Camping westkust (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Penny
, Datum:
20.03.2021 17:33
Hallo allemaal,
Kan iemand ons misschien helpen met het vinden van dé camping? ;-)
We zoeken ergens tussen St Nazaire en Royan een camping in de buurt van (liefst direct aan) de kust. We (gezin met 2 kinderen van 6 en 8) reizen met een eigen caravan en zijn van plan in augustus te gaan.
We zoeken een camping met leuk zwembad en glijbaan. Animatie hoeft niet, mag wel. Kinderen om vriendjes mee te maken. Niet hele massale campings (of in ieder geval niet die massaal aanvoelen en druk zijn). We zullen er ongeveer een week verblijven om daarna richting de Dordogne door te rijden.
We zijn al eerder bij Village de la Guyonniere geweest. Was een leuke camping, maar we willen graag een nieuwe aandoen. :)
Ik heb uiteraard al flink gezocht via deze site, maar zie even door de bomen het bos niet meer..
Heeft iemand goede tips? Alvast bedankt!
Geplaatst door: Nora
, Datum:
20.03.2021 17:44
Geplaatst door: J
, Datum:
20.03.2021 19:57
Camping Bois soleil in st Georges de Didonne, parc la Mer. Direct aan een mooi breed zandstrand. Zwembad maar geen glijbaan.
Camping Ideal in st Georges de Didonne, dicht bij maar niet aan het strand. Zwembad met glijbaan.
Geplaatst door: Rob
, Datum:
21.03.2021 14:42
Je zou eens in de buurt van La Pege (St Hilaire de Riez) kunnen kijken. Daar liggen een aantal (relatief rustige) campings bij elkaar. Gescheiden van zee door een rustig straatje. Supermarktje op een paar honderd meter. Bijna allemaal hebben ze een zwembad.
Voorbeeld van een camping daar: https://www.camping-frankrijk.nl/camping/saint-hilaire-de-riez/pege/
Geplaatst door: Nika
, Datum:
26.03.2021 20:10
Hey Penny,
Als ik me niet vergis, vroeg je dit een aantal jaren geleden ook al? Zijn jullie toen niet geweest?
Ik kreeg toen nl de tip via jouw vraag op t forum van logis du breuil, die hier ook alweer is aangegeven. Daardoor hebben wij geboekt.
De camping heeft een ongedwongen sfeer, met een prachtig nieuw zwembad. Sanitair groot en schoon! Wij stonden aan de Engelse kant, dit zijn veelal rijtjes en veldjes. Daar heb je mega grote plekken. Maar als ik weer zou gaan zou ik kiezen voor de bosrand plekken aan de andere kant. Dit is deels duinachtig gebied afwisselend met bos en zo’n plekken. Verder geen animatie, af en toe een evenement ( wij hadden een circustent)
Er is een mooie speeltuin bij. Op de camping en de omgeving rondom is zeer geschikt om te fietsen. Achter de camping is een prachtig bos met fietspaden.