Alle plekken aan speelveld (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Mp83
, Datum:
08.03.2021 13:11
Ik zoek een camping a la Sucheres, of zoals veel Nederlandse campings.
Een camping waarbij je vanaf álle plekken zicht hebt op het speelveld/speeltuin.
(Ik weet het, er zijn al veel onderwerpen over, maar daar zie ik vooral campings voorbij komen met 'enkele plekken aan speelveld, wat ik dus niet zoek, omdat de kleintjes dan alsnog over de rest van de camping gaan (willen) struinen).
Dus eigenlijk een camping bestaande uit 1 groot veld met plekken eromheen. Of meerdere veldjes, met allen eigen speeldingen in het midden, maar geen straatjes enzo.
Geen auto's op het terrein, zwembad of natuur zwemwater. Leuk dorpje ofzo in de buurt (missen we bij Sucheres, die verder perfect is).
Nog niet echt naar een specifieke regio aan het kijken, maar hoe Noordelijker hoe beter maar voor een echte parel rijden we maar wat verder.
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
08.03.2021 14:33
Camping-frankrijk.nlCamping Le Saint Michel in CourtilsAlles wat u wilt weten over deze camping in Manche
Wij zijn er enkele jaren geleden geweest (tweede mening) en wij vonden het destijds heel goed ingericht.
Een heel grote speelweide waar geen enkele vorm van verkeer mocht komen. Ook niet extreem ver rijden vanaf Nederland.
Ga je iets huren of heb je zelf tent of caravan. hoeveel kinderen en welke leeftijd? Wat jij zoekt bestaat niet. Moeten alle mensen echt tegen elkaar staan met caravan en tent om straatje te voorkomen? Ene kindje moet plassen en sluipt weg en de ander zit in een zandbak.... Heb je wel gehoord van "schapennet"? Geen geintje hoor, maar dun oprolbaar net van zoveel meter en zo hoog als je wilt (haringen meenemen). Wordt veel op campings gebruikt om te voorkomen dat hun hond(en) weglopen. Heb het ook gezien bij gezinnen.
Persoonlijk houd ik niet van een kringopstelling ( te open) en steeds roepende ouders/kinderen. Veel succes met je zoektocht; ik hoop dat het lukt.
, Datum:
08.03.2021 16:17
Bedankt digi-oma,
Ik ga m bekijken. Maar wat ik zoek bestaat zeker wel, bij Sucheres. Groot veld met speeltoestellen en kringopstelling. Auto mag alleen voor de aankomst en vertrek. Ik denk juist ómdat je vanaf elke plek zicht hebt op de kinderen, er weinig geschreeuwd wordt door/naar ouders en kinderen. Was heel gemoedelijk, en hadden toch privacy door begroeiing tussen de plekken (ok, dus als je kind óp een andere plek naast je is, zie je m niet) Niet uitgesloten dat we weer teruggaan hoor, maar daar mist een leuk dorpje. Weer ergens anders lijkt me ook leuk. Dus benieuwd of er meer van dit soort pareltjes zijn.
Tuurlijk kan een kind naar de wc's sluipen of whatever, maar als er buiten het speelveld om weinig te ontdekken valt voor ze, is de verleiding minder groot. Als ze naar een vriendje lopen kan je ze nog steeds zien, in plaats van hoekje om en weg. Ze zijn 2 en 4, dus nog te klein om vrij over een grotere camping te struinen.
Geplaatst door: ® Anita
, Datum:
08.03.2021 19:48
Dan blijf je toch bij je kinderen in de buurt? Dat deden wij ook toen onze kinderen zo jong waren als de jouwe.
Als we bij het meer van de camping waren om te zwemmen, hielden mijn man en ik beurtelings een oogje in het zeil. En als ze naar de speeltuin wilden ging één van ons beiden mee.
, Datum:
08.03.2021 20:13
Ik geloof dat mijn vraag niet helemaal duidelijk is... Ik vraag niet om suggesties hoe mijn vakantie in te vullen/op mijn kinderen te letten, ik vraag om camping-tips.
Het is niet mijn idee van vakantie om de hele dag achter mijn kinderen aan te lopen over een camping heen. Ook voor henzelf is het lekker de vrijheid te hebben om (de he-le dag) te spelen/rennen/hangen/vriendjes maken wat ze maar willen, zonder te hoeven vragen of ze eventjes naar de speeltuin mogen. Ze (vooral de oudste, de jongste had nog wat meer mama-vermaak.nodig) vonden het fantastisch.
En tuurlijk hou ik een oogje in het zeil, maar liefst vanuit m'n stoeltje voor de caravan. Of al kokende. Of wat ik dan ook aan het doen ben, behalve achter hun aan over de camping te sjokken.
Maar goed, misschien zoek/zit ik hier verkeerd.
Geplaatst door: ® gerd@
, Datum:
08.03.2021 21:01
Geplaatst door: ® gerd@
, Datum:
08.03.2021 21:22
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
08.03.2021 22:22
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
09.03.2021 08:02
@gerd@, Les deux rivières is niet geschikt met 2 van die kleintjes. De plekken liggen niet aan één veld en er loopt ook een riviertje langs. Op zich wél een leuke camping voor wat oudere kinderen.
Geplaatst door: ® @ndrea
, Datum:
09.03.2021 08:55
Idd Les Deux Rivières is vrij onoverzichtelijk, Tournesols zou ik ook niet aanraden, zijn ook eigenlijk twee velden en er loopt een vrij drukke weg langs. Die ligt wel een eindje weg van de kampeerplekken, maar er is geen hek ofzo dus ik zou een 2+4-jarige daar nooit alleen laten rondlopen.
Wij hebben dit toentertijd ook gezocht maar na Suchères niet echt meer kunnen vinden.
Ik zou denk ik op zoek gaan naar een minicamping met Nederlandse eigenaren, dan heb je de grootste kans dat je dit gaat vinden.
https://www.camping-frankrijk.nl/nederlandse-eigenaren
, Datum:
09.03.2021 09:37
, Datum:
09.03.2021 10:42
Geplaatst door: ® T@mara
, Datum:
09.03.2021 18:06
Hi,
Wij hebben een aantal jaren terug ook op Les Sucheres mogen genieten van onze vakantie. Een heerlijke plek. Niet alleen vanwege het veld waar je omheen staat maar zeker ook door de gastvrijheid van de eigenaren en het heerlijke eten :)
Wij zijn toen ook op zoek geweest naar andere campings. De spoeling is schaars met dit soort campings.
Wij hebben toen geboekt bij Fargogne maar die moeten annuleren. Het is niet volledig wat je zoekt en wel zuidelijk maar wie weet. We hadden toen ook een camping met een 'blauw huis' als ontmoetingsplek voor kinderen maar daar weet ik de naam even niet van. Ik zal eens kijken of ik die nog kan vinden :).
Wij gaan nu al enkele jaren (onze jongste is nu 4 en was de eerste keer 1) naar Domaine de Chadeyron. Ook fantastich. Maar daar sta je niet aan een veld. Wel dezelfde gemoedelijkheid als bij Anneke en Stefan.
Geplaatst door: ® T@mara
, Datum:
09.03.2021 18:17
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
18.03.2021 12:45
, Datum:
18.03.2021 12:56