Pcr testen voor Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® lisbeth
, Datum:
30.01.2021 13:07
Er komen nu ook verplichte pcr testen om Frankrijk via de weg binnen te komen, las ik. Hopelijk valt dit in de zomer weg of het wordt een dure zaak...
Geplaatst door: Frans
, Datum:
30.01.2021 13:16
Hoop dat dit niet nodig is indien men kan aantonen dat men gevaccineerd is
Geplaatst door: J
, Datum:
30.01.2021 14:17
Momenteel geldt ook nog steeds dat we thuis moeten blijven en zeker niet gaan reizen.
Misschien wordt dat in de zomer beter. Hopen dat de vaccinaties op tijd hun werk gaan doen. Dat is momenteel onze hoop op het terugkrijgen van vrijheid.
Geplaatst door: ® lisbeth
, Datum:
30.01.2021 18:48
Ik woon in België. Denk helemaal niet dat ik gevaccineerd zal zijn tegen dan... Jullie in Nederland wel?
Geplaatst door: Den
, Datum:
30.01.2021 19:23
Reactie op J. ... we hebben in de zomer gezien dat er heel veel mensen een dikke middelvinger opstaken tegen alle adviezen. Gewoon gaan, ze hadden immers “recht” op vakantie. Een ander bleef maar thuis...
Resultaat was wel degelijk dat terug van vakantie een behoorlijk effect hebben gehad op het aantal besmettingen.
Gelukkig zijn er ook veel mensen socialer en intelligenter dan bovenstaande. Ps. Wij hebben uitgevonden dat de omgeving van Loenen ook mooi is! (En nog dichtbij ook)
, Datum:
30.01.2021 21:25
@lisbeth,
Als het goed is zijn wij dan gevaccineerd . ( als de planning blijft zoals nu)
Afgelopen jaar onze zomervakantie doorgebracht in Zeeland en dat gaan we nu in juni herhalen.
We hebben er genoten.
Wanneer we weer gaan rondreizen met onze caravan? Misschien in september maar we gaan eerder uit van 2022.
Gezondheid gaat voor alles bij ons.
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
30.01.2021 22:58
Reactie op Den: Dat is nog al een ongenuanceerde en vooral ongefundeerde bewering... De grote toename van besmettingen was pas eind september, het gros van de vakantiegangers ging van half juli tot half augustus met vakantie (in binnen- èn buitenland). Ook veel buitenlanders kwamen naar Nederland.
Daarnaast is er uitgebreid in de media uitgemeten dat het gros van de besmettingen destijds in huiselijke kring (deels via school en werk) werd opgelopen.
Ik vind dus niet dat er sprake kan zijn van eigenwijsheid, ongehoorzaamheid, egoïsme of asociaal gedrag. De regering koos er simpelweg voor geen strenge(re) restricties op te leggen. Daar kunt u iets van vinden, dat mag. Maar dat betekent ook dat vakantiegangers naar gele gebieden niets kwalijk kan worden genomen.
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
30.01.2021 23:19
Niets aan toe te voegen @slimpie. Wij hebben heerlijk genoten op een kleine en zeer rustige camping in Frankrijk. Ik denk niet dat wij voor de zomer al worden gevaccineerd, maar als de omstandigheden er naar zijn, gaan we de komende zomer weer naar 🇫🇷
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
31.01.2021 09:59
Volgens begon de 2e golf in de leeftijdklasse van de jeugd. Toen kwamen ook beelden van feestvierende jongeren in het buitenland. En de schooljaren begonnen toen ook. Pas daarna ging de golf naar de mensen die ouder waren. Dus als je een vinger moet wijzen, hoort dat richting de feestvierende jeugd te gaan. Bovendien kan je makkelijk ook hier besmet raken. Als het mag (geen regels zoals nu overal) dan ga ik eind juni en eind aug gewoon de grens over. Nederland is bij beiden echt optie C of hoger. Ik zit liever met een mondmasker op afstand te bewaren in een andere omgeving. En was mijn handen daar wel stuk. En mijd daar wel de drukke punten.
, Datum:
31.01.2021 10:11
Voorlopig houdt Belgie alle toeristen wel tegen.
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
31.01.2021 10:37
Ik houd mijn bingokaart er even bij "ik zat in alle rust op een stille camping waar niks te doen was/ben nergens geweest/niemand gezien/wel in frankrijk";-) "liever in frankrijk dan in Nederland" "Nederland overvol op de stranden"
Ik zou met geen enkele vinger naar een bepaalde groep wijzen. Misschien waren het in september net juist "feestvierende jongeren" (ik begreep vooral dat het vakantiegangers waren niet specifiek jongeren) en al die andere maanden dan?
Mensen die "recht hebben" op een skivakantie "recht hebben op samen kerst" "recht hebben op gezellig nieuwjaar" "recht hebben - je wordt maar 1 keer X jaar -verjaardag". En soms overkomt je een besmetting gewoon terwijl je zo goed oplet en geen idee hebt waar je het dan opgelopen hebt. Kan zomaar gebeuren.
Ik zei het al in een ander draadje "ik zie het nog gebeuren dat je alleen op vakantie mag naar buitenland met een vaccinatiebewijs" nou ik denk dat mijn gezin niet voor de zomer is gevaccineerd. Das prima we zijn gezegend dat we in geen enkele doelgroep vallen. Maar we wachten rustig af, en ondertussen hoop ik alleen maar dat het wel kan. Tussen nu en juni/juli kan nog hoop gebeuren.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
31.01.2021 11:07
Al hebben wij onze vakantie naar Frankrijk in mei vorige week geannuleerd,ik blijf hopen dat we wel in die periode naar Frankrijk kunnen.
En als het mag gaan we zeker.
Al denk ik niet dat we voor de zomer gevaccineerd zijn.
En ik denk zelfs dat die hele vaccinatie plan op een fiasco uitloopt,wereldwijd.
Ook ik ga liever in Frankrijk zitten,dan in dit drukke Nederland.
, Datum:
31.01.2021 11:25
Personeel in de zorg wordt toch eerder ingeënt ?
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
31.01.2021 11:45
@Mar3tent, ik sluit me aan bij je laatste 2 zinnen.
Ik hoop wel dat de EU eens gaat stoppen met ruzie maken (nu weer Duitsland die dreigt met rechtszaken) en eens het geld/energie steekt in dat de levering op termijn omhoog gaat. Dat is iets waar ze samen voor kunnen zorgen. Dan krijgen de landen tenminste op termijn meer vaccins. En dan ook graag de risicogroepen als eerste doen. Die komen sneller in het ziekenhuis.
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
31.01.2021 21:33
@mar3tent: zelf vorig jaar niet naar Frankrijk geweest zeker? 😉
Geplaatst door: frans
, Datum:
31.01.2021 23:07
Ik laat me niet prikken , mag ik dan wel gewoon naar Frankrijk?
Geplaatst door: piotr
, Datum:
01.02.2021 08:39
Met het bericht van Mar3tent kan dit draadje op slot, daar wordt alles op een genuanceerde manier gezegd. @lia: doe je dat expres of heb je de bingo-kaart niet gezien ? Mochten we overigens met een PCR test wel naar Frankrijk mogen dan wordt het een dure grap voor een gezin: een commerciele test kost 150pp. Met een beetje pech heb je er ook eentje nodig als je terug naar Nederland komt. Een gezin is dan al 1200,- kwijt aan testen. Kortom: vergeet 2021, het is pas over als iedereen is gevaccineerd. En dan heb je nog mensen als Frans.
Geplaatst door: Toon1
, Datum:
01.02.2021 11:35
Voorlopig zal het nog wel even duren voor we op vakantie kunnen.
Met het huidige inent beleid gaat dat maanden duren.
Eerst worden de verzorgingshuizen ingeënt, zodat de die mensen nog een paar maanden van de dood worden vrijgesteld.
Daarna de bejaarde die thuis wonen en dan de mensen in leeftijd naar beneden.
en als laatste de jeugd .
Ik snap dat de jeugd kwaad is, die mogen niks meer om de oude meute overeind te houden, en waarom.
Als je het mij vraagt, ......... ja iemand heeft het gevraagd, dan zou de jeugd als eerste ingeënt moeten worden.
En dan in leeftijd omhoog zodat de werkende bevolking weer aan de slag kan.
De kans is dan veel kleiner dat het virus doorgegeven wordt.
De jeugd, verzorgend personeel, leraren, werkende mensen zijn dan ingeënt en kunnen het niet meer doorgeven.
En als laatste de bejaarde en verzorgingshuizen. En nu denken de meeste mensen, die dit schrijft is jong en wil voorrang krijgen, nee ik ben ZESENZEVENTIG.
Maar ik denk na en dat hebben vele in de corona tijd afgeleerd.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
01.02.2021 11:36
Het is Frans zijn goed recht om zich niet te laten prikken.
Ik weet ook niet of ik me wel laat vaccineren!
En nee...ik doe niet aan bingo.
Geplaatst door: piotr
, Datum:
01.02.2021 11:39
Uiteraard is dat Frans' goed recht. Hij verspeelt daarmee wel andere "rechten".