dus) kun je selecteren dat alleen de campings met zwembad aangegeven worden.
Geplaatst door: Suzan
, Datum:
27.04.2021 15:45
Wij zijn al meerdere jaren naar camping guyonniere in saint julien des landes geweest. Onze hobby is bodyboarden, maar er worden ook surflessen gegeven. De golven zijn niet zo sterk als in aquitane, maar desalniettemin toch goed voor surfen. Op de camping weten ze precies welke stranden daarvoor geschikt zijn. Persoonlijk vind ik ook dat je goed moet kunnen surfen om zuidelijker te gaan.
Wij zijn vorig jaar geweest en toen was de camping door corona maar voor de.helft.bezet. Ik denk dat je er deze zomer gewoon op de bonnefooi naartoe kan. Normaliter is dat hier echt niet mogelijk. Een hele mooi groene camping met ruime plaatsten, heel schoon sanitair en een heel mooi zwembad. Anders te klein in het hoogseizoen, maar door de Corona is dit nu prima geregeld.