Pcr testen voor Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Lia
, Datum:
04.03.2021 17:23
Op een ander forum over Frankrijk,deze is een paar dagen in Frankrijk geweest:
De volgende keer dat we afreizen naar Frankrijk zal april zijn. Dan nemen we gewoon een mooie print van een GGD-testuitslag mee gelet op het feit dat de Franse douane absoluut niet moeilijk doet over wat voor verklaring je bij je hebt, het hoeft zoals mijn kennissen meemaakten niet eens een PCR-testuitslag te zijn, als het maar iets medisch is.
NB Ik heb nu zelfs van iemand gehoord dat hij geen test bij zich had maar wel werd aangehouden. Hij kreeg een waarschuwing van de Franse douane maar mocht wel doorrijden (!)
En nogmaals reizen via Luxemburg betekent vrijwel zeker geen enkele controle, het forensenverkeer is daar zo druk dat er geen controle mogelijk lijkt.
Geplaatst door: Carolien@1
, Datum:
04.03.2021 18:06
@Lia, misschien een 'domme vraag' maar ik ben het spoor bijster. Wij willen heel graag in de meivakantie, ca. eind april, naar Frankrijk. Afgelopen jaar in Nederland vakantie gevierd dus het kriebelt extra! Voor zover ik weet is reizen naar Frankrijk nog steeds alleen als het noodzakelijk is. Door jouw opmerking lijkt het alsof we gewoon zouden kunnen gaan als we maar een negatieve test uitslag kunnen laten zien?
Geplaatst door: Willem
, Datum:
04.03.2021 18:09
@Carolien@1, dat is dus juist het probleem. Er zijn mensen ( zoals Lia) die vakantie als "noodzakelijk" zien.
Geplaatst door: J
, Datum:
04.03.2021 18:20
Er is nog steeds een negatief reisadvies voor Frankrijk.
En dat mensen allerlei trucjes gaan bedenken om toch de grens over te kunnen.......
Triest
, Datum:
04.03.2021 19:16
@willem....wat ben je toch zielig!
Ik lees op een ander forum dat je dus " gewoon" naar. Frankrijk kan reizen als je dat zou willen.
Deze mensen hebben daar een huis.
En die moeten zelf weten of ze gaan of niet.
Zolang er een negatief reisadvies is,ga ik ook niet hoor!
Ik zet hier alleen neer wat andere mensen ervaren als ze de grens over gaan.
Geplaatst door: frans
, Datum:
04.03.2021 22:07
@piotr , Als je weet dat je allergisch bent voor (één van) de bestanddelen van het vaccin mag je niet gevaccineerd worden. En als je na de eerste vaccinatie een ernstige allergische reactie kreeg (die waarschijnlijk door de vaccinatie is veroorzaakt) mag de tweede vaccinatie niet gegeven worden.
Het is mogelijk dat er direct na de vaccinatie een ernstige allergische reactie optreedt (anafylactische shock). Inmiddels is het vaccin wereldwijd heel vaak gegeven en blijkt dat een anafylactische shock maar heel zelden voorkomt.
Als je ooit een ernstige allergische reactie hebt gehad of ademhalingsproblemen na een vaccinatie, meldt dit altijd aan de arts op de priklocatie.
, Datum:
05.03.2021 06:38
Carolien@1...als het goed is zou het vanaf april weer mogelijk zijn om op vakantie naar Frankrijk te gaan.
Het reisadvies zou gelden tot eind maart.
Maar ik denk dat de pcr test nog wel een tijdje erin blijft.
Dus dan moet je de keus maken of je zoveel geld voor over hebt.
En het is een negatief reisADVIES en geen verbod.
Net als het advies om binnen te blijven.
, Datum:
05.03.2021 07:01
De Franse lockdown duurt in elk geval tot 15 april.
, Datum:
05.03.2021 07:05
Update 4/3 Drie extra departementen komen onder ‘haute surveillance’: Hautes-Alpes, Aisne en de Aube. Dit zijn nu alle 23 departementen waar extra regels gelden: Alpes-Maritimes, Bouches-du-Rhône, de Drôme, Essonne, Eure-et-Loir, Hauts-de-Seine, Meurthe-et-Moselle, Moselle, Nord, Oise, Paris, Pas-de-Calais, Rhône, Seine-et-Marne, Seine-Saint-Denis, Somme, Val-d’Oise, Val-de-Marne, de Var, Yvelines, Hautes-Alpes, Aisne en de Aube.
In deze departementen is het dragen van een mondkapje ook buiten verplicht in stedelijke omgevingen en verder wordt de inwoners sterk afgeraden om hun departement te verlaten. In deze departementen sluiten alle winkels van meer dan 10.000 m2 voorlopig.
Geplaatst door: Jac
, Datum:
05.03.2021 09:49
Vergeet niet dat veel ( ik zeg niet alle !) verzekeringen niets vergoeden als er iets gebeurt in de periode dat het nog een NEGATIEF reisadvies is. De ziektekosten worden wel vergoed maar denk eens aan het terug naar NL gebracht worden als je zelf niet kunt rijden !!
Het terughalen van auto/caravan is eigen kosten. Vervangend vervoer betaal je ook zelf !
Wij hebben dit goed geinformeerd ivm het op bezoek gaan bij een ziek familielid die in Frankrijk woont.....Wij gaan toch maar niet.
De situatie is niet ernstig en eventuele vervelende gevolgen kunnen flink in de papieren lopen. We houden het maar bij bellen enz...
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
05.03.2021 10:05
Bedankt allen voor de uitleg. Bij een negatief reisadvies gaan wij sowieso niet. Dan zoeken we wat in Nederland en hopen dat het dan in Juli wél kan.
Geplaatst door: Car2
, Datum:
05.03.2021 14:54
Testen kun je in Duitsland bij de Aldi kopen, 25 euro voor 5 stuks. Straks liggen die dingen ook hier in de schappen.
Tjonge, wat drukte over "belastingbetaler", een ijsje of een fles wijn is in Frankrijk duurder.
Geplaatst door: J
, Datum:
05.03.2021 15:52
Handig voor eigen gebruik. Lijkt me fijn als je zelf even snel wil testen.
Helaas mogen ze in Nederland nog niet verkocht worden.
Gaat vast nog wel komen.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
05.03.2021 16:35
@J, ik lees net dat ze mogelijk vanaf april ook hier te koop zijn bij supermarkt en drogist.
Geplaatst door: piotr
, Datum:
08.03.2021 17:20
@Lia Je noemt jezelf geen "wappie" maar je hebt echt alle kenmerken van een FvD-aanhanger.
, Datum:
08.03.2021 17:50
, Datum:
08.03.2021 18:26
@Lia, bij jouw is iedereen gestoord die niet in jouw straatje praat. Daarom nog maar eens de overheidsregels, die voor iedereen met uitzondering van jouw toch héél duidelijk zijn:
Reis alleen naar het buitenland voor bijvoorbeeld ernstige familieomstandigheden. Of voor werk dat echt niet uitgesteld kan worden en waarbij fysieke aanwezigheid absoluut nodig is.
Ga na terugkomst 10 dagen in quarantaine.
, Datum:
08.03.2021 18:35
Geweldig dat jullie je aan alle regels houden!
Petje af.
Wat als mensen in Nederland vakantie gaan vieren?
Je wordt toch elke persconferentie erop geattendeerd om vooral thuis te blijven.
En dat doen jullie natuurlijk ook?
Pffff...wordt zo moe van jullie.
Schijnheilige boontjes!
, Datum:
08.03.2021 18:47
piotr.....jij hebt alle kenmerken van een NSBer.
, Datum:
08.03.2021 18:54
Ja @Lia, wij houden ons aan de regels. Als iedereen de regels maar aanpast aan eigen uitkomen wordt het een flinke rotzooi.
Om dat te voorkomen hebben we regels. Ben je het er niet mee eens dan heb je de mogelijkheid om dat via de stembus kenbaar te maken. Dus volgende week heb je die mogelijkheid. Wordt voor jouw zeker PVV of FVD.