Dit jaar niet zo ver in Frankrijk zoek camping voor tieners 18-20- waar iets te beleven valt/actie. (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Anita
, Datum:
21.02.2021 10:32
Omdat dit jaar alles anders is dan anders. Doen we het ook anders :)
We gaan niet zover en willen ergens begin Frankrijk iets zoeken.
Omdat we ook kinderen hebben die na willen komen met de auto moet het te rijden zijn in 1 dag.
Maar ze komen natuurlijk alleen als er ook wat te beleven valt.
Vorige jaar was er niks omdat we tussen de franse jeugd zaten. En dan haken ze meteen af.
En als moeder wil je graag nog een weekje dat ze komen.... het kan zomaar zijn dat ze zelf niet eens hun vakantie kunnen boeken.
We zoeken iets waar in de avond wat te doen is.
Waar bijv een cartbaan/ rivier/ wild waterbaan/ glijbanen/ mooi zwembad enz aanwezig is.
En natuurlijk veel Nederlandse jongeren waar een balletje voetbal wordt gespeeld. Of andere sporten gedaan worden.
Kampvuur ook altijd heel aantrekkelijk.
Wie heeft er leuke tips..?
Geplaatst door: Manus
, Datum:
21.02.2021 10:38
Hert zou gemakkelijker zijn als je aangeeft in b.v. welke regio. In één dag te rijden, voor de een is dat 500 km, voor een ander 1500km. En dan het verschil vanaf Maastricht op Groningen, om maar wat te noemen. Daarom, geef meer gegevens, dan kunnen wij je beter helpen.
Geplaatst door: a
, Datum:
21.02.2021 10:52
Klopt ik heb te weinig gegevens opgegeven.
Wij komen uit Brabant. En we zitten te kijken zo in de omgeving van Bretagne/ Normandie/ Hauts de France
Maar zijn er leuker campings in die buurt maar niet aan zee dan hoor ik het ook graag.
Het zijn niet de meest ideale plekken waar veel actie is w.s...???
Anders dicht bij een vliegveld... Dat is ook nog een mogelijkheid.
Dank je voor je tip...
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
21.02.2021 11:31
Geplaatst door: scg
, Datum:
21.02.2021 14:43
Bovengenoemde camping Fayolan kan ik aanbevelen voor mensen met oudere kinderen. Voetbalkooi, inpandige disco op camping zelf, veel georganiseerde activiteiten etc. Verder een mooi zwembad en zwemmeer.
Voor je rust hoef je er niet naar toe, de voorstelling op het centrale plein gaan soms tot diep in de nacht door. Vonden wij niet erg, maar met kleine kinderen zou ik daar niet willen zitten. Een nicht van ons is ook nog weekje geweest en ingevlogen via Geneve. Uurtje rijden en een hele mooie autorit door de Jura.
Geplaatst door: Mathilda
, Datum:
21.02.2021 16:36
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
21.02.2021 19:04
Geplaatst door: Anita
, Datum:
10.03.2021 12:11
Grappige is dat als ik lees het was erg druks avonds en de jeugd maakte veel kabaal.
Dan denk ik: ja die moet ik hebben. Niet dat mijn kinderen de kabaal makers zijn. Maar dan is er wel wat te beleven.
En ik heb nu 2x gehad dat ik dacht dat is de juiste camping en dan ineens is er geen jeugd meer te bekennen op die bewuste camping
Dus ik hoor graag waar de jeugd savonds kan hangen met een wijntje. Dan kiezen ze zelf wel de mensen uit waar ze zich bij aan willen sluiten.
Als er hier nog tips in zijn hoor ik het graag.
Anita
Geplaatst door: Cs
, Datum:
11.03.2021 22:16
Ik ben vorig jaar (naar aanleiding van de reviews) met 2 17-jarigen op Fayolan geweest.... zij vonden het een kindercamping en weinig (voor hun) te beleven. Ze waren blij dat we na een week vertrokken.
Ik zou eerder dan naar Bv Les Cascades aan de Ceze gaan. Niet veel verder en veel jeugd die van de rotsen duiken/ springen en s avonds een kampvuur aan de rivier.
Of naar la plaine tonique.... zoals hierboven genoemd.
Geplaatst door: ® Annet
, Datum:
11.03.2021 22:59
Geplaatst door: mattijs2000
, Datum:
12.03.2021 10:46
Les cascades is vooral super leuk overdag. En savonds aan het begin van het hoogseizoen. Kampvuur is helaas al een aantal jaar echt niet meer toegestaan. Echt een fantastische camping om met kinderen van die leeftijd een keer gestaan te hebben.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
14.03.2021 08:25
Even qua gebiedskeuze: Bretagne is niet dichtbij. Het is heel mooi, maar minimaal 800 km van Utrecht. Maar, ik weet dus niet wat je onder dichtbij verstaat (vanaf Breda scheelt het weer 60km). Als ik het zelf heb over mooie gebieden 'dichtbij' dan zou ik mijn gebied beperken tot 700 km van Utrecht waar wij wonen. Dan kom je uit in Normandie, Vogezen, omgeving Beaune/ Dijon, Jura. Allemaal erg mooi qua natuur. Normandie is mooi bij o.a. Etretat, Deauville, Honfleur, invasiestranden etc. Afwisseling kust met zandstranden bij o.a. Deauville en iets noordelijker de mooie rotskusten bij Etretat en hoger. Voor met oudere kinderen ook leuk, omdat die stadjes daar wat meer leven bieden (maar dus wel drukker zijn) dan in de natuur in de bergen zeg maar. En je kunt (hopelijk) naar het strand. Qua type uitstapjes met oudere kinderen zou omgeving van Cabourg/ Deauville wel aan te raden zijn. Naast de mondaine badplaats Deauville en het hele leuke stadje Honfleur ook de invasiestranden en uitstapje naar gezellige winkelstad Rouen mogelijk. Qua camping kan ik je niet aan een tup helpen. 600-700 km rij je 'makkelijk' in 1 dag, 800-900 km is net boven de grens dat het nog 'gezellig een dagje rijden is' wat mij betreft. Als je meer van heuvels en minder van zee etc. houdt zou je 'ns in Vogezen kunnen kijken.
Geplaatst door: anita
, Datum:
07.05.2021 19:04
Les cascades zijn we al geweest. En is idd super leuk. Niks van te zeggen.
Het is nu meer idd dat we geen hele lange afstand willen rijden.
En mij maakt het dit jaar niet uit waar ik zit. Als er maar iets te doen is voor hun. Vorige jaar lagen ze in de tent en zeiden ze: Waarom doen jullie ons dit aan ....
Haha.... We hebben ons wel vermaakt. Maar merk gewoon dat ze graag mensen om zich heen hebben. En vorig jaar stonden we in en rond de fransen en dan kan je echt niks. Er was geen Nederlander te bekennen. Dus als er mensen zijn die zeggen: wij gaan ook en daar is veel. jeugd dan zijn wij er ook snel bij... :)
En ik snap dat wel.. Het is allemaal al zo anders voor hun dit jaar. Om nieuwe gezichten te zien is in Nederland al niet te doen. Laat staan op vakantie.
En ik gun het zo zo om even tijdens je vakantie lekker te kunnen ontspannen...
, Datum:
07.05.2021 19:53
Camping Le Canigou
Ik heb deze camping doorgekregen. Is niet in de buurt wat ik zoek. Maar ik begreep dat er veel jeugd is.\
Kent iemand deze camping? En ervaring daarmee?
Ik hoor het graag.
Geplaatst door: Wilma
, Datum:
07.05.2021 20:12
Geplaatst door: DirkV
, Datum:
09.05.2021 15:17
Als je van avond vertier houdt, zou ik gaan voor het Zuiden. Daar koelt het 's avonds minder af dan in bijv. Normandie of Bretagne. Vanwege de afstand kun je ze dan beter met het vliegtuig laten komen. Dat is met drie personen sneller en vrijwel even duur als met de auto. Marseille heeft bijvoorbeeld een goede verbinding. Gewoon een camping kiezen op redelijke afstand van het vliegveld.
Geplaatst door: Patriess
, Datum:
10.05.2021 11:48
Wij gaan met onze pubers naar Canigou, nog doorgezet van vorig jaar.
Lees allemaal positieve meningen op Zoover en Google, dus misschien is dat ook iets voor jullie.
Zijn er nog nooit geweest, dus geen ervaring.
Geplaatst door: ® tineke
, Datum:
10.05.2021 12:57
, Datum:
26.05.2021 11:50
Ik zoek me suf.. Denk ik iets te hebben zit het vol.. Hebben jullie dat ook? Ik ben wel enthousiast over camping Le Canigou maar ja weet niet of het wat gaat worden.
Wie weet waar er nog plek is? Ik ben al 2 dagen aan het zoeken. En denk dat ik mijn lijstje met dingen die ik graag wil naast me moet leggen. Dat ik al blij moet zijn als ik iets heb....
Nog steeds zoek ik iets wat avontuurlijk is, iets te doen is voor de kids van 16 18 20 jaar. Dus mag van alles zijn. als er maar jeugd is om lekker samen te kunne chillen. Wij vermaken ons als ouders wel..
Graag dicht bij een vliegveld dat vriendjes na kunnen komen. En we niet nog eens 4 uur moeten rijden. (al een keer gedaan in de bergen -> niet te doen)
We komen uit Brabant.. Dat is begin punt.... Ja wat kan ik nog meer zeggen: Brabantse nachten zijn lang..... :)
Geplaatst door: ® Ineke
, Datum:
26.05.2021 14:32