Sandaya domaine du verdon (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Karin
, Datum:
20.01.2021 21:00
Aan het kijken naar een camping. Twijfelen tussen lac de serre poncon en Gorges du Verdon.
Nu zagen we camping domaine du verdon, maar ik vind de website niet zo overzichtelijk. Iemand ervaring met deze camping? Hoe zijn de afstanden naar meertjes, winkels en het strand? En is de camping nou Nederlands talig? Kortom, benieuwd naar ervaringen van deze camping. Wij hebben zelf 2 kids van dan 11 en 9.
Dank alvast!
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
20.01.2021 21:48
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
20.01.2021 23:48
Stokpaardje van me, maar die kinderen van jullie hebben geen NL camping nodig. Op een camping leef je buiten, je kinderen zeker, en die vinden wel een manier om met elkaar te communiceren. Taalproblemen? Dat is iets van volwassenen.
Een tafeltennistafel is genoeg om tientallen kinderen van tig nationaliteiten het rondje te laten doen. Op duistere wijze kennen ze allemaal de spelregels. En vervolgens weten ze elkaar ook op andere plekken wel te vinden.
En het leuke is: als ze er maar een beetje van opsteken, kunnen ze voor jullie tolken als je hulp nodig hebt:-) Weet hoe dan ook dat Fransen het al geweldig vinden als jij Merci, s'il vous plaît en Au revoir zegt. Want dan doe jij moeite om hun taal te spreken en spreek je al meer woorden over de grens dan de doorsnee Fransman.
Geplaatst door: Karin
, Datum:
21.01.2021 09:04
Haha onze kinderen spelen dan echt alleen maar met elkaar of met ons.... noem het ervaring...
Dus nee dat gaat helaas niet op. Ook hebben we een keer met onze dochter naar het ziekennhuis gemoeten en waren toen erg blij dat er een Nederlandse eigenaar op de camping was die ons fantastisch kon begeleiden, want Engels, zelfs in een ziekenhuis kunnen ze echt bijna niet. Dus daar komt ook onze voorkeur voor Nederlands vandaan.
, Datum:
21.01.2021 09:19
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
21.01.2021 23:59
@ Peter, ik herken wat je zegt en ben het met je eens, maar helaas... voor een heleboel jeugd van tegenwoordig gaat het niet meer op. Ik heb ook allerlei pogingen gedaan bij mijn kinderen. Al van jongs af aan, maar het mocht niet baten. Tafeltennis (rond de tafel) en tafelvoetbal gaat nog net, jeu de boules wordt al wat lastiger en in het water (zwembad, zee of rivier) haken ze af. Ze zoeken NL vriendjes en vriendinnetjes en als die er niet zijn dan vermaken ze zichzelf. Dochterlief doet zelfs een tweetalige opleiding, maar zegt dan: "Pap, het is vakantie... dan kan ik eindelijk een keer NL praten." Zucht... Overigens als ze iets bestelt, kan ze ineens vloeiend Frans, Engels en aardig wat Spaans...
Geplaatst door: Marike
, Datum:
22.01.2021 11:01
Op camping domaine du verdon komen wel veel Nederlanders.
Wij hebben zelf vorig jaar gekampeerd op een sandaya camping (Blue Bayou). Het boeken van de camping ging heel gemakkelijk via de site en gewoon in het Nederlands (ook de bevestiging, info, etc. per mail kregen wij in het Nederlands). Bij de receptie spraken ze goed Engels en er was ook een Nederlandse dame aanwezig. Of er een Nederlandse dame aanwezig is bij Domaine u verdon weet ik niet. Animatie was veelal wel in het Frans (en wat Engels), maar de Nederlandse kinderen deden allemaal gewoon mee en vonden het geweldig!
Geplaatst door: Miriam
, Datum:
24.01.2021 17:27
Ik heb een recensie geplaatst over deze camping. Zijn er 2 jaar gelden geweest. Er is nu een nieuw zwembad, wat ee heel goed uitziet. Op de receptie werkt toen een nederlandstalig meisje, maar iedereen spreekt er ook Engels.
Het meer is op 15 min afstand en dan kun je verschillende stranden uitkiezen. Supermarkt in castellane, 10 min met auto. Je kunt lopend (20 min) of fietsend naar Castellane voor winkeltjes en restaurants. Strand is te ver weg, wij zijn een dag naar Cannes geweest maar is alles door de bergen, kost je een hele dag. Veel wateractiviteiten in de rivier bij de camping. Lac de st croix met stranden is pl een uur rijden en zeer de moeite waard. Let wel, je zit midden in de bergen dus alles is iets verder weg maar de omgeving is een aanrader!
Geplaatst door: Angelique
, Datum:
07.02.2021 00:04
Ik sluit me aan bij Miriam.
Houd er wel rekening mee dat de weg naar de camping toe, de laatste 200 km binnendoor is...dus max 70 km/u. Dat was voor ons het enige minpunt.
Verder een aanrader. Wij waren er afgelopen jaar. Mooi nieuw zwembad. Neem wel slippers mee naar zwembad, terras (op het dak) is erg heet aan de voeten. Onze kinderen waren toen 11 en 12. En hebben zich prima vermaakt. Veel NL op de camping, personlee spreekt bijna allemaal goed Engels. 1 Nederlands meisje bij de receptie.
Geplaatst door: Jan
, Datum:
07.02.2021 07:46
Wij hebben voor dit jaar ook domaine du verdon geboekt. We zijn met 2 gezinnen en kinderen tussen de 12 en 5 jaar.
Wij hebben gehoord dat er veel Nederlanders zijn.. en vooral de ligging aan de rivier heeft de doorslag gegeven.
Geplaatst door: WK
, Datum:
07.03.2021 15:22
Afgelopen jaar op deze camping gestaan met 3 pubers. Een plek aan het water geboekt, dit bleek een plek dichtbij het water te zijn. Er zijn maar een paar plaatsen met direct zicht op de rivier. Alleen 493 t/m 486! Hoe het op de kaart vd camping staat klopt dus niet!!!!
Je kunt niet zwemmen in de rivier, is echt te koud. Zelfs op een band er af is maar 1 of 2 keer te doen vanwege het koude water.
Het zwembad vonden wij niet comfortabel. Heel druk ondanks de tijdssloten. Weinig bedjes en amper plek om elders te gaan liggen. Wel een apart zwembad alleen voor volwassenen, daar was over het algemeen plek genoeg. Deze zwembaden liggen echt uit elkaar.
De afwatering bij de nieuwe toiletcontainergebouw was slecht waardoor alles altijd nat was. Dat gaf een vies gevoel.
De camping ziet er prachtig uit. Veel animatie in het Frans. Wij vonden het te groots, kregen er een beetje een Center Parcs gevoel bij...
Op loopafstand 20 min naar het dorpje waar je gezellig kunt eten en drinken. Eén grotere erg dure supermarkt aan de andere kant van het dorp.
De omgeving is echt prachtig, maar reken op gemiddeld 50 km per uur door de bergen om ergens te komen. Mooie dingen in de buurt te doen.
, Datum:
07.03.2021 15:57