Vakantie werk Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Annageertsema
, Datum:
15.01.2021 13:35
Hoi, ik ben samen met een vriendin op zoek naar vakantiewerk voor het aankomend zomerseizoen. Het lijkt ons leuk om te werken op een camping in Frankrijk, het is alleen moeilijk om een te vinden omdat we 16 zijn. Ik zag dat een soortgelijke vraag ook al eerder is gesteld, maar dat was al in 2008. Ik vroeg mij af of iemand leuke campings weet die mensen zoeken. Ook hoor ik het graag als iemand ervaring met vakantie werk in Frankrijk heeft. Tips zijn altijd welkom. Ik hoor het graag. Met vriendelijke groet Anna
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
15.01.2021 14:57
Geplaatst door: Jennie
, Datum:
15.01.2021 16:12
Je kunt ook naar websites van kleinere campings kijken, zij zijn niet altijd aangesloten bij een grote animatie-organisatie. Bij Vallee Verte zoeken ze mensen.
En kijk eens bij de vacatures van RCN campings Frankrijk.
, Datum:
15.01.2021 17:35
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
15.01.2021 20:27
Er zijn campings die 'vrijwilligerswerk' aanbieden, waarbij ze alleen een gratis staanplaats en soms maaltijden bieden. Dat is altijd zwart werk, waarbij je niet verzekerd bent. Je hoort altijd het minimumloon (op zijn Frans: smic) te krijgen, dat is voor zestienjarigen iets minder dan 8 euro bruto per uur. Daarop mag wel een bedrag voor kost en inwoning in mindering gebracht worden.
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
22.01.2021 00:03
Jullie kunnen het ook mogelijk via een van de grote organisaties proberen, zoals Eurocamp. Zij werven vaak ook graag Nederlandse jeugd omdat die vaak meertalig zijn. Je zult waarschijnlijk wel een verklaring van je ouders moeten overleggen voor toestemming. Houdt er ook rekening mee dat je veelal een aantal maanden achter elkaar moet werken en dus van huis bent.
, Datum:
22.01.2021 10:55
, Datum:
22.01.2021 13:06
Ik zie nu, dat je bij de RCN Campings ook minimaal 18 jaar moet zijn....
Geplaatst door: ® Ineke
, Datum:
22.01.2021 13:38
Geplaatst door: martijnseverin
, Datum:
22.01.2021 14:24
Ben ik de enige die 16 vrij jong vind om alleen ergens aan 't werk te gaan in 't buitenland?
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
22.01.2021 23:39
Ze is met een vriendin begrijp ik, dus ze kunnen samen overleggen als iets niet goed voelt. Ze kunnen het thuisfront bellen bij twijfel. En gemakshalve ga ik er van uit dat er ouders zijn die hun dochters kennen, weten wat die aankunnen en het prima vinden dat ze dit doen.
Ik vond op die leeftijd vakantiewerk bij V&D al heel wat. Tegenwoordig beginnen ze dan al aan een sabbatical annex wereldreis te denken:-)
Geplaatst door: J
, Datum:
23.01.2021 10:10
Je kunt eens informeren bij camping la vieille ferme in Embrun.
Het is een leuke camping waar veel sportiviteit en gezelligheid is. De eigenaar is Nederlands, de meeste gasten komen ook uit Nederland.
Er is elk jaar een andere groep jongeren uit Nederland die op de camping komen werken.
, Datum:
25.02.2021 11:35
Geplaatst door: ® Wil B.
, Datum:
25.02.2021 15:32
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
27.02.2021 19:28
Een camping die met ontzettend veel NL jongeren werkt voor vakantiewerk is Parc de la Clusure in de Belgische Ardennen. Maar als ik zo snel kijk dan moet je er 18 jaar voor zijn. (met 16 mag je bij beginnen bij de AH.. misschien dat eerst doen?? ;-)). Ik weet niet of er überhaupt een Belgische of Franstalige Belg als jongere werkte, alleen maar NL jongens en meisjes. Ze wonen op verschillende gedeeltes op de camping, dus ook nog eens erg gezellig. Op tijd solliciteren geloof ik.
Ik zou als campingeigenaar geen verantwoordelijkheid willen dragen over een minderjarige, die op mijn camping woont en werkt, dus ik denk echt dat het nog te vroeg is.
Misschien kijken of er campings of pretparken in de eigen omgeving zijn waar je aan de slag mag?
Geplaatst door: ® Annageertsema
, Datum:
03.03.2021 15:26
Bedankt voor al jullie reacties, en suggesties! Ik heb inmiddels voor een camping in Frankrijk gesolliciteerd waar ik binnenkort meer over hoor:)
Als iemand nog een tip of suggestie heeft hoor ik dat graag!
, Datum:
03.03.2021 17:43