Tip rustieke camping zuid Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® @ndrea
, Datum:
15.01.2021 22:12
Wij gaan zelf ook (hopelijk) naar Du Brec dit jaar en ik meen ergens gelezen te hebben dat daar bij de rivieroever wel regelmatig een kampvuur gemaakt wordt, tussen de stenen.
Geplaatst door: Maartje
, Datum:
16.01.2021 07:51
Klopt heb ik ook gelezen. We wachten af hoe of wat deze zomer. Maar als het weer kan. Dan maakt deze camping een goede kans.
Geplaatst door: ® petra67
, Datum:
14.02.2021 21:41
Vanuit camping La Garenne in Bedoin hebben wij de Camarque bezocht. Ongeveer anderhalf uur rijden hier vandaan. Camping met ruime plekken, zwembad en toen wij er, een aantal jaren geleden, waren veel (Nederlandse) jeugd. Je loopt zo naar het gezellige dorp. Aan de voet van de Mont Ventoux.
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
14.02.2021 22:31
Als je het nu echt over een rustieke camping in Anduze hebt , dan is dat eerder Cevennes Provence dan l'Arche. Cevennes-Provence ligt tussen 2 riviertjes in, het is om 23.00 uur echt stil, echte familiecamping, voldoende jeugd dus (ca. 30% NL) en aangelegd als een botanische tuin. Verschillende soorten plekken en voldoende faciliteiten. Winkeltje draait vooral op streekproducten, vlees, groenten en wijn komen van nabijgelegen landerijen.
Het valt mij overigens op dat op het forum altijd wordt getipt op Camping de l'Arche. Ik weet niet wat dat is, maakt mij verder ook niet zo uit. Maar als ik de vraag van Maartje goed lees, dan past deze entertainment-camping helemaal niet in het rijtje, toch?
Regio Anduze is in ieder geval zeker de moeite waard!
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
15.02.2021 09:21
Geplaatst door: Herma
, Datum:
15.02.2021 15:45
Camping Felix de la Bastide al bekeken? Wij hebben ook op St. Madeleine gestaan. Felix de la Bastide ligt aan een zout binnenmeer. Zo vanaf de camping aan het meer. Veel NL maar toen wij er waren best al wat internationaler. Royale, groene plaatsen. Heerlijk zwembad. Eigenaars erg vriendelijk. Op een kwartier vanaf zee. Vaak hoge golven, echt geweldig. Onze tieners hadden het er erg naar tzin.
, Datum:
15.02.2021 16:25
Geplaatst door: ® Jan56
, Datum:
15.02.2021 19:07
@Slimpie.
Wij waren ook altijd liefhebber van Cevennes Provence en zijn er heel wat jaren geweest. Je kunt nu echter de dam niet meer over en ook voor de dam is het zwemmen bijna onmogelijk. Wordt niet meer uitgediept. De ligging is idd erg mooi maar toegang tot de Gardon wordt steeds moeilijker door hoge wal en het ontbreken van diepere plekjes om te zwemmen. Er is ook geen zwembad
, Datum:
15.02.2021 22:02
Afgelopen zomer hebben wij Cevennes Provence nog bezocht. De overkant van de barrage is wel nog te bereiken, alleen gaan we nu beneden langs om bij het muurtje te komen of direct via de rivier (canyoning-stijl) af te dalen. Dan weer terug via het muurtje of via het spoort.
Ze mogen inderdaad al een aantal jaren niet meer uitdiepen i.v.m. de Bambouseraie , dat wist ik, maar ik had dit jaar het idee dat er in het voorjaar toch (stiekem?) iets gedaan is. Er was boven de barage een aardig stuk aan de kant van de camping waar je niet meer kon staan. Hoewel corona-tijd was er toch nog aardig wat tiener-jeugd aanwezig die 's avonds elkaar opzochten om aan het strandje buiten de camping te zitten.
, Datum:
16.02.2021 15:44
, Datum:
18.02.2021 15:53
Ja die kende ik inderdaad, zou de reden kunnen zijn. Ik weet dat het lage deel aan de rivier in de lente ook onderloopt. Daarom hebben ze daar ook geen plaatsen. Ten opzichte van de rivier ligt dat altijd nog ruim anderhalve meter hoger en de kant bestaat uit grote aangelegde rotsblokken. Het was juist het rivierdeel aan de campingzijde dat behoorlijk diep was geworden, zelfs toen er beperkter stroom over de barrage was (laag water). Het deel aan de andere kant (zijde Parfume d'Aventure), waar het doorgaans door de stroming altijd wat dieper is, was nu heel laag en volgelopen met stenen. Wie weet... Mijn kinderen gingen trouwens sowieso liever verderop beneden de barrage zwemmen. Is natuurlijk ook veel spannender ;-)
, Datum:
18.02.2021 16:05