Vaccinatie 60+ (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Jan56
, Datum:
25.02.2021 22:51
Maak me beetje zorgen over de vaccinatie en vakantie. Eind mei zomervakantie zul je net zien dat de 2e prik in de geplande vakantie valt Brrrr...
Geplaatst door: Johan
, Datum:
25.02.2021 23:44
Met 60+ heb je meer kans om voor de zomer ingeënt te zijn dan 65+
Zelf ga ik er vanuit dat ik uit Frankrijk terug moet komen, en dan een tijdje later weer voor mijn vrouw, hopekijk voor de 2e prik, anders moet ik 4x terug :-(
We zijn van plan om eind mei te vertrekken en dan 3 maanden in Frankrijk te blijven. Ik ga er ook vanuit dat we zonder ingeënt te zijn België en Frankrijk in kunnen, eventueel met een negatieve PCR test. Ik kan me niet voorstellen dat de helft van Nederland wel naar het buitenland mag en de andere helft niet!
Het zit er in elk geval wel in dat mensen een oproep krijgen voor de periode dat ze op vakantie zijn (in Nederland of het buitenland).
Geplaatst door: Noa
, Datum:
26.02.2021 07:42
Tja, wij vallen in de groep die met het huidige vaccinatie tempo over 2 jaar wel een keer aan de beurt is ....een vaccinatie bewijs om Europa in te kunnen (journaal gisteren) hebben we in de zomer dus ook nog niet. Wij blijven in Nederland. Veel zin in hoor maar ik had het net als iedereen zo graag anders gezien. Met een beetje pech mogen we zonder dat vaccinatie bewijs zelfs in Nederland niet eens naar een museum of restaurant ofzo
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
26.02.2021 18:00
Nou, dat zou denk ik pure discriminatie zijn als je zonder vaccinatiebewijs niet ergens in kunt. Wat mij betreft prima om dat aan te houden als iedereen die dat wil geprikt is en voor mensen die dat niet willen moet het m.i. altijd mogelijk zijn om dan bijvoorbeeld een test aan de deur te doen (ik spreek nu over een aantal maanden).
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
26.02.2021 22:46
Op basis van ervaring / schade en schande... Dat vaccinatiepaspoort is er pas op z'n vroegst tegen het einde van dit jaar. Grote EU landen zoals Frankrijk en Duitsland zijn nog erg terughoudend en zien de realiteit onder ogen: Zonder volledig doorlopen vaccinatieprogramma (van 0 tot 80+) kan je het niet invoeren omdat er dan sprake is van discriminatie. Ik voorspel dat we dit jaar uiteindelijk vanaf half juni dezelfde (beperkende) regels hebben als afgelopen jaar.
Geplaatst door: Mascha
, Datum:
27.02.2021 10:15
Ik ga ervan uit dat we misschien volgend jaar weer kunnen gaan en alles wat eerder kan is een kadootje.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
27.02.2021 12:06
Ik denk dat het straks 2 opties wordt. Of je bent gevaccineerd en mag komen zonder testen of je moet een negatieve test laten zien.
Geplaatst door: Noa
, Datum:
01.03.2021 20:55
Ik ben dan wel benieuwd hoe dat in zijn werk gaat. Bij elke winkel, museum, restaurant etc een negatieve test laten zien? Die max zoveel uur ouds is? Dan ben je meer tijd kwijt een testafspraken maken en testen dan dat je vakantie aan het vieren bent. En zouden we in het buitenland als toerist ook overal kunnen laten testen? En buitenlandse toeristen in die in NL komen dan? Wij hebben al in NL geboekt (en kan maar zo zijn dat dit hier straks ook zo moet) maar ik vraag me oprecht en serieus af hoe dit zal allemaal zal gaan
Geplaatst door: Lia
, Datum:
01.03.2021 21:08
Je kan moeilijk van mensen verwachten dat ze om de paar dagen een pcr test gaan doen.
Da's pas kassa!
Dus overal een negatieve test laten zien gaat nooit werken.
Ik kan negatief zijn als ik Frankrijk in kom,maar of ik na 3 weken nog negatief ben??
Geplaatst door: Wima
, Datum:
01.03.2021 21:18
Ik dacht dat je een negatieve test nodig hebt om de grens over te komen. Naar Frankrijk en ook weer terug naar Nederland... niet voor iedere winkel etc. Of heb ik het mis?
Geplaatst door: J
, Datum:
01.03.2021 21:47
Maatregelen wijzigen momenteel nog voortdurend. Denk dat niemand al kan voorspellen hoe en wat de eisen per land worden deze zomer.
Geplaatst door: ® Anita
, Datum:
01.03.2021 22:00
Als we al kunnen komen naar Frankrijk ,de Corona cijfers zullen nog stevig naar beneden moeten overal .Ik woon in België daar gaat het vacsineren nog veel trager dan in Nederland het is een echte ramp alles loopt hier fout .
Geplaatst door: Peter V
, Datum:
02.03.2021 17:06
Anita. Dat 'alles' hier fout loopt, is toch nogal kort door de bocht. Dat de leveringen van de vaccins niet volgens het voorspelde schema gebeuren dat staat vast, maar dat is een probleem in de hele EU blijkbaar. Ik lees net op VRTNWS dat in Vlaanderen 73% van de geleverde vaccins is geplaatst en dat de rest ingepland staat voor de volgende 2 weken. Deze doorlooptijd vind ik eigenlijk zeer aanvaardbaar.
Enne van zagen en mekkeren dat 'alles' fout loopt, is nog niemand blij geworden. Dus kop op en glimlach, je voelt je direct een stuk beter. Zeker weten.
Geplaatst door: ® Doortje
, Datum:
02.03.2021 21:57
Hier ook groot dilemma. Hebben een wat oudere caravan gekocht, met de intentie om die 'definitief' in Frankrijk neer te gaan zetten
(pensioen komt in zicht - dus een soort vakantiehuisje).
Plan was om 16 mei de caravan weg te gaan brengen ..... 3 weken te blijven, en in september nogmaals 3 weken te gaan.
Ik 58 - dus nog lang niet aan de beurt, en manlief bijna 63 ..... dus misschien wel redelijk snel aan de beurt.
Geplaatst door: Daido
, Datum:
03.03.2021 07:44
@ aan Jan56, ik begrijp niet helemaal waarom je je zorgen maakt om die tweede prik.. Een paar weken later maakt helemaal niet veel uit. Gebeurt nu ook al.
En misschien krijg je de prik van Jansen. Dan hoef je maar 1 maal geprikt te worden.
Geplaatst door: ® freekvo
, Datum:
03.03.2021 08:09
Wij Nederlanders zijn goed in doemdenken. Onze minister denkt gelukkig positief: https://tinyurl.com/42hkb9z7
Laten we gewoon er vanuit gaan dat hij gelijk heeft.
, Datum:
03.03.2021 09:43
Blijkbaar zitten wij allemaal te wachten op onze prik om zorgeloos op vakantie naar Frankrijk te kunnen vertrekken. Lees net in de (Belgische) media dat 50% van de Fransen zich niet wil laten vaccineren. Dat doet mij twijfelen om Frankrijk als bestemming te kiezen.
Met onze prik worden we wel minder ziek als we besmet worden maar gaan die Fransen hun virus wel kunnen indijken met 50% gevaccineerd? Benieuwd wat jullie denken.
Trouwens de Franstalige Belgen staan meer weigerachtig tgo dit vaccin dan de Vlamingen. Omdat de Walen veel naar de Franse T-zenders kijken?
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
03.03.2021 09:55
Peter V waar heb je dat gelezen van die 50% Fransen die zich niet wil laten vaccineren?
, Datum:
03.03.2021 12:11
Carolien : Ik lees dat op VRTNWS.be
www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/03/02/franse-vaccintwijfel
Geplaatst door: J
, Datum:
03.03.2021 13:18
Dit bericht over lage vaccinatie bereidheid in Frankrijk was vanmorgen ook op de radio te horen.
Frankrijk gaat proberen hier iets aan te doen. Meer uitleg, motiveren mensen, ontkrachten van de vele onwaarheden betr. Corona en vaccinaties.