Pcr testen voor Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Frans
, Datum:
01.02.2021 13:26
Er zitten hier twee "Fransen" op het forum. Deze Frans laat zich wel degelijk inenten en sluit me volledig aan bij de mening van piotr
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
01.02.2021 16:02
@Toon1, je maakt een denkfout. Het vaccin maakt je niet onbesmettelijk maar dat je er minder last van krijgt. Ook met griepvaccin kan je het virus nog aan iemand overdragen. Als je nu eerst de jeugd gaat doen en de risicogroepen ergens als laatste, blijven die mensen in het ziekenhuis belanden en blijven de maatregelen van kracht. Daarom moet je eerst de risicogroepen doen zodat de druk op de ziekenhuizen overal afneemt en kan je de maatregelen voor de rest steeds meer gaan opheffen. De mensen buiten de risicogroepen komen niet zo snel in het ziekenhuis en zieken het meestal thuis uit.
Ik denk ook niet dat zo'n vaccinatiebewijs er gaat komen. Dan wordt de burger dupe van het vaccinatiebeleid van zijn land (je zal maar in een traag land wonen). En of er straks nog testen vereist worden, zie ik dan wel weer. Kan je niet de grens over eind juni (schat ik nog op 50-50) dan zoek ik wel in Nederland een bestemming. Idem voor eind aug als het dan nog steeds niet kan (schat de kans op doorgaan groter in). Maar zoals Mar3tent schreef: het is nu gewoon afwachten. Geheel Europa zit in hetzelfde schuitje (en ook elders op de wereld).
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
01.02.2021 16:16
@Toon1. Mocht mijn voorgaande bericht te hard overkomen excuus daarvoor. Zo is het niet bedoeld. Ik laat de verdere discussie ook gaan. Even op de rem om te voorkomen dat 2020 herhaald wordt (had het me ook voorgenomen). Zo zie je maar dat Corona je leven blijft beïnvloeden.
Geplaatst door: frans
, Datum:
01.02.2021 16:24
Welke rechten Piotr ,ben zeer benieuwd?
Je bent het toch niet verplicht , voor mij zijn de bijwerkingen van het vaccin zeer gevaarlijk.
Geplaatst door: Manus
, Datum:
01.02.2021 16:58
Heb je wel eens een bijsluiter van paracetamol gelezen? Daar zijn veel meer bijwerkingen bij, en die worden bij bosjes door mensen geslikt!
Geplaatst door: Daido
, Datum:
01.02.2021 21:03
Grappig, vorig jaar hadden we dezelfde discussie over wel of niet gaan. De ervaring van vorig jaar heeft geleerd dat ergens in mei dat de besmettingen door de weersomstandig sterk dalen en eind september weer stijgen.
Nu komen de vaccinaties komen er nog bij, dus ik hoop dat het vergelijkbaar of beter wordt als vorig jaar.
Geplaatst door: Manus
, Datum:
01.02.2021 21:26
Dat hoop ik ook. Maar die onzin over de "zeer gevaarlijke" bijwerkingen van het vaccin slaan echt nergens op.
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
01.02.2021 23:14
Het is inderdaad een herhaling van de discussie vorig jaar. Er wordt echter een heel belangrijk argument vergeten waarom we straks wel weer (even) los mogen tijdens de zomermaanden: pecunia! Heel Europa houdt nu angstvallig de deuren op slot om ze straks (met meer zekerheid) open te kunnen zetten voor het toerisme en daarmee de economie weer een boost te kunnen geven... Althans dat is mijn voorspelling op het verloop van de eerste golf en de huidige maatregelen in combinatie met de tijd van het jaar waar we in zitten.
Ik denk / hoop dat we tot eind maart "vastzitten" met het grootste deel van de huidige maatregelen en aanstaande (kleine) versoepeling en pas vanaf begin april langzaam gaan afbouwen tot half juni. We zullen zien...
Geplaatst door: Lia
, Datum:
02.02.2021 09:10
In Italië is alles open,maar nog wel een avondklok.
Dus we zullen zien hoe het virus zich daar ontwikkeld.
Ik ben heel benieuwd.
Geplaatst door: ® Marian5
, Datum:
02.02.2021 18:44
@ slimpie , helemaal mee eens. Ben vorig jaar 10 dagen op een bijna uitgestorven camping aan een riviertje geweest eind juni. Heerlijk gehad, gezond gegaan, en gelukkig gezond terug, en volgens de toen geldende regels.
Wat betreft de vaccinatie, loop nu als verpleegkundige in de ggz dagelijks risico. En GGZ met crisisdienst, huisbezoeken, en polikliniek krijgt geen voorrang . Psychische klachten en verslaving lopen altijd achteraan ( verdomhoekje). Ik ben allergisch en loop ook risico bij vaccinatie, maar kan niet wachten tot ik mag. Dus wel degelijk is vaccineren ook risicovol bij bepaalde mensen. Ik weet dat, maar neem voorzorgsmaatregelen.
Ik denk trouwens dat niemand verplicht is, maar het kan wel gevolgen hebben voor mogelijkheden tot reizen of festivals etc. Dat moet je dan op de koop toe nemen. Iedereen mag daarbij zijn eigen keuze maken.
, Datum:
02.02.2021 19:14
Begin met enten bij de jeugd..en niet bij 100 jarige🙄
Die gaan niet naar festivals,en reizen ook niet meer zoveel....
Echt weer polder politiek hier.
Geplaatst door: Dave
, Datum:
02.02.2021 19:54
@Lia in veel andere landen gebeurt het net als hier.
Duitsland, Frankrijk, Belgie vaccineren ook als eerste de ouderen .
Heeft niks met polder politiek te maken.
Geplaatst door: J
, Datum:
02.02.2021 20:50
@Lia
Wij waren dolblij toen onze 90+ familie gevaccineerd werd afgelopen week.
Zij genieten nog volop van hun leven maar zijn wel de meest kwetsbare groep waarvan de laatste mooie jaren nu werden afgenomen.
Nog een tweede prik en ze kunnen weer wat meer genieten zonder constante angst.
Voor ons en alle jonge mensen volgen er hopelijk nog vele gezonde jaren.
Geplaatst door: frans
, Datum:
04.02.2021 20:40
@manus , als je weet dat je allergisch bent voor (één van) de bestanddelen van het vaccin mag je niet gevaccineerd worden.
Geplaatst door: ® Marian5
, Datum:
07.02.2021 08:51
@frans, jawel, mag wel, maar moet onder langere strikte controle.
Geplaatst door: Nanka
, Datum:
21.02.2021 22:37
@Toon1.
Mijn reactie op die van u is:
- wij zijn wel tevreden over het huidige inentingsbeleid en de volgorde daarin, hoewel het wat sneller zou mogen
- we wensen niet als "oude meute" aangesproken en gezien te worden
- we hopen deze zomer weer lekker naar Zuid Frankrijk te kunnen afreizen met de caravan, zodat mijn man weer een aantal bergen op kan gaan op de racefiets
- we nog lang, na 40 werkzame jaren, hopen te kunnen genieten van het leven
- en... oh ja bijna vergeten te melden, wij worden dit jaar allebei 79 jaar!
Zoals u ziet, een andere mening dus.
, Datum:
22.02.2021 12:12
Ik ben pas 56,dus het duurt nog wel even voor ik aan de beurt zou zijn.
Dan maar geen vakantie??
Ik denk niet dat ik me laat enten,alleen als ik dan niet op vakantie mag zou ik het wel doen.
Is dat een goede reden..nee ik vind van niet.
Zo wordt je eigenlijk gedwongen om je te laten vaccineren.
En ik blijf toch bij me standpunt dat ik de volgorde totaal verkeerd vind.
Je kan ook denken" de 90 jarige hebben 90 mooie jaren gehad,nu de jeugd"
Dus straks wapperen met je bewijs van ineting?
Jij mag wel,ik mag niet!
Gooi alles open,en kijk wat er gebeurt.
Iedereen gaat zo naar de filestijnen.
, Datum:
22.02.2021 12:41
Ik gun iedereen zijn vakantie!
@Nanka....40 jaar gewerkt,ik werk dit jaar ook al 40 jaar.
Maar ik moet er ook nog 12😞
Is het dan wel eerlijk als jullie wel mogen,en de jongere niet?
Geplaatst door: Wima
, Datum:
22.02.2021 20:03
Ook wij zijn nog lang niet aan de beurt voor een vaccinatie. Ik zou het wel laten doen, omdat ik voor mijn werk in het onderwijs met veel mensen in contact kom. Maarja.... die vakantie. Ik zou het wel heel, heel erg balen vinden als het dit jaar weer niet kan...
Over dat beleid kun je vanalles zeggen. Ik hoorde net op het journaal dat we niet te onvoorzichtig mogen zijn met de versoepelingen. Maar zou je ook TE voorzichtig kunnen zijn??
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
23.02.2021 11:56
Lia, Lia... wat een bizarre tekst. Die 90-jarigen hebben die zo genoten? Even terug naar school .. nu 2021, tel de prachtige zaligmakende 90 jaren er af en dan kom je toch op 1931, de periode dat de nu 90-jarigen die nog leven ongeveer geboren werden. Eh ja... toen begon het feest voor de nu 90-jarigen... een Duitse meneer komt met z'n vriendjes spelen (paf, paf), en op Rotterdam viel een verkeerd steentje. Soms mochten veel jonge en oude mensen gratis met de trein mee..nee, .niet naar Frankrijk, wel naar Westenborg. Die glazige aardappelen en vooral de gevangen zeemeeuwen smaakten voortreffelijk; 't was alleen wat weinig voor een gezin. Vakantie? Toen15 jaar was moest ik gaan werken)... jammer een hele week en ook nog de zaterdag. Was liever naar voortgezet onderwijs gegaan. Ook in 1965 was er geen huis te vinden voor een jong echtpaar (jaren inwonen dus) en toen ik ook wilde gaan werken was er echt geen oppas voor onze beide jonge kinderen. Dus thuis blijven tot ze naar school gingen. Daarna werken voor hun studies. Nu naderen we snel de 80 jaar. Of we nog naar Frankrijk gaan; (geen idee) maar mogen we s.v.p. die laatste paar jaar onze uitbundige 90 jaar vol maken?