Camping Les Ourmes (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Brendar
, Datum:
19.03.2021 11:24
Hi,
Voor de komende zomer hebben we camping Les Ourmes op het oog. We gaan met 2 gezinnen met tieners tussen de 10-15 jaar. Is dit een geschikte camping?
Of weten jullie een camping die geschikter is? We willen niet een enorme mega camping, maar er moet wel wat te doen zijn voor de tieners.
We kregen onderstaand bericht van de camping of we konden boeken of niet, maar daar blijven ze wat vaag over.
La clientèle est variée . Nous accueillons des Français, Allemands, Suisses, Hollandais…
La situation sanitaire actuelle fait que les réservations ne sont pas égales aux années précédentes.
Tout porte à croire, qu’avec les vaccinations COVID , les clients vont réserver prochainement, ce qui permettra à chacun de passer des vacances sereines.
Concernant les mesures COVID appliquées par le camping, elles sont visibles sur notre site web :
Kunnen jullie er wijs uit worden of wat zijn jullie ervaringen met deze camping?
Wat ons zo aantrok was de combinatie van de zee en het meer. De tienermeiden willen graag leren bodyboarden.
Ik hoor het graag van jullie. Bedankt alvast.
Geplaatst door: Lotje1985
, Datum:
19.03.2021 17:10
Bedoel je Les Ourmes in Hourtin?
Wij stonden vroeger, 1997-2002, bij de buren. Tegenwoordig is dat La Village Western. Ik liep regelmatig met mijn ouders een rondje over Les Ourmes. Wat toen opviel was dat het allemaal wat hutje mutje was allemaal.
Lac Hourtin is ongeveer een kilometer lopen. Het strand 10 minuten met de auto. In Hourtin zit een kleine supermarkt. Voor grote E Leclerc reden we naar Lesparre.
Het meer loopt zeer langzaam af, mooi zandstrand. Ik vind het daarom meer geschikt voor kleine kinderen. Mijn 10 jarige zou het denk ik al niks meer vinden. Oceaan is wel leuk, maar soms ook gevaarlijk. Er zijn lifeguards aanwezig en je moet binnen de vlaggen blijven.
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
19.03.2021 18:36
Zoals ik het begrijp lees ik (vrij vertaald) geven ze min of meer aan dat ze niet weten of de sanitaire verplichtingen t.o.v. COVID van afgelopen jaar voldoet voor dit jaar en verwachten dat de vaccinaties mogelijk uitkomst bieden. Ze kunnen nu dus (waarschijnlijk) niet met zekerheid kunnen zeggen hoeveel gasten ze mogen toelaten.
Geplaatst door: ® Nic
, Datum:
19.03.2021 19:36
Vertaald met Google Translate staat er het volgende
"De klantenkring is gevarieerd. We verwelkomen Fransen, Duitsers, Zwitsers, Nederlanders ...
Door de huidige gezondheidssituatie zijn de reserveringen niet gelijk aan voorgaande jaren.
Er is alle reden om aan te nemen dat klanten met COVID-vaccinaties binnenkort zullen boeken, waardoor iedereen een rustige vakantie kan hebben.
Wat betreft de COVID-maatregelen die de camping toepast, deze zijn zichtbaar op onze website"
Geplaatst door: dickp
, Datum:
19.03.2021 20:20
Wij zijn er zomer 2012 geweest. De camping is vrij rustig, voor tieners is er weinig vertier. De directe omgeving is tamelijk saai. Het dorpje stelt niets voor en verder is er eigenlijk niets. Het meer is mooi maar slechts kniediep. De oceaan is fantastisch maar niet aan te lopen. Het bosgebied bij de kust is leuk om te fietsen of mountain biken. De oceaan is echt fantastisch, zoals aan de hele westkust.
Als jullie surfles willen zou ik gewoon op google maps een surfschool zoeken en daarbij een camping. In 2014 zijn we naar camping de la cote geweest (Messanges). Daarvandaan gingen tieners regelmatig naar surfles. Of ze dat lopend deden weet ik niet, het was nog wel een stukje naar de oceaan. De omgeving van deze camping heeft wat meer reuring en er is een super u naast de camping. Andere leuke opties zijn Le Tedey (Lacanau) en Le Truc Vert (bij Bassin de Arcachon). Ook het bassin is erg ondiep trouwens en tamelijk blubberig. Succes met jullie zoektocht!