Pcr testen voor Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Jac
, Datum:
23.02.2021 12:04
Helemaal mee eens ! Wij gunnen iedereen zijn plezier maar vergeet niet dat de ouderen iets wat ze dit jaar nog kunnen doen dat volgend jaar misschien niet meer kunnen doen!
Je kunt je als 75 jarige wel fit voelen maar je hebt toch het lichaam van een oudere !
De jeugd heeft nog een heel leven voor zich. Begrijp me goed, ook zij hebben het niet altijd gemakkelijk maar kom niet aan met dat wij als oudere zo'n geweldig leven hebben gehad dus wel kunnen stoppen met leuke dingen........
Geplaatst door: Lia
, Datum:
23.02.2021 12:14
Die oorlog is al 75 jaar afgelopen.
Ook ik was 16 toen ik ging werken,
Een huis is nog steeds niet te krijgen.
En ik ging ook pas met 21 voor het eerst op vakantie.
Maar daar gaat het niet om.
Natuurlijk mogen 80/90 jarige genieten van alles wat ze nog kunnen.
Maar wij willen dat ook.
Ik moet het nog zien te redden hoor!
Elke generatie heeft ups een downs.
De maatschappij en de mensen naar de kl..en laten gaan,en alleen om de zorg te ontlasten??
En nee ik ben zeker geen viruswappie!!
Geplaatst door: J
, Datum:
23.02.2021 13:38
Lia toch, wat een ik-gerichte opmerkingen.
Triest dat je zo over ouderen denkt.
Gelukkig zijn er landelijk besluiten genomen waarvan nu in de verpleeghuizen de positieve effecten al duidelijk merkbaar zijn.
Langzaam krijgen deze mensen hun leven weer een beetje terug, mogen ze weer op anderhalve meter en op afspraak een hapje eten in het restaurant in plaats van eenzaam op hun eigen kamer. Het gaat maar om kleine essentiële zaken. Niet om dure vakanties etc.
Een beetje menselijk contact.
, Datum:
23.02.2021 14:52
Je hebt helemaal gelijk!
Liever een 90 jarige de vrijheid geven,dan een jongere,of een ondernemer die nu hun hele pensioen in rook zien opgaan.
Maar ach...die zijn nog jong,gewoon straks weer harder werken.
Ik denk niet aan mezelf,geef mijn prik maar aan iemand anders.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
23.02.2021 15:59
Persoonlijk vind ik dat Lia gelijk heeft. Iemand van 90 komt niet in het ziekenhuis terecht noch buiten dus ziekenhuisdruk neemt niet af en dus maatregelen ook niet. Persoonlijk moeten ze qua vaccinatie richten op 55-80 plus risicogroepen daaronder. Juist die 55-80 komt vaak in het ziekenhuis terecht. Zie https://www.stichting-nice.nl/COVID_rapport.pdf Als je die vaccineert, neemt de druk af en kan je maatregelen verminderen. En daarna pak je dan 80+ gevolgd door de rest.
, Datum:
26.02.2021 10:02
Zoveel mensen zoveel wensen. Alle neuzen dezelfde kant op , dat zal nooit gaan lukken.
Een ding hebben we hier dan toch gemeen. We houden allemaal van Frankrijk en willen er dolgraag weer op vakantie.
Beetje geduld nog.
Geplaatst door: Ia
, Datum:
26.02.2021 10:14
Ik ben bang dat dat er voorlopig ook niet inzit,dat genieten van Frankrijk.
Als ze wel een vaccinatie paspoort willen inzetten,dan komen we deze zomer zeker niet weg.
En wordt je gedwongen je te laten vaccineren.
Terwijl niemand nog weet of je wel beschermd bent😱.ook tegen al die mutaties.
En voor hoelang.....
Dus mischien een beetje schijn veiligheid?
Persoonlijk vind ik nog veel onduidelijk.
, Datum:
26.02.2021 12:08
, Datum:
26.02.2021 12:09
Ik vermoed trouwens dat het net als de griepprik wordt. Gewoon jaarlijks een nieuwe. Corona zal straks net als de griep rondgaan alleen dan minder ingrijpend als nu.
Geplaatst door: ® stn
, Datum:
27.02.2021 22:53
Dan gaan we toch niet.
Maar niet komen huilen bij NL als er geen centjes meer binnenkomen.
Ik ga wel ergens waar ze niet allergisch zijn vr mn centjes
, Datum:
28.02.2021 09:10
Maar de griep is niet het hele jaar,en niet zo wereldwijd als corona.
Soms denk ik dat de aarde ons aan het uitroeien is...😱
Dan maar een prik om toch op vakantie te kunnen.
Geplaatst door: ® Annette
, Datum:
28.02.2021 10:14
Lia, ik denk toch dat je het andersom moet zien. Wij, de mensen, zijn de aarde aan het vernietigen en daar komt de aarde nu tegen in.
Does lief, ook tegen de aarde.
, Datum:
28.02.2021 12:10
Zo bedoel ik het ook...
Nou goed...laten we positief blijven,en duimen dat we lekker op vakantie kunnen in mei🇫🇷
, Datum:
01.03.2021 13:53
Is een corona test ook geldig,die je bij de GGD kan laten afnemen?
Of is een pcr test iets anders?
Geplaatst door: piotr
, Datum:
01.03.2021 14:56
@frans "Je bent het toch niet verplicht , voor mij zijn de bijwerkingen van het vaccin zeer gevaarlijk."
Nee, je bent niets verplicht maar reken er op dat je zonder vacinatie-bewijs minder kunt. Ga er maar vanuit dat de Schengenlanden met een vacinatie-paspoort komen. Heb je die niet dan kun je dus niet reizen van en naar Schengenlanden.
ps: welke bijwerkingen ?
Geplaatst door: piotr
, Datum:
01.03.2021 14:59
, Datum:
01.03.2021 15:01
Je hoeft toch ook niet te zeggen waarvoor het is.
Nou maar hopen dat ze hier een beetje opschieten met vaccineren.
Geplaatst door: Angelique
, Datum:
01.03.2021 15:46
Bij de GGD testen ze je toch enkel als je klachten hebt? Althans, dat zou zo moeten zijn.
, Datum:
01.03.2021 15:57
Dus als je op vakantie wilt voor te gevaccineerd bent,kost het je al gauw €95/€100 pp.
Is een hoop geld
, Datum:
01.03.2021 16:22
De GGD geeft geen bewijs af waarmee je de grens over mag.
Alleen commerciële teststraten doen dit. Zij vragen een fors bedrag per persoon en dan mag je nog afwachten of de uitslag betrouwbaar is.
En testuitslag is maar ongeveer 48 uur geldig.
Vaccinatiepaspoort zou een beter idee zijn. Maar ja, alleen bruikbaar voor mensen die geprikt zijn en dat is nu nog een minderheid.
We zijn er nog niet voorlopig.