Wij denken er over om deze camping te bezoeken komende zomer met twee tieners. Zijn er hier mensen die hier zijn geweest en
hun ervaringen met ons willen delen? Hoe zijn b.v. de toiletten(redelijk schoon?) en hoe zijn de plekken (ruim of veel schaduw?)
en hoe lang is het lopen naar dat mooie strandje? En hoe is de rivier bij de camping, genoeg water om te zwemmen? Hoe ver is het naar het dorp en is er in het dorp wat te doen (supermarkt, weekmarkt enz.) of een dorp verderop Ruoms?
Het zoekt wat moeilijk omdat er meer campings zijn
met deze naam.
Wij zijn zelf niet op deze camping geweest maar op Les Coudoulets die even verderop gelegen is. Over de camping kan ik je dus niets vertellen. Maar het strandje waarover je spreekt ligt aan de ander kant van de rivier en is een stukje lopen. Ik denk al gauw 10 minuten lopen. Je loopt dan richting Ruoms en gaat dan na restaurant Le Roadster (aanrader) rechts af en over de brug naar links, naar beneden.
Langs de rivier lopen is geen optie omdat je over de grote keien moet lopen en dat liep niet prettig. De rivier is op sommige plaatsen diep genoeg om te zwemmen. In de weekenden worden de strandjes langs de rivier bevolkt door de Fransen. Pradons is niet veel maar 4 kilometer verderop ligt Ruoms. Ruoms is een leuk dorp met kleine winkeltjes en cafe's en terrassen. Nog een klein stukje verder, dus buiten Ruoms, bevindt zich een grote supermarkt, ik dacht de Super U. In Pradons zelf zit een Spar met een tankstation.
Wij hadden vorig jaar de mazzel dat de Tour de France langs de camping kwam. Wat ik begrepen heb is dat De Tour dit jaar weer daar langs gaat. (maar dat weet ik niet zeker). Succes met je keuze.