Beste allen,
ik ben opzoek naar een leuke camping in Frankrijk of Noord-Italië. Dit jaar willen we met ouder en 2 al wat oudere kinderen op pad (dan 19 & 21). We gaan met de caravan en zijn op zoek naar een camping ongeveer 1300km van Utrecht (dichterbij mag ook). Hierbij is het belangrijk dat er ook nog wat andere oudere jeugd is en we s'avonds op pad kunnen gaan naar een dorpje/stadje dichtbij, naar een discotheek of iets dergelijks.
Afgelopen twee jaar zijn we in Italië aan het Gardameer geweest: camping europa silvella. Erg nette camping met de optie voor grote plaatsen met genoeg schaduw. Verder was de camping leuk voor gezinnen met jonge en al wat oudere kinderen. De oudere jeugd sprak 's avonds af, meestal bij de pier, hier bleven we zitten en zo 2 a 3 keer per week gingen we naar de discotheek 20 min lopen: Red Clubbing. Alleen zijn we op de activiteiten overdag wel uitgekeken. Natuurlijk was er wel animatie (vooral voor de kleinere kinderen) maar voor ons was er niet zo veel. Verder is dit wel echt een aanrader voor gezinnen met al wat oudere kinderen die er in de avond echt op uit willen.
Daarvoor zijn we een aantal jaar naar Camping Les Cascades in Frankrijk geweest. Ook een prima Camping maar precies het omgekeerde van europa silvella. Hier was het overdag juist erg avontuurlijk, hier kon je namelijk overdag bij de rivier van verschillende hoogtes de rivier in springen. Dit is heel erg leuk en super mooi om te zien. Maar hier misten we juist 's avonds de activiteiten. Zo ging de jeugd in de avond wel bij de rotsen wat drinken zodra we van de camping af moesten vanwege het geluid. Alleen was hier niet iets van een kroeg of discotheek in de buurt waar wij eigenlijk wel een beetje naar op zoek zijn. Ook dit is een hele leuke camping voor gezinnen met jonge en oudere kinderen.
Maar dan nu mijn vraag heeft iemand tips voor mij om dit een beetje te kunnen combineren? Overdag lekker actief en 's avonds met wat oudere jeugd ergens een drankje kunnen drinken of naar iets van een disco gaan? Nu zat ik te zoeken naar iets op loop afstand van een stadje maar ik vind het nog knap lastig. Hebben jullie tips?
Nog even een keer alles op een rijtje:
Locatie: Frankrijk of Noord-Italië (met een max van ±1300km)
overdag het kunnen zwemmen in een rivier, meer, zee of zwembad.
meer oudere jeugd.
's avonds naar iets van een disco of kroeg kunnen wandelen.
Alvast bedankt,
Mattijs
Niet in Frankrijk, maar noord-Spanje. Camping Sandaya, Cypsela resort. Daar zat 's avonds veel Nederlandse jeugd bij het cafe, erg gezellig buiten op lounge banken, Overdag is er een shuttlebus naar het strand. Spanje klinkt ver, maar makkelijker bereikbaar/sneller dan naar bijv de Verdon.