overtocht naar corsica (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: katja
, Datum:
31.01.2021 12:06
Als het weer zou mogen willen we in juli met de auto en tent gaan kamperen in corsica zonder kinderen.
Iemand ervaring de laatste jaren of in juli reserveren nodig is op kleine campings?
Voor de overtocht lijkt me fijn s`nachts te varen als je slaapt of een avond van te voren er zijn, slapen en dan de volgende morgen vertrekken.
Ik heb al veel op de sites gekeken van de ferry`s maar dit is er moeilijk uit te halen.
Geplaatst door: Elfriede
, Datum:
31.01.2021 13:08
Kijk voor overtocht mogelijkheden op Moby Lines. Je kunt ook een Moby at night boeken, je boekt dan een hut, waar je kunt overnachten, je vaart ,s nachts en komt de volgende ochtend aan in Bastia.
Wij hebben dit tweemaal gedaan, eenmaal vertrokken uit Livorno en eenmaal uit Genua.Ook Corsica Ferries heeft dergelijke arrangementen.
Reserveren van campings is ongebruikelijk op Corsica.
De charme van het eiland is o.a dat je rondtrekt en zo ultieme keuzevrijheid hebt.
Er is altijd wel een plek op een camping te vinden.
Geplaatst door: jeanne
, Datum:
31.01.2021 14:46
Wij zijn gevaren van Livorno naar Bastia, duurt plm 4 uur.
De nacht van tevoren hebben wij overnacht op de veerboot van Moby Lines, in een hut, de boot bleef in de haven liggen en vertrok om 8.00 uur ‘a morgens. Moby Night heet dat. We hoefden dus niet om 6 of 7 uur ‘s morgens al bij de boot te zijn. Goed bevallen! Alleen de eerste camping hadden we gereserveerd, de rest thuis wel uitgezocht, maar niet gereserveerd, er was plaats genoeg overal!
Geplaatst door: ® Nick
, Datum:
31.01.2021 15:28
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
31.01.2021 18:59
Als je tussen de middag aankomt, heb je tijd zat om nog een camping te zoeken. Zoals Elfriede al zegt: reserveren is op Corsica, zeker op kleinere campings, niet erg gebruikelijk.
Geplaatst door: Hendrikus
, Datum:
01.02.2021 14:17
Onze voorkeur heeft ook de nachtboot vanaf Genua naar Bastia. Je komt smorgens vroeg op Corsica aan. Tijd zat om een camping te zoeken. Reserveren lijkt mij onnodig, helemaal in deze tijd. Vanaf Livorno is het maar 4 uur varen, maar wel een stuk verder. Dat betekende voor ons een extra overnachting vanuit het Noorden.