Ondanks corona wil ik me toch beetje oriënteren.
Als alles meezit gaan we op de bonnefooi naar Lac d'Aiguebellette. Nu zou ik graag ergens met een stoeltjeslift omhoog willen. We willen er gerust een stuk voor rijden. Ik denk dan aan gebied tussen Chamonix (tandradbaan naar Montevers hebben we in 2014 al eens gedaan) en Bonneval sur Arc.
Ik heb zelf al gezocht maar kom niet heel veel verder. Zag dat bij le Tania je in de zomer gratis naar boven kan.
Wat is de moeite waard. Evt wandelen op de berg. En evt websites met info is ook welkom.
Bedankt voor de reacties. De Super Devoluy vind ik net wat te ver rijden. Maar zowel Chamonix als de laatste zijn wel goede opties.
We hoeven niet perse de sneeuw cq een gletsjer te bereiken, we reizen met onze dochter van bijna 10. Dus het moet voor haar ook leuk blijven. Een mooie wandeling op hoogte is wel leuk!
Alle skigebieden in Frankrijk hebben een website. Gewoon Google dan vind je ze wel. Voor Les Menuires is het bv lesmenuires.com. Op de website heb je de mogelijkheid om deze in te stellen op zomer of winter. Selecteer zomer en je vind alle informatie over welke liften er open zijn, tijden, prijzen de. Ook alle activiteiten staan hier, waaronder wandelkaarten. Reken wel op een reis van 2 uur. Wij rijden in de winter vanuit Chambery nog 2 uur naar Les Menuires.