Ervaringen gevraagd Kindvriendelijke camping Landes (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: wesout
, Datum:
07.02.2021 20:47
Hallo Allen,
Wij willen als gezin op vakantie naar Landes in de zomer van 2021. Wij hopen dat Corona dan meer onder controle is en willen dan ook alvast gaan boeken. We reizen met een kind van 7 en 0 jaar.
Voor de oudste willen we graag een camping vinden waar veel waterpret te beleven is en waar genoeg animatie is voor haar. Het lijkt mij daarbij prettig voor haar als we op een camping zitten waar ook Nederlandse kindjes zitten. Nederlandse animatie zou helemaal mooi zijn, maar dat is misschien te veeleisend. Ik dacht al een paar keer een leuke camping gevonden te hebben, maar dan zie ik niet zo leuke reviews of lees ik dat er alleen Franse mensen/kindjes op zitten en haak ik een beetje af omdat ik dan bang ben dat ze de aansluiting dan zal missen. Wat Nederlandse kindjes om haar heen zou dan leuker zijn denk ik.
Heeft iemand tips voor een camping in Landes voor ons?
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
08.02.2021 10:21
Geplaatst door: Wesout
, Datum:
08.02.2021 18:24
Dank je wel voor je reactie.
We zoeken een verhuur-accommodatie. Het heeft wel de voorkeur om bij het strand in de buurt te zitten om eens een uitstapje te kunnen maken naar de zee. De middellandse zee zou ook kunnen, maar de stranden aan de westkust hadden mijn voorkeur vanwege de brede stranden. In de buurt van de zee en Landes zijn dus voorkeuren maar geen prioriteit.
Groet Wesley
, Datum:
08.02.2021 19:22
Geplaatst door: ina2
, Datum:
08.02.2021 19:40
wesout.... De Atlantische zee van Les Landes kan redelijk opstuimig zijn.....Hoge golven, en zeer snel aflopend (diep). Voor een kindje van 7?????
Geplaatst door: Elfriede
, Datum:
08.02.2021 20:33
Geplaatst door: wesout
, Datum:
09.02.2021 13:29
Bedankt voor de reacties. Ik ga er eens goed naar kijken.
Groetjes Wesley
, Datum:
09.02.2021 22:31
Geplaatst door: ® irenem
, Datum:
10.02.2021 13:18
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
11.02.2021 12:19
Zoals Ina2 ook al aangeeft, de zee kan daar behoorlijk spoken met sterke (onder-)stromingen, hoge golfslag en diepgang van de bodem. Voor kleine(re) kinderen niet echt een aanrader. Ik weet nog uit mijn eigen (jonge) jeugd dat mijn moeder daar nooit echt ontspannen met ons aan het strand heeft gezeten, ondanks dat wij behoorlijk ervaren met water/zee waren. Het is daar wel erg mooi!
Alternatieven zijn de ML zee en ook de Vendee.
Geplaatst door: Lotje1985
, Datum:
14.02.2021 19:49
Ik zou persoonlijk niet met zo'n kleine kindjes naar de Atlantische Oceaan gaan. Ik ben er heel vaak geweest en de golven zijn enorm, heel gevaarlijk, watertemperatuur kan niet aangenaam zijn. Ik ben zelf een redelijk ervaren zwemmer. Maar ben toch aantal keer flink onder getrokken. Ik zou zelf kijken voor een leuk meer of de Middellandse zee of Bretagne.
Lac Hourtin (westelijk van Bordeaux) is wel heel geschikt. Loopt langzaam af. Mooi zandstrand. Daar zit je stuk relaxter. Mijn twee favoriete meren zijn Lac d'Aiguebellette en Lac st Croix. In die gebieden zitten zat Nederlanders (en kinderen). Daarnaast is mijn ervaring met onze dochter dat taal niks uit maakt. Ze heeft Nederlandse, Engelse, Franse vriendinnetjes gehad. Met handen en voeten komen ze heel ver!
, Datum:
14.02.2021 22:46
Geplaatst door: Nika
, Datum:
17.02.2021 20:59
Les landen is prachtig, maar idd zoals aangegeven echt levensgevaarlijke stranden ,en niet alleen voor kinderen.
Wij zijn een aantal keren naar de charente maritime geweest. En verliefd geworden op deze regio. Liefelijke dorpjes, mooie kustplaatsen zoals la Rochelle, Royan. En als je het even uitzoekt veel veiligere stranden die ook minder massaal zijn, en vaak gelegen bij mooie rotsbaaien. Ook veel te doen voor kinderen in jullie leeftijd.
Wij stonden op logies de breuil. Geen animatie, af en toe organiseren ze wel iets, maar het zwembad is echt magnifiek.
Op 10 min. van zee, daardoor niet een massale overdrukke strandcamping.
Geplaatst door: Nika
, Datum:
17.02.2021 21:02