Welke campingstoel (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Nika
, Datum:
17.02.2021 20:48
Geplaatst door: ® Jan56
, Datum:
17.02.2021 22:34
De Crespo is een hele fijne stoel met goede zitting. De stoel is ingeklapt vrij plat dus makkelijk in vervoer. Dergelijke kwaliteit en bevalt ons uitstekend.
Hebben ook de Crespo strandstoelen. Gaan zelfs mee de ruimbagage in als we naar Portugal vliegen.
Geplaatst door: Toon
, Datum:
17.02.2021 22:53
https://www.kampeermeneer.nl/campingstoelen-test/
Uit bovenstaande test komt de Crespo goed uit. Was me voor de lock down ook aan het orienteren en zag dat de Crespo stoelen er zijn voor verschillende lichaamslengtes (en breedtes). Stoelen zijn duur, maar leken me inderdaad erg goed. De Obelink stoel ken ik niet, maar in de campingwinkel waar ik de Crespo uitprobeerde, hadden ze ook een eigen, goedkoper merk. Dat was toch wel aanmerkelijk minder dan de Crespo. Hangt dus ook af van wat je wilt uit geven. En, waar is de stoel voor bedoeld; om er mee aan tafel te eten, of om er lui een boek in te lezen. (of beide). Als luie stoel, niet om mee aan een tafel te zitten, heeft Crespo ook nog stoelen waar je ver achterover ligt.
Geplaatst door: conny
, Datum:
18.02.2021 10:16
Laat je (als het weer kan) in de winkel adviseren en neem er je tijd voor.
Prijs/kwaliteitverhouding hangt ook af van je gewicht en wensen (hoge rug, voetenbankje)
Let ook op verbindingen, schroeven e.d (en controleer deze regelmatig !).
Meer info : www.obelink.nl/advies/welke-campingstoel-past-bij-mij
Geplaatst door: ® as
, Datum:
18.02.2021 10:33
Ga vooral zelf testen. Wij hadden onze zinnen ook op een bepaalde stoel gezet maar na uitgebreid proefzitten bij Obelink hebben we allebei een andere stoel aangeschaft.
We hebben nu dus ieder onze eigen stoel, wel in dezelfde kleur.
, Datum:
18.02.2021 10:51
Dank voor jullie reacties!
En Toon dank voor de campingstoelen test, die is handig en ga ik zeker even doornemen.
De stoelen zijn voor aan tafel maar ook om te relaxen. Enige andere stoelen zijn onze strandstoeltjes die we meenemen.
We neigen ook naar de crespo, maar de andere vonden we er mooier uit zien ;)
Obelink ligt totaal niet bij ons in de buurt, dus hun eigen stoel uittesten, als dat weer zou kunnen , dat wordt m niet.
Geplaatst door: ® irenem
, Datum:
18.02.2021 16:33
Wij hebben jaren geleden heerlijke ANWB relax stoelen gekocht. We hadden een vouwwagen en een vito bus dus heel veel ruimte om van alles mee te nemen. Inmiddels is de vouwwagen verkocht en de vito bus omgebouwd naar een campertje en is de ruimte beperkte. We gingen voor Lafuma relax stoelen naar een plaatselijke caravan shop. Ook daar een eigen merk getest en die zaten prima en natuurlijk stukken goedkoper dan de Lafuma. Ze zitten nog steeds prima maar de "bekleding" is zwart en dik en met warm weer is het onaangenaam zitten. Na 4 jaar hebben we nu zoiets: het moet toch weer Lafuma gaan worden. https://www.lafuma-shop.nl/relaxstoel-rsx-marine.html
Geplaatst door: ® JanMat
, Datum:
18.02.2021 17:17
Het is aan te raden om "proef te zitten" bij aankoop van een stoel. De zithoogten verschillen namelijk.
Daarnaast moet je beslissen of je 4 poten wilt of iets anders. Bij ongelijke ondergrond maakt het verschil.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
18.02.2021 17:28
@Nika, als je ze toch online besteld koop ze dan liever bij de Wit in Schijndel. Zij bieden zeer goede service in tegenstelling tot Obelink! Terugsturen is dan ook geen probleem als ze niet bevallen.
, Datum:
18.02.2021 17:36
Wij hebben de service van Obelink als zeer goed ervaren.
, Datum:
18.02.2021 18:27
@JanMat heb je wel eens een beroep gedaan op ds garantie?
, Datum:
18.02.2021 18:38
Ja hoor, anders zou ik niet gereageerd hebben. Persoonlijke ervaring. Zal bij jou toch ook het geval zijn!
, Datum:
18.02.2021 18:49
Ik woon vlakbij Obelink en ga er wel eens wat kopen. Maar ik heb meerdere slechte ervaringen en ik niet alleen! Vandaar mijn keuze voor de Wit. Meestal óók goedkoper trouwens. Wel fijn om te horen dat er dus ook goede ervaringen zijn!
Geplaatst door: Toon
, Datum:
21.02.2021 10:22
En ik woon in Schijndel. Geniet er altijd van even bij De Wit binnen te lopen als ik die kant in, een wandeling maak. Helaas zijn ze nu, tgv het Corona tijdperk, al enige tijd gesloten.
Ik vergelijk de prijzen ook van De Wit met andere. Het verschil is wisselend, soms goedkoper, soms niet. Natuurlijk geen verzendkosten voor ons, omdat we het zelf ophalen/mee nemen. Wat betreft service en garantie hebben we alleen maar goede ervaringen bij dit bedrijf.
Nog een klein advies als je stoelen gaat uitzoeken; ga niet eerst daar rondslenteren. Als je moe bent en je gaat in een stoel zitten, is dat altijd een fijne ervaring!
p.s. Geen familie, geen werknemer of andere belangen bij De Wit.
Geplaatst door: Silvia
, Datum:
25.02.2021 01:16
Stoelen zou ik niet online bestellen, daar moet je echt even in zitten. En dat is voor iedereen persoonlijk. Wij hebben vorig jaar nieuwe gekocht,bij De Witt, weet even niet welk merk, maar gewoon verschillende uitgeprobeerd. Waren niet de goedkoopste, maar dat waren onze vorige ook niet, en die gingen wel 18 jaar mee! De Obelink stoel is ook prima, maar zoals gezegd, zelf proberen.
Wij wonen ook niet bij Obelink in de buurt, Zeeland, maar gaan er meestal eens per 1 of 2 jaar heen. Vorig jaar was dat dan naar De Witt, wat dichterbij, maar ook nog 1½ uur rijden. Maar nu met alles gesloten s dat wat moeilijker.
Ik zou misschien nog even wachten, tot je weer een beetje normaal kan winkelen!!
, Datum:
01.03.2021 19:56
Dank voor alle tips! Het is idd het verstandigst om zelf uit te testen . Bestellen en retourneren met verschillende stoelen is gewoon niet handig. Ik zal eens informeren wat er mogelijk is nu met de huidige regels in de winkels.