Camping voor 16 - 18 jarige (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Jose 
, Datum:
22.01.2021 20:29
Ik ben op zoek naar een leuke camping in de Ardèche of Drôme om in juli naar toe te gaan met twee pubers van 16 en 17 jaar. Liefst een camping aan een rivier en het hoeft geen 5 sterren camping te zijn. Leeftijdgenoten voor onze kids vind ik belangrijk en een plek waar deze jongelui zich s'avonds kunnen vermaken, bijvoorbeeld bij een kampvuur bij de rivier of iets dergelijks. Wie heeft er tips voor mij? Ben benieuwd en alvast dank voor jullie reacties.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster) 
, Datum:
22.01.2021 21:42
, Datum:
22.01.2021 21:42
Geplaatst door: ® Peter, Hurktoilet 
, Datum:
22.01.2021 23:46
Lang geleden, maar ik meen me te herinneren dat de jeugd op Plage Blanche in Ounans (Jura-massief) iets verderop in de bedding van de rivier kampvuurtje stookte. Had in mijn beleving daar in de smalle bedding geen risico, waar ik bij elk kampvuur in Zuid-Frankrijk subiet mijn schuimblusser zou pakken.
Was toen een gezellige familiecamping met redelijk wat tieners en weinig verhuuraccommodaties. Is tegenwoordig van de Huttopia-keten, dus het kan daar best veranderd zijn.
Geplaatst door: Jiska1978 
, Datum:
23.01.2021 10:06
Hoi!
Wij gaan met 2 pubers naar le Glandasse in de Drome.
Volgens reviews en ervaringen van anderen zijn er veel jongeren.
Het is ook geen 5 sterren camping en dat zoeken jullie ook niet.
Misschien het overwegen waard!
Groet, Jiska
Geplaatst door: Monique 
, Datum:
23.01.2021 11:45
Wij gaan dit jaar naar beau rivage in st ambroix met onze kinderen van 14 en 17 jaar. Ben benieuwd of hier meerdere leeftijd genoten komen?
Geplaatst door: Marike
, Datum:
24.01.2021 11:43
Er zijn al veel campings genoemd, maar hier nog een aantal:
- Les cascades in La Roque sur ceze
- La Vallee Verte in La Roque sur ceze
- Le castel Rose in Anduze
- La Grand Terre in Ruoms
- La Bastide en Ardèche in Ruoms
- Arleblanc in Rosieres
- La pinede in Die
- Les Tuilleres in Vercheny
- Gervanne in Mirabel et Blancons
- Chasteuil Provence in Castellane
- Beau Rivage in st Ambroix
- Beau Rivage in Cardet
- Mas de la cam in st Jean du gard
Geplaatst door: J
, Datum:
24.01.2021 12:22
Kijk eens naar camping Municipal de Justin in Die.
Hier komen veel ouders met pubers, camping ligt op loopafstand van dorpje.
Ruime plaatsen, ook aan rivier gelegen. Groot gemeentezwembad naast de camping, gratis voor campinggasten.
Het is geen luxe camping maar alles wat je nodig hebt voor een fijne vakantie is aanwezig.
, Datum:
24.01.2021 12:47
Geplaatst door: Jennie 
, Datum:
25.01.2021 14:00
Wij gaan komend jaar naar d’Arpheuilles met pubers van bijna 16 en bijna 18.
Les 3 Cantons in Tarn et Garonne vonden we ook erg leuk.
We zijn 5 x bij RCN La Bastide en Ardeche geweest, erg leuk, maar wel voor iets jongere tieners.
Geplaatst door: ® JanMat 
, Datum:
25.01.2021 17:08
Hallo Jose,
De camping Peyroche In Ruoms lijkt mij een perfecte camping voor 16-18 jarigen. We zijn daar meerdere keren geweest in het voor- en naseizoen. De camping ligt direct aan de Ardeche en in de hoek van de camping is voldoende ruimte om tussen de stenen van de rivier een kampvuurtje te maken. Op enkele minuten lopen van de camping licht de rivier Labeaume met prachtig zwemwater. Ook heel veel stenen en geen brandgevaar wanneer er een kampvuurtje gestookt wordt. Hebben destijds meerdere brandplekken gezien en niemand heeft daar last van de jeugd die naar alle waarschijnlijkheid van een drankje en hedendaagse muziek gaan genieten. Op deze ontmoetingsplek liggen prachtige rotsen van 2 tot 10 meter hoog om te springen of te duiken. Johan heeft foto's van deze camping geplaatst maar de opnamen van de "spring- en duikrotsen" staan er helaas niet bij. Hij had 200 meter verder moeten lopen. Als je kijkt bij de door mij geplaatste mening "sept/okt 2013 Jan" dan zie je daar die foto's wel staan. Ben er van overtuigd dat de kinderen niet meer naar huis willen zodra ze dat zwemparadijs ontdekt hebben. Mochten wij (gepensioneerd echtpaar) weer in de buurt komen, gaan we zeker aan. Vanaf de camping directe toegang tot de rivier de Ardeche. Geweldig water om op karper te vissen.
https://www.camping-peyroche.com/nl/
Geplaatst door: Jennie 
, Datum:
25.01.2021 17:47
Wij gaan komend jaar naar d’Arpheuilles met pubers van bijna 16 en bijna 18.
Les 3 Cantons in Tarn et Garonne vonden we ook erg leuk.
We zijn 5 x bij RCN La Bastide en Ardeche geweest, erg leuk, maar wel voor iets jongere tieners.
, Datum:
25.01.2021 18:05
, Datum:
26.01.2021 10:32